poniedziałek, 16 lipca 2018

Czekoladowy pudding z tapioki z malinami

Zaraz po truskawkach najchętniej zajadam się morelami, borówkami i właśnie malinami. Najczęściej jadam je solo lub jako dodatek do jogurtu, od czasu do czasu powstanie z nimi sezonowy deser albo wypiek. Pudding z tapioki odkąd zrobiłam pierwszy raz, wszedł do mojego menu na stałe. Tym razem wzbogaciłam go o dodatek gorzkiej czekolady. Zawsze też łączę go z jakimś musem owocowym dla przełamania smaku. Muszę powiedzieć, że wg mnie jest smaczniejszy niż ten z chia. Smakuje świetnie na zimno, więc jest to idealna opcja na letni deser lub na drugie śniadanie do pracy.

wtorek, 10 lipca 2018

Ciasto owsiane z wiśniami

Owsianka w formie ciasta to ciekawa alternatywa na śniadanie, wycieczkę lub po prostu do pracy. Do jego przygotowania użyłam płatków owsianych oraz mąki owsianej, smak przełamałam wiśniami i wzbogaciłam dodatkiem mąki migdałowej. Świetnie pasują także wiórki kokosowe. Oczywiście możecie dać do środka inne owoce np. maliny lub borówki. Polecam szczególnie te kwaśniejsze. W dodatku, jest ono proste i szybkie w przygotowaniu, nie potrzebujesz żadnych specjalnych umiejętności ani sprzętów. Wystarczy jedynie miska i łyżka, a cała trudność polega na wymieszaniu składników i odstawieniu ciasta do napęcznienia. Mąka owsiana i płatki owsiane chłoną wodę i staje się ono dzięki temu gęstsze. 


piątek, 6 lipca 2018

Naleśniki z kaszy manny

Kochasz naleśniki? Chciałabyś/chciałbyś, aby były zdrowsze? To jest jak najbardziej możliwe, wystarczy jedynie zamiana głównego składnika - białej mąki na inny. Na blogu pokazywałam Wam jakiś czas temu przepis na naleśniki owsiane. To one występują u mnie najczęściej. Jednak mała odmiana zawsze jest wskazana. W szafce miałam zaczęte opakowanie kaszy manny, które czekało  do zużycia. Stwierdziłam, że chcę z nią zrobić coś innego niż do tej pory. Padło na naleśniki, które zobaczyłam kiedyś u Marty.
Podałam je na śniadanie z serkiem grani (może być także twaróg) i duszonymi malinami.