poniedziałek, 25 lutego 2019

Pieczone donaty z polewą czekoladową i orzechami

Pieczone donaty miałam przygotować już dawno, zmotywował mnie do nich dopiero zbliżający się tłusty czwartek. Ciasto ma typową oponkową strukturę, jednocześnie nie jest tłuste, gdyż je upiekłam w specjalnych foremkach. Oblałam je polewą z gorzkiej czekolady, a wierzch posypałam posiekanymi orzechami.  Muszę przyznać, że wyszły bardzo pyszne!


Składniki na ok. 20 sztuk:
Ciasto:
Szczypta soli
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki cynamonu
200ml mleka
120g jogurtu naturalnego
60g miodu
1 jajko
1 łyżeczka aromatu waniliowego
Polewa:
100g gorzkiej czekolady
Kilkanaście migdałów
1 łyżeczka oleju np. kokosowego

Przygotowanie:
  1. W jednej misce wymieszać wszystkie suche składniki tj. mąkę, sól, cynamon i proszek do pieczenia.
  2. W drugiej misce wymieszać ze sobą wszystkie mokre składniki tj. mleko, jogurt, miód, jajko i aromat waniliowy.
  3. Za pomocą trzepaczki połączyć ze sobą suche i mokre składniki do uzyskania jednolitej masy.
  4. Ciasto przełożyć do rękawa cukierniczego, a następnie wyciskać je do foremki na donaty.
  5. Piec w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni około 15 minut do złotego koloru.
  6. W kąpieli wodnej rozpuścić czekoladę z olejem. Migdały drobno posiekać.
  7. Łyżeczką rozsmarować polewę na donacie. Posypać posiekanymi migdałami.
  8. Wstawić do lodówki do zastygnięcia polewy.
Smacznego,
Anulla

7 komentarzy:

  1. Pieczony pączek to nie pączek niemniej na pewno jest smaczny (chociaż ma inny smak) ;) Twoje wyglądają smacznie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem dziwakiem, który nie lubi pączków i w ogóle tych smażonych ciastek, pieczone alternatywy chociaż to nie to samo, dla mnie są lepsze, ale to kwestia gustu :)

      Usuń
    2. To ja również jestem dziwakiem. Nie lubię pączków i tego co smażone - nie odpowiada mi ten smak. Pieczony pączek to taka piecozna bułeczka ale tak jak Tobie mnie również bardziej smakuje ;)

      Usuń
  2. Zdrowsza wersja pączków, wyglądają świetnie :)

    OdpowiedzUsuń

Podpisz się pod komentarzem, jeżeli jesteś Anonimowy:)