niedziela, 5 listopada 2017

Owsiane gofry

Dla mnie gofry to przede wszystkim doskonała opcja na weekendowe śniadanie, które wystarczy podać z ulubionymi dodatkami. Wersja owsiana syci na długo, a co najważniejsze jest zdrowa. Ja swoje zjadłam w towarzystwie jogurtu naturalnego z bananem i mango. Wybierzcie to, co lubicie najbardziej :)
Inspiracja: marta-gotuje


Składniki na ok. 5-8 gofrów w zależności od wielkości gofrownicy:
200 g płatków owsianych górskich lub mąki owsianej*
1 łyżeczka cynamonu
1 łyżeczka proszku do pieczenia*
szczypta soli
45g oleju kokosowego (ok. 3 łyżki)
1-2 łyżki syropu klonowego/z agawy lub miodu
300 ml mleka
1 jajko
Opcjonalnie 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii

*osoby z nietolerancją glutenu powinny użyć proszku do pieczenia oraz mąki lub płatków owsianych w wersji bezglutenowej

Przygotowanie:
  1. Płatki owsiane zmielić na mąkę, dodać cynamon, proszek do pieczenia i szczyptę soli. Wymieszać. 
  2. Olej kokosowy roztopić z syropem lub miodem na niewielkim ogniu. Dodać mleko i jajko wraz z ekstraktem z wanilii. Całość wymieszać za pomocą trzepaczki i dodać przygotowane suche składniki. Ponownie wymieszać i odstawić na 15 minut, aż ciasto napęcznieje, a następnie smażyć na dobrze rozgrzanej gofrownicy na złoty kolor. 
  3. Podawać z ulubionymi dodatkami, u mnie jogurt naturalny, mango i banan.
Smacznego,
Anulla

29 komentarzy:

  1. Bardzo ładne goferki! Chyba najbardziej podoba mi się w nich to, że są to wsiane właśnie. :)
    Świetnie muszą smakować... no i oczywiście każdy z pewnością chętnie by się poczęstował.
    Rewelacja :) Z owocami najsmaczniejsze :)
    Pozdrawiam ciepło! :) Miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  2. Też uwielbiamy gofry :D I owsiane i gryczane i ryżowe <3 Wszystkie smakują bosko :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę spróbować, zawsze robiłam pszenne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super pomysł Aniu, aż muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie śniadanie to ja rozumiem! Pyszności :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Gofry pychotka z owocami:)

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo lubię taką owsianą wersję gofrów:)

    OdpowiedzUsuń
  8. rewelacja :) Aniu wyglądają pysznie

    OdpowiedzUsuń
  9. Wieki nie jadłam gofrów! Teraz to dopiero narobiłaś mi smaka, a ja gofrownicy nie mam! Ciekawe, czy wyszłoby w opiekaczu... :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Owsianych jeszcze nie robiłam, ale wyglądają pysznie :)
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Ooo jedząc takie pyszne gofry można powspominać lato :D Przepis bardzo mi się podoba, będę musiała wypróbować, bo cały czas eksperymentuje ze zdrowszą wersją gofrów :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Instructor's day items may be of many categories.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajny przepis na zdrowe gofry! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Też mam ochotę takie zrobić☺

    OdpowiedzUsuń
  15. Owsiane to jedne z moich ulubionych. Z mango i bananem muszą smakować wybornie ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Oj takie gofry to ja biorę od razu :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wyglądają obłędnie smacznie! <3

    OdpowiedzUsuń
  18. Zjadłabym takiego gofera :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. W ciemno ob razu biorę! Kurczę, kiedy ja w końcu zainwestuję w gofrownicę, takie wypieki marzą mi się od dłuższego czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Mi zupełnie nie wyrosły ☹️

    OdpowiedzUsuń
  21. Jaka masz moc gofrownicy? To też ma wpływ. Ja mam dość słabą i nie było problemu, wtedy je dłużej po prostu piekę, moja ma jakieś 750W jak dobrze pamiętam.
    I druga kwestia - wszystko było wykonane zgodnie z przepisem? Na pewno został dodany proszek do pieczenia? Te gofry robię raz na jakiś czas i nie mam z nimi problemu.

    Pozdrawiam
    Anulla

    OdpowiedzUsuń
  22. Rewelacja🙂 Polecam 🙂

    OdpowiedzUsuń

Podpisz się pod komentarzem, jeżeli jesteś Anonimowy:)