poniedziałek, 21 stycznia 2019

Risotto z grzybami leśnymi

W zamrażalce mam jeszcze grzyby leśne,  a w szafce był ryż do risotto. Długo się nie zastanawiałam, co z tego powstanie. Całość zwieńczyłam serową nutą. Gdyby nie ten ser, to danie byłoby zdecydowanie mniej kaloryczne. Jednak bez niego, to już nie jest ten sam smak, dlatego nie pomijajcie go. Raz na jakiś czas można zgrzeszyć, szczególnie dla włoskiej kuchni.


poniedziałek, 14 stycznia 2019

Płatki ryżowe a’la bounty

Jak już wiecie jestem fanką kokosowych smaków, a także lubię eksperymentować z różnymi płatkami jako urozmaicenie moich śniadań. Płatki ryżowe swego czasu jadłam dość często i ostatnio trochę się za nimi stęskniłam. Są delikatne w smaku, więc urozmaiciłam je kokosową nutą. Na wierzch zaś przygotowałam ganache z gorzkiej czekolady. W końcu nic tak nie dopełnia smaku jak czekolada! W ten sposób powstało ryżowe bounty, które możesz przygotować w dosłownie chwilę. Podane w pucharkach może być także zdrowym deserem.


niedziela, 6 stycznia 2019

Pina colada (bezalkoholowa)

Połączenie kokosa i ananasa tworzy wyjątkowy smak. Jest on jednocześnie słodki i kremowy, czuć wyraźnie smak ananasa, którego przełamuje lekka nuta kokosowa. Jeżeli dodasz do niego trochę rumu powstanie Ci pyszny drink w sam raz na różne imprezy. U mniej częściej gości w wersji bez alkoholu, jako pyszny koktajl. Do jego przygotowania wykorzystałam domowy napój kokosowy. Możesz użyć także gotowego napoju z kartonu (mleczko z puszki będzie wg mnie tutaj za tłuste).



sobota, 29 grudnia 2018

Domowe mleko/napój kokosowy

Może być świetną bazą do koktajli, owsianek czy kawy. Kasza jaglana lub płatki ryżowe ugotowane na mleku kokosowym nabierają na nim nowego smaku. Lubię tak urozmaicić swoje śniadanie. Możesz go stosować także jako zamiennik krowiego mleka do budyniu, deserów lub wypieków. Pamiętajcie, że jest różnica pomiędzy napojem roślinnym, a mleczkiem z puszki, które jest znacznie gęstsze. Odkąd robię domowe mleko kokosowe nie wyobrażam sobie go więcej kupować. Po pierwsze ma prosty skład: woda i kokos. Po drugie, mogę go przygotować, tyle ile akurat potrzebuję. Po trzecie, jego zrobienie jest banalnie proste, wystarczy jedynie dobry blender.  Po czwarte, jest kilka razy tańsze niż jego sklepowy odpowiednik. Czy udało mi się zachęcić Was do domowej produkcji napoju kokosowego?
Większość przepisów, które do tej pory widziałam bazuje na wiórkach kokosowych. Próbowałam tej wersji w domu. Jednak odkąd na rynku dostępne są pasty/musy kokosowe mam dla Was przepis, a raczej sposób przygotowania napoju roślinnego w wersji dla leniwych. To najlepsza metoda, która nie wymaga odcedzania. Nie ma także problemu z tym, co zrobić z pozostałymi wiórkami po produkcji mleka. Mus/pastę kokosową kupisz w sklepach ze zdrową żywnością, a także w Lidlu. Gotowy napój możesz przechowywać w lodówce - tak jak wszystkie napoje roślinne - do kilku dni. To normalne, że może się rozwarstwiać, wystarczy je wtedy zamieszać i znowu będzie klarowne.


wtorek, 18 grudnia 2018

Pierniki nadziewane

Miękkie, nadziewane powidłami śliwkowymi oraz oblane gorzką czekoladą pierniki to wspomnienie mojego dzieciństwa. Postanowiłam odwzorować je w swojej kuchni, jako jedna z propozycji na tegoroczne święta. Przygotowałam je w zdrowszej wersji, czyli mąkę białą zastąpiłam orkiszową, a cukier – erytrytolem. Wierzch oblałam polewą z gorzkiej czekolady - według mnie to ona nadaje ten charakterystyczny smak piernikom, które tak lubię.



sobota, 15 grudnia 2018

Zimowa kasza owsiana

Zimą, mimo że mamy ograniczony dostęp do świeżych owoców i warzyw, nasze śniadanie może być urozmaicone. Ja wtedy stawiam na wszelkiego rodzaju płatki i kasze. W szczególności kasza owsiana i jaglana są wdzięczne do posiłków na słodko. Wystarczy kaszę ugotować na mleku lub napoju roślinnym i dodać sezonowe owoce np. kiwi, pomarańcze oraz ulubione orzechy. Świetnym rozwiązaniem są także mrożone owoce. Wystarczy je wcześniej rozmrozić lub poddusić na mus. Takie śniadanie możesz zabrać wynos. Jeżeli wolisz na ciepło – podgrzej je w mikrofali, ale owoce dodaj dopiero przed podaniem. Dobrze smakuje również na zimno.
Jeżeli nie masz kaszy owsianej, możesz ją zastąpić płatkami owsianymi.


poniedziałek, 10 grudnia 2018

Owsiane ciasto czekoladowo-pomarańczowe z migdałami

Grudzień jest dla mnie wyjątkowym miesiącem. W domu pachnie pomarańczami, migdałami i przyprawą do piernika. Wieczorem lubię posiedzieć pod kocem z grzanym winem lub zimową herbatą, a także pójść na długi spacer, gdy ulice rozświetlają już świąteczne iluminacje. Wtedy robi się tak magicznie, a tę magię przenoszę do swojej kuchni. I tak ostatnio powstało proste czekoladowo-pomarańczowe ciasto z migdałami. Oblałam je dodatkowo lukrem pomarańczowym na bazie erytrytolu, czyli mniej słodkim i mniej kalorycznym niż jego klasyczna wersja.