poniedziałek, 19 sierpnia 2019

Kasza kukurydziana z parmezanem i warzywami

Kasza kukurydziana to ciekawy pomysł na urozmaicenie śniadania. Odpowiednie dodatki sprawią, że będzie smaczna, dlatego w tym celu podkręciłam ją serem grana padano. Przygotowana w ten sposób kasza jest niezwykle kremowa, warzywa zaś przełamują całość. Doprawiłam je tymiankiem, ale możesz go zamienić na swoje ulubione przyprawy.


poniedziałek, 12 sierpnia 2019

Wegańskie ciasto czekoladowe z wiśniami

Połączenie czekolady i wiśni to jedna z moich ulubionych kombinacji smakowych. Jestem pewna, że ten wypiek trafi w Twój gust, gdyż jest bardzo łatwy w przygotowaniu. Znakomicie sprawdzi się dla osób na diecie bezmlecznej lub wegańskiej. W dodatku możesz zjeść go także na śniadanie, dzięki temu, że użyłam do niego zdrowych składników.


poniedziałek, 5 sierpnia 2019

Szkoła gotowania #3: Dlaczego warto kupić automat do pieczenia chleba?

Jego nazwa sugeruje, że służy jedynie do wypieku chleba. Niech Cię to nie zmyli! Ja bez tego urządzenia nie wyobrażam sobie już swojej kuchni. Użytkuję go od ponad 2 lat i zebrane przez ten czas doświadczenie chciałabym Ci przekazać w tym wpisie.

Odwlekałam zakup automatu przez pół roku, jak nie rok, bo nie byłam pewna czy będę z niego korzystać. Tak jak i Ty myślałam, że służy on jedynie do wypieku chleba. Zdecydowałam się na ten krok, gdyż chciałam nauczyć się, a jednocześnie ułatwić sobie wypiek domowego pieczywa. Im dłużej go używałam, tym bardziej upewniałam się o jego zaletach i poznawałam jego nowe funkcje, które są bardzo przydatne.


poniedziałek, 29 lipca 2019

Fit ciasto z porzeczką i bezową pianką

Czerwone porzeczki choć dość kwaśne i nie zawsze lubiane, są świetną bazą do ciasta lub wytrawnego sosu. Tym razem postawiłam na słodki wypiek, miałam ochotę na takie klasyczne ciasto z pianką. Jedynie zmieniłam spód na zdrowszy i cukier na erytrytol.




poniedziałek, 22 lipca 2019

Szkoła gotowania #2: Jak smacznie i zdrowo przygotować kaszę i ryż?

Każdy z nas zna różne rodzaje kasz i ryżu. Czy rzeczywiście potrafisz je przygotować w swojej kuchni tak, aby były smaczne i zachowały swoje cenne właściwości odżywcze?  Nie wiesz co z nich przyrządzić, ile czasu gotować i w jakiej proporcji? Poniżej mam dla Ciebie odpowiedź na te pytania. Nie będę rozpisywać się o właściwościach zdrowotnych poszczególnych kasz, chcę natomiast przekazać Ci praktyczne informacje, które będziesz mógł/a zastosować w swojej kuchni.  Mam nadzieję, że od teraz kasza nie będzie kojarzyła Ci się tylko i wyłącznie z gulaszem.



poniedziałek, 15 lipca 2019

Kotlety z bobu i kaszy jaglanej

Nasza dieta, a raczej styl żywienia opiera się głównie na sezonowych produktach, dlatego nie mogę o tej porze roku pominąć bobu, który jest świetnym źródłem białka. Lubię go szczególnie jako bazę do curry z marchewką (przepis – klik), a ostatnio pokombinowałam z kotletami na wzór „mielonych”, czyli podałam je z pieczonymi ziemniakami i mizerią. Wyszedł z nich smaczny sezonowy obiad w bezmięsnej wersji.



niedziela, 9 czerwca 2019

Bulgur z botwinką i porem

Kasza, botwinka i por - to połączenie jest moim odkryciem tej wiosny. Wystarczy do niego podać jajko sadzone i macie pełnowartościowy posiłek, który możecie zjeść na śniadanie, obiad, jak i kolację. W ostatnim czasie przygotowuję to danie non stop i póki co chyba mi się nie znudzi.