niedziela, 26 listopada 2017

Domowy marcepan/batoniki marcepanowe

Są tu jacyś fani marcepanu? A może szukacie pomysłu na wyjątkowy prezent mikołajkowy dla bliskiej osoby? Taki upominek uszczęśliwi każdego smakosza marcepanu. Bez większych trudności przygotujecie go w domu, gdyż nie jest ani pracochłonny, ani nie nie wymaga specjalnych umiejętności. Smak domowej wersji bije na głowę jej sklepowe odpowiedniki, przede wszystkim nie zawiera w sobie żadnych sztucznych dodatków.
Gotowe batoniki możecie, tak jak ja, oblać gorzką czekoladą lub pozostawić w formie masy, wtedy jest z nimi jeszcze mniej pracy – dosłownie 5 minut! Potrzebne są Wam jedynie płatki migdałów, olejek i jakieś słodzidło.


Składniki na 3 batoniki:
Masa marcepanowa:
100g płatków migdałowych Radix-bis
30-50g erytrytolu Radix-bis (zależy jak słodko lubicie, można zastąpić ksylitolem ewentualnie cukrem)
20 ml wody
1/2 łyżeczki olejku/ekstraktu migdałowego

Polewa:
50g gorzkiej czekolady minimum 70%
Opcjonalnie 1 łyżeczka oleju kokosowego/rzepakowego

Przygotowanie:
  1. Płatki migdałowe zblendować na mąkę (uważać, aby za długo nie blendować, aby nie powstało masło migdałowe). 
  2. Erytrytol zmielić na puder np. w młynku do kawy lub w blenderze z odpowiednimi końcówkami.  
  3. Zblendowane migdały i erytrytol przełożyć do miski, dodać olejek migdałowy oraz wodę. Zagnieść na jednolitą masę. Uformować batoniki, możecie z masy zrobić także kuleczki. Wstawić do lodówki na ok. godzinę.
  4. Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej, opcjonalnie dodać odrobinę oleju (wtedy łatwiej oblewa się polewą). Przygotowane batoniki oblać czekoladą. Wstawić ponownie do lodówki, aby czekolada zastygła. Przechowywać w lodówce.
Rada: Zamiast batoników taką gotową masę możecie wykorzystać do innych wypieków, wtedy nie oblewajcie jej czekoladą.


Smacznego,
Anulla

40 komentarzy:

  1. Ja uwielbiam marcepan! Mój M akurat nie, więc cała porcja byłaby dla mnie haha :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jestem szczególną miłośniczką marcepanu, ale lubię go, więc taki prezent bardzo by mnie ucieszył ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię marcepana. A takie domowe batoniki są najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie przepadam za bardzo za marcepanem, ale takiego domowego batonika z chęcią bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie myślałam, że można takie cuda samemu zrobić! Ja kocham marcepan :)
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. kiedyś nie lubiłam marcepanu, teraz uwielbiam ten smak ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mmm... ale czad! Z przyjemnością zjadłabym takiego batonika :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Zabieram ze sobą do jutrzejszej kawy, dzięki :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja jestem zdecydowanym fanem marcepanu i szczerze mówiąc nie rozumiem jak można go nie lubić :P A te batoniki z przyjemnością bym wszamał (wszystkie) :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniały przepis. Uwielbiam marcepan! Zapisuję przepis do zrobienia :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo lubię marcepan, takie batoniki na pewno przypadłyby mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Marcepanowe batoniki, czekoladki im podobne itd nigdy mi nie smakowały... ten domowy? Może bym polubiła :)

    OdpowiedzUsuń
  13. O mniam! Przepis zapisuję. Mój mąż uwielbia marcepan ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam, muszę wypróbować przepis :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo fajny pomysł. Mocno słodko!

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam marcepan, na święta idealne :).

    OdpowiedzUsuń
  17. Wow!... Jaki fajny pomysł, świetny przepis i wspaniałe batoniki. Akurat teraz jest idealny klimat na zrobienie takich marcepanowych smakołyków :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Czy własnej roboty, czy kupny - chlebkowi marcepanowi nie umiem się oprzeć:) Twój wygląda cudownie, więc przepis zapisany do jak najszybszego wypróbowania:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Badzo długo nie lubiłam marcepanu, teraz go uwielbiam. Szczególnie domowa wersję.

    OdpowiedzUsuń
  20. Ooo! To kolejny, bardzo ciekawy przepis.
    Nigdy o nim nie słyszałam.
    Prezentuje się całkiem fajnie ten marcepanik i chyba trzeba spróbować.
    Kiedyś bardzo lubiłam marcepan
    Pozdrowionka! :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Uratowałaś mój marcepan, któremu kończy się ważność Super przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Co prawda nie lubię marcepanu ale wygląda bardzo ładnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Czy mogę użyć gotowej mąki z całych migdałów zamiast robić z płatków migdałowych ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jeżeli mąka jest z migdałów obranych. :)

      Usuń
    2. Rozumiem, że jeśli użyję mąki z nieobranych to będzie inny smak ? :)

      Usuń
    3. Tak smak będzie trochę inny, bardziej orzechowy, skórka daje intensywniejszy posmak, kolor masy będzie także inny. Ale oczywiście można spróbować zrobić marcepan i z takich.
      Ważne aby mąka była drobna, wtedy masa się łatwo lepi :)

      Usuń
    4. ok, bardzo dziękuję za informację :)

      Usuń
  24. Zdecydowanie jestem miłośniczką marcepanu :) Twój prezentuje się wspaniale!

    OdpowiedzUsuń
  25. Nie mogłybyśmy się oprzeć takim batonikom <3

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja akurat należę do osób, które nie przepadają za marcepanem, ale te batoniki wyglądają cudownie i z pewnością zachwycą każdego wielbiciela marcepanu :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Mogę jednego do kawy:)
    Wyglądają bardzo smakowicie.

    OdpowiedzUsuń
  28. Wspaniałe batoniki! Uwielbiam marcepan :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Takiego właśnie przepisu szukam (mam zmielone migdały) - jakież to pyszności! :)

    OdpowiedzUsuń

Podpisz się pod komentarzem, jeżeli jesteś Anonimowy:)