piątek, 10 listopada 2017

Kluski twarogowe z sosem owocowym

Kluski i inne potrawy mączne kojarzą się nam zazwyczaj z daniem, które jest ciężkie i tuczy, dlatego postanowiłam je trochę uzdrowić. Z dzieciństwa doskonale pamiętam lane czy leniwe kluski przygotowywane przez mamę. Wzorując się na obu ich wersjach połączyłam je w jedną tzn. z leniwych jest baza w postaci twarogu, zaś z lanych - nierównomierny kształt. Twarogowe kluseczki wyszły lekkie i pełne białka  Ja swoje przygotowałam na mące ryżowej, żeby były delikatne w smaku, ale możecie ją zastąpić praktycznie każdą inną. Podałam je z owocowym sosem, mój jest na bazie malin i borówek, ale doskonale będzie pasować także jogurt naturalny czy pokrojone owoce. W dodatku przygotujecie je szybko, wystarczy wszystko zblendować i wrzucić do wrzącej wody.


Składniki na 1-2 porcje (mi wyszło 21 niedużych klusek):
Kluski:
200g twarogu (1 kostka)
1 jajko
3 płaski łyżki mąki ryżowej
Szczypta soli
Sos:
100g mrożonych malin (w sezonie świeżych)
100g mrożonych borówek (w sezonie świeżych)
½ łyżki ksylitolu lub cukru (do smaku)

Przygotowanie:
  1. Twaróg zblendować. Dodać jajko, mąkę i szczyptę soli. Ponownie zblendować.
  2. Zagotować wodę w garnku, lekko posolić. Za pomocą łyżeczki formować kluseczki (nie muszą być równe, a wręcz przeciwnie), wrzucać do wrzącej wody. Po wypłynięciu gotować ok. 2 minut. Następnie za pomocą łyżki cedzakowej wyciągnąć na talerze.
  3. Między czasie przygotować sos, mrożone owoce przełożyć do rondelka. Gotować na wolnym ogniu do czasu aż się rozpadną. Dosłodzić do smaku. Polać nim kluski.
Pozdrawiam
Anulla

37 komentarzy:

  1. Chętnie spróbowałabym takiej wersji kluseczek :) Skład mi się bardzo podoba, a całość wygląda przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na takie kluseczki miałabym ochotę :) Pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ładne zdjęcie:)
    Tyle mogę powiedzieć co do tego dania, nie są to moje klimaty:(

    OdpowiedzUsuń
  4. Aż mi się lato przypomniało jak zobaczyłam to zdjęcie, teraz trzeba się zdać na mrożone owoce :)

    OdpowiedzUsuń
  5. wyglądają bardzo apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. myslę ze to jest pyszne,warto spróbować,ale nie mam takiej mąki mogłą by być np. owsiana ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Monia, może być mąka owsiana :) ja dałam ryżową, bo jest najbardziej neutralna w smaku i kluski przez to wyszły delikatne :) Owsiana również się nada, tylko kluski zmienią odrobinę smak.

      Usuń
  7. Z tym sosikiem z pewnością smakowały wyjątkowo ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Leniwe w towarzystwie takiego sosu musiały smakować obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudowne i bardzo smakowite kluseczki :) i jeszcze ten sos...Idealne połączenie! <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Smacznie się prezentują. Świetnie wyszły.

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny pomysł na lżejszą wersje leniwych :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dawno nie jadłam takich klusek :) Pyszności!

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak ładnie wyglądają! Danie na medal.
    Smak na pewno doskonały w każdym calu.
    Podziwiam, bo na pewno smakują rewelacyjnie.
    Trzeba wypróbować. Kluseczki mniam, mniam :)
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zawsze lubiłyśmy zimne kluski podane z gorącym sosem <3

    OdpowiedzUsuń
  15. Super wersja klusków :) Idealnie muszą smakować!

    OdpowiedzUsuń
  16. Leniwe kluski jadłam raz w życiu - w hotelu na śniadanie - i były bardzo smaczne :) Twoje wyglądają super i na pewno świetnie smakowały :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Fajne, chętnie zjadłabym takie kluseczki :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wyglądają smakowicie, ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Smacznie podałaś te kluski, świetny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Kuszące, wersja słodka mi odpowiada :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Uwielbiam serowe kluski! Smaka narobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ale super pomysł, bardzo lubię wszelkiego rodzaju kluski :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie zdaly egzaminu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W jakim znaczeniu? Nie wyszły czy nie smakowały?

      Usuń
  24. jaki twaróg? tłusty, półtłusty chudy? to jednak ma znaczenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uzywam chudego bo najlepiej mi odpowiada smakowo. Jak użyjesz półtłustego tez będzie ok :) Konsystencja ciasta i tak zależy od twarogu, jednej firmy jest mniej zbity innej bardziej, stąd ilość mąki należy kontrolować :)

      Usuń

Podpisz się pod komentarzem, jeżeli jesteś Anonimowy:)