wtorek, 30 czerwca 2020

Pełnoziarniste placki jogurtowe z jagodami

Te placki smakują mi najbardziej z jagodami. Możesz całkowicie pominąć dodatek owoców i podać je z tym z czym lubisz najbardziej. Są leciutkie i pulchne, a przygotowanie ciasta zajmuje dosłownie chwilę. Nie trzeba do niego użyć miksera. Smakują też dobrze na zimno.

 

środa, 17 czerwca 2020

Pstrąg łososiowy z piekarnika z duszonymi warzywami a’la ratatuj

Odkąd jemy więcej ryb, staram się urozmaicać obiady z nimi w roli głównej. Smażona ryba jest u mnie bardzo rzadko. Przeważnie duszę ją, przygotowuję na parze lub w piekarniku. Najchętniej stawiam na obiady w całości pieczone, gdyż robią się praktycznie same. Tym razem upiekłam rybę wraz z ziemniakami, a  podałam ją z duszonymi warzywami.  To jeden z tych obiadów, do których dość chętnie wracam.

poniedziałek, 8 czerwca 2020

Bounty z kaszy manny

Bounty z kaszy manny możesz przygotować jako deser, ale i zaserwować na śniadanie. Dla mnie kasza manna jest wspomnieniem z dzieciństwa. W przeciwieństwie do wielu osób bardzo ją lubiłam, więc tym bardziej teraz chętnie z nią eksperymentuję. Dodanie do masy wiórków kokosowych powoduje, że kasza nie jest aż tak wyczuwalna w smaku.


poniedziałek, 25 maja 2020

Kotlety ziemniaczane z boczkiem

Ten przepis powstał przez przypadek, w ramach zero waste, ale wyszły tak smaczne, że przygotowywałam je już kilka razy w ostatnim czasie. Podane z dużą ilością sałatki stanowią kompletny obiad z niewielką ilością mięsa. Koniecznie nie pomijajcie dodatku boczku wędzonego. Doskonale podkręca smak kotletów.


czwartek, 14 maja 2020

Tiramisu bez jajek

Jeżeli potrzebuję przygotować deser na szybko przeważnie wybieram tiramisu w wersji bez jajek, a często nawet i bez dodatku alkoholu. Jest lekki i zawsze znajdą się na niego chętni. Jako kawosz nigdy nie potrafię przejść obok niego obojętnie.

niedziela, 3 maja 2020

Czekoladowa jaglanka z kiwi i truskawkami

Dawno mnie nie było na blogu. Przez ten czas, w mojej głowie zrodziło się trochę pomysłów na nowe przepisy. Mam nadzieję, że w miarę możliwości pojawią się one na blogu. Sama dość często korzystam z niego jako ściągawki, stąd lubię mieć tutaj wszystko w jednym miejscu. Swój powrót zacznę od śniadania  na czekoladową jaglankę z kiwi i truskawkami. Lubię ostatnio do niej wracać. Doskonale zaspokaja moją ochotę na słodycze, a jej przygotowanie nie wymaga wiele czasu. Nada się także do zabrania na wynos. 


środa, 2 października 2019

Pełnoziarniste placki jabłkowe

Placuszki to zawsze dobry pomysł na śniadanie. Ich przygotowanie trwa ledwie kilkanaście minut, więc możesz je także zjeść w tygodniu lub zabrać ze sobą na wynos. Dodając do ciasta odrobinę cynamonu wyjdą w jeszcze bardziej jesiennej odsłonie.