niedziela, 20 maja 2018

Owsiane placuszki z sosem truskawowo-rabarbarowym

Placuszki najczęściej jem w weekend, gdyż wtedy mam najwięcej czasu na ich przygotowanie, ewentualnie czasami zabieram je ze sobą jako opcja na drugie śniadanie (wtedy sos lub owoce do nich zabieram oddzielnie). Nie przeszkadza mi zjedzenie ich na zimno. Najlepiej smakują mi właśnie wiosną lub latem, kiedy mogę je podać ze świeżymi owocami lub sosem owocowym. W pozostałą część roku ratuję się swoimi przetworami np. domowym dżemem. 
Nie używam do nich białej mąki, głównie owsianej, dzięki czemu są bardziej pożywne. Lubię dodatek jogurtu do ciasta, który sprawia, że nasze pancakes mają delikatny smak. Podałam je w towarzystwie sosu na bazie truskawek i rabarbaru z chia i kleksem jogurtu naturalnego. Nasiona chia lekko zagęściły sos i nadały mu nietypowego charakteru. Przygotowałam jego większą ilość i w pozostałą część tygodnia mieszałam z jogurtem i płatkami owsianymi. W ten sposób miałam kolejny szybki posiłek do pracy. Jeżeli potrzebujesz sosu tylko do placuszków, zmniejsz jego ilość. 


czwartek, 17 maja 2018

Makaron z boczkiem i szparagami

Kilka składników wystarczy by wyczarować szybki wiosenny obiad, nadający się do zabrania ze sobą do pracy, gdyż smakuje dobrze zarówno na ciepło, jak i na zimno, co jest ważną informację dla niektórych z Was.  Swój zachęcający kolor zawdzięcza makaronowi kukurydzianemu, możesz jednak użyć każdy dowolny, który lubisz. Smak szparagów podkręciłam tutaj dodatkiem boczku i czosnku, całość zaś posypałam dodatkowo grana padano. 



poniedziałek, 14 maja 2018

Kokosowy jagielnik

Kaszę jaglaną zdecydowanie wolę w wersji słodkiej. Odkąd zrobiłam ją pierwszy raz w formie jagielnika, co jakiś czas wracam do tego ciasta w różnych wariantach smakowych. Jeżeli tak jak ja, jesteś fanem kokosowych smaków musisz spróbować tej wersji. Takie ciasto, możesz zjeść nie tylko jako deser, ale także w ramach śniadania. Kasza w tej postaci doda Ci sporo energii o poranku, a poniedziałek stanie się od razu lepszy. Bardzo łatwo przygotować ten jagielnik w wersji wegańskiej – wystarczy użyć mleka/napoju roślinnego np. kokosowego.



niedziela, 6 maja 2018

Makaron ze szparagami, szpinakiem i fetą

Szparagi to wciąż niedoceniane warzywo w naszym kraju, a szkoda, bo potrzebują tak niewiele by stworzyć z nich coś pysznego. Zielonych nie trzeba obierać, a ich czas gotowania jest krótki, wystarczy im ledwie kilka minut w gotującej wodzie. Warto je wprowadzić do swojej diety, gdyż są niskokaloryczne i bogate w wartości odżywcze, a jeżeli nadal nie wiesz, co z nich zrobić spróbuj mojego dania, które może być też sytą sałatką (np. na wiosennej imprezie). Podałam je w towarzystwie pełnoziarnistego makaronu orzo (do kupienia np. w Auchan), ale bez problemu możesz go zamienić na każdy inny, który lubisz, zaś jako dodatki dobrałam szpinak, suszone pomidory i ser feta. Smak podkreśliłam lekkim dressingiem na bazie oliwy z oliwek. Ta propozycja będzie także świetnym lunchboxem na zimno. W wersji wegańskiej fetę możesz zamienić na cieciorkę.


sobota, 28 kwietnia 2018

Ser z jogurtów greckich (Labneh)

Ostatnio coraz bardziej doceniam produkty wykonane w domu, dzięki temu, że wiem co znajduje się w środku. Większość z nich nie wymaga nawet zbyt dużego nakładu naszych sił, a jedynie naszych chęci, czasami odrobiny cierpliwości.
Labneh robi się sam, ale to właśnie w tej prostocie tkwi siła. Nasza praca polega jedynie na wymieszaniu jogurtu greckiego z solą i ewentualnie ulubionymi ziołami– tylko tyle i aż tyle! Powstaje w wyniku odcedzenia serwatki z jogurtu. Im dłużej ser będzie się odcedzał tym będzie bardziej gęsty i zbity (będzie się  nadawał do krojenia). Poniżej znajdziecie przepis na wersję naturalną, ale bardzo łatwo możecie wzbogacić serek o dodatki smakowe np. czosnek, paprykę lub zioła. Wystarczy je wtedy wymieszać z jogurtem zanim zaczniemy odcedzanie.

Do produkcji domowego sera polecam użyć jogurtu z dobrym składem. Mleko i szczepy bakterii, to jedyne co powinno widnieć na etykiecie opakowania. Zbędne są w nim żelatyna lub mleko w proszku, to po prostu zwykłe zagęszczacze. 


niedziela, 22 kwietnia 2018

Makaron z kurczakiem i pesto z suszonych pomidorów z orzechami włoskimi

Odkąd spróbowałam przygotować pesto w domu, przestałam je kupować. Zrobienie go w domowym zaciszu zajmuje dosłownie chwilę, wystarczy wszystkie składniki wrzucić  tylko do blendera. Według mnie, ma ono także pełniejszy smak niż to sklepowe i możemy pokombinować z własnymi wersjami smakowymi, tak jak to, na które mam dla Was przepis. Zamiast orzeszków pinii dałam orzechy włoskie, a smak podkręciłam papryczką chili. Dajcie jej taką ilość, jaka Wam odpowiada. Oczywiście nie mogło zabraknąć w nim twardego sera. W wersji wegańskiej możecie użyć płatków drożdżowych nieaktywnych, a kurczaka zastąpić ugotowaną cieciorką. 



niedziela, 15 kwietnia 2018

Nutella z daktyli i orzechów laskowych

Nie jestem zwolenniczką restrykcyjnych ograniczeń. Uważam, że wiele zależy od naszego podejścia do życia, także w kwestii naszego żywienia, a najgorsze co można zrobić to wprowadzić zasady eliminujące wszystko, co się do tej pory jadło. Wg mnie najlepiej sprawdza się tutaj zasada małych kroków i zamiana niezdrowego na zdrowe. Zapewne Ty, jak i Twoja rodzina uwielbiacie nutellę. Powiedzmy to szczerze, kto nie lubi słodkiego, czekoladowego kremu, który idealnie się sprawdza jako smarowidło na kanapki, do placuszków czy do naleśników – chyba nie ma takiej osoby, a przynajmniej ja nie znam. Wersja tradycyjna oprócz słabego składu (to już kwestia indywidualna, czy ją jjesz z tego względu), dla mnie jest zwyczajnie za słodka, dlatego ratuję się swoją domową nutellą na bazie daktyli i orzechów laskowych. Polecam Ci ją tak samo, jak tę z awokado i banana (przepis tu - klik), sama nie wiem, która jest wg mnie lepsza.