poniedziałek, 22 kwietnia 2013

Spaghetti a’la carbonara

Prawdziwa włoska Carbonara nie zawiera śmietanki oraz posiada starty parmezan.  Ja natomiast swoją przygotowuję bardziej pod studencką kieszeń, tzn. zawiera zwykły ser żółty. Boczek  z kolei możecie zastąpić szynką (ja nie przepadam za nim, więc inne wędliny często wchodzą w grę). Taka też smakuje wszystkim domownikom i na stałe weszła do naszego menu.

Nie wiem, co jest, ale ostatnio mam jakiś mały kryzys. Mimo że mam więcej energii i nie robię się szybko zmęczona, to nie mam pomysłu na gotowanie, chyba że desery i ciasta, a te ostatnio ograniczam. Mogę, więc jedynie rozpieścić pozostałych domowników. Cóż, postaram się bardziej wysilić. Może też doskwiera mi myśl, że zaraz koniec studiów i trzeba zacząć kolejny etap życia od nowa. Najpierw jednak trzeba się skupić na finiszu, czyli ostatnie 2 miesiące nauki. Ach ciężkie to dorosłe życie i pomyśleć, że jako dziecko chciało się być już „dużym”. Wydawało się nam to o wiele ciekawsze niż beztroski czas zabaw. Teraz natomiast chętnie by się człowiek zamienił i nadal chciał mieć te 5 lat. 


Składniki na 4 osoby:
500g makaronu spaghetti
15 dag chudego wędzonego boczku
1 jajko
3 żółtka
200ml śmietanki 30%
Sól
Pieprz
Szczypta rozmarynu
1 ząbek czosnku
1 cebula
2 łyżki oleju
3 łyżki startego sera żółtego + 4 łyżki do posypania (starłam kawałek ok 10-12 dag)

Przygotowanie:
  1. Makaron ugotować w osolonej wodzie al dente wg instrukcji na opakowaniu.
  2. Boczek i cebulę pokroić w kostkę, czosnek posiekać. usmażyć na odrobinie oleju. Wlać 100 ml śmietanki. Chwilę dusimy.
  3. Następnie w miseczce za pomocą trzepaczki wymieszać 100 ml śmietanki, 1 jajko, żółtka i 3 łyżki startego sera żółtego. Wylać na patelnię. Doprawić do smaku solą, pieprzem i rozmarynem. Chwilę dusimy – nie doprowadzamy do wrzenia.
  4. Dodać ugotowany makaron, całość wymieszać. Porcjować na talerze i posypać serem żółtym.
Smacznego,
Anulla

25 komentarzy:

  1. Przepysznie wygląda! Ja zawsze dodaję śmietankę ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytasz w moich myślach! od dawna mam na nie ochotę choć wolę bez śmietany :D

    OdpowiedzUsuń
  3. spaghetti super!
    a co do dorosłości, to już chyba zawsze tak jest, że chce się być szybko dorosłym, a potem okazuje się, że to wcale nie takie fajne:) moje córki ciągle powtarzają, że już by chciały być DUŻE :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam wszelkie dania z makaronem w roli głównej:) Ach, mieć teraz te śmieszne problemy w co się bawić każdego dnia ;]

    OdpowiedzUsuń
  5. to jeden z moich ulubionych sposobów na spaghetti :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Na małą porcyjkę bym się załapała, po dzisiejszej wyprawie rowerowej:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dorosłe życie nie jest takie złe.Życzę powodzenia na egzaminach końcowych i podjąć właściwą decyzję.

    OdpowiedzUsuń
  8. makarony w każdej postaci dla mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. wygląda pysznie, dla mnie danie w sam raz! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pyszny obiadek, dawno nie jadłam kluseczek:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dorosłość taka właśnie jest. Też jako dziecko chciałam być "duża", ale tylko jako dziecko:) Makaronik pysznie wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  12. Dla mnie idealne :) Uwielbiam makarony :)

    OdpowiedzUsuń
  13. kocham makarony coś a'la carbonara mniam ! :)

    pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pyszne jak wszystkie dania z makaronu :)

    OdpowiedzUsuń
  15. pyszne jak wszystkie dania z makaronem :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Mnie troche odstraszała zawsze nazwa:D Ale chyba nie ma czego się bać xD

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo fajnie wygląda i nie dziwię się, że Twoja rodzinka za nią przepada :)

    OdpowiedzUsuń
  18. mam bardzo podobny sposób na carbonare i potwierdzam, że smakuje wybornie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. uwielbiam dania z makaronem :)

    OdpowiedzUsuń
  20. o tak, idealne dla studentów, już wiem, co będę jadła po weekendzie majowym :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Kolejny powdód dla którego kocham makarony:)

    OdpowiedzUsuń

Podpisz się pod komentarzem, jeżeli jesteś Anonimowy:)