wtorek, 23 kwietnia 2019

Owsiane placuszki bananowe

Muszę przyznać, że ostatnio jest to moje ulubione śniadanie. Przygotujesz je w kilka chwil - wystarczy jedynie wymieszać ze sobą wszystkie składniki. W dodatku doskonale nadaje się do lunchboxa, gdyż placuszki dobrze smakują też na zimno. Cała porcja zawiera ok. 300 kcal, co sprawia, że to dobra opcja na śniadanie dla osób na redukcji. Możesz je podać z dowolnymi ulubionymi dodatkami np. dżem, masło orzechowe, świeże owoce. 


niedziela, 24 marca 2019

Kuskus perłowy z pesto z pietruszki i warzywami

Pesto z pietruszki to moje odkrycie sprzed kilku tygodni – jest niezwykle aromatyczne w smaku oraz pełne witamin. Odkąd pietruszka stała się nieodłącznym produktem moich zakupów, to dość sporo z nią kombinuję. Ostatnio przygotowałam z niej pesto jako bazę do sałatki z kuskusem perłowym -  możecie go zastąpić makaronem. Gruboziarnisty kuskus, choć ciężko dostępny w sklepach stacjonarnych (ale coraz częściej się w nich pojawia),  doskonale się sprawdza do lunchboxa, a jego neutralny smak dobrze się łączy z pesto lub różnymi serami. 


czwartek, 14 marca 2019

Pesto z pietruszki i suszonych pomidorów

Pesto z pietruszki to prawdziwa bomba witaminowa - jest bogate w dużą ilość żelaza i witaminy C.
Dla przełamania smaku dodaję do niego kilka suszonych pomidorów, które podkreślają smak pesto. Jak nie mam suszonych pomidorów, to po prostu ten dodatek pomijam. Jednak bardzo lubię to połączenie pietruszki z suszonymi pomidorami.
Możesz je podać z ulubionym makaronem, posmarować nim pieczywo lub dodać do sałatki (polecam szczególnie do tych na bazie kasz).  Nie jest tak popularne jak pestp z bazylii, a wielka szkoda, gdyż jego właściwości prozdrowotne są ogromne!



poniedziałek, 11 marca 2019

Owsiana tarta z budyniem czekoladowym

Tarta z budyniem czekoladowym to szybki i prosty wypiek, który może być w 100% wegański i bez glutenu. Nadzienie jest kremowe i mocno czekoladowe, dlatego zdecydowałam się na przełamanie jego smaku jeżynami. Lubię nutę owocową, która przełamuje słodycz. W dodatku tarta prezentuje się na tyle elegancko, że możesz przygotować ją dla gości.



poniedziałek, 4 marca 2019

Makaron po azjatycku z wieprzowiną

Lubię kuchnię azjatycką za bogactwo smaku. Jedyne czego wymaga to zainwestowania w niektóre składniki. Jednak są one dość wydajne i wystarczają na długi czas. Obecnie są dość łatwo dostępne, w dyskontach kupisz je w trakcie tematycznych tygodni, a większe markety na stałe posiadają półki z produktami z różnych kuchni świata.


czwartek, 28 lutego 2019

Sałatka z kurczakiem, pomarańczą i orzechami

Zostało mi z obiadu trochę pieczonego mięsa, zawsze mam w lodówce jakieś warzywa, więc powstała z tego sałatka w sam raz na lekką kolację. Możesz ją także spakować do lunchboxa, ale pamiętaj, by sos do niej wziąć oddzielnie, wtedy sałata zachowa świeżość.


poniedziałek, 25 lutego 2019

Pieczone donaty z polewą czekoladową i orzechami

Pieczone donaty miałam przygotować już dawno, zmotywował mnie do nich dopiero zbliżający się tłusty czwartek. Ciasto ma typową oponkową strukturę, jednocześnie nie jest tłuste, gdyż je upiekłam w specjalnych foremkach. Oblałam je polewą z gorzkiej czekolady, a wierzch posypałam posiekanymi orzechami.  Muszę przyznać, że wyszły bardzo pyszne!