poniedziałek, 29 kwietnia 2013

Ciasto Smerf z musem jagodowym

To kolejne ciasto, na które pomysł dali mi moi mężczyźni. Pytając się, na co mają ochotę, rzucili mi hasło smerf. Od razu na myśl przyszedł mi kruchy spód z herbatników i niebieska pianka na bazie kremówki oraz galaretki. Problem miałam z wierzchem, ale i tę zagwozdkę rozwiązałam. Pomógł mi w tym niezawodny profesor google. Tak oto powstał mus jagodowy. Podpatrzyłam go tutaj. Proporcje jednak dobrałam do swoich potrzeb i wielkości foremki. A poniżej możecie zobaczyć efekt mojej pracy.

Ps. W maju ruszamy z kolejną akcją "gotowanie za głosowanie" - tym razem w roli głównej będzie makaron.  Postaram się też zrealizować parę zamówionych przez Was przepisów:)



Składniki na blaszkę 22x24 cm:

Spód:
250g herbatników
100g margaryny lub masła

Przygotowanie:
  1. Herbatniki zmielić. Margarynę rozpuścić. Wymieszać z herbatniki, tak aby powstała jednolita masa.
  2. Masą wyłożyć spód i boki blaszki. Wstawić do zamrażalnika na 20 minut lub godzinę do lodówki

Smerfowa pianka:
350ml kremówki
2 niebieskie galaretki

Przygotowanie:
  1. Galaretki rozpuścić w połowie gorącej wody niż wskazuje to instrukcja na opakowaniu (ja zrobiłam 2 w 0,5l). Ostudzić.
  2. Kremówkę ubić, dodać do niej wystudzoną galaretkę. Gdy pianka zacznie powoli tężeć to wylać ją na herbatniki. Wstawić do lodówki do stężenia.

Mus jagodowy:
200-250g mrożonych jagód
1,5 łyżki cukru pudru
2 łyżeczki żelatyny.

Przygotowanie:
  1. Jagody rozmrozić. Zblendować. Podgrzać. Dodać cukier puder. Żelatynę rozpuścić w odrobinie gorącej wody, dodać do musu jagodowego. Ostudzić. Wylać na stężoną piankę i ponownie wstawić do lodówki.
Smacznego,
Anulla

39 komentarzy:

  1. super! świetne ciasto:))))))))))))

    OdpowiedzUsuń
  2. Smerfy byłyby uradowane z takiego ciacha:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie dość, że piękne to na pewno pyszne!!! o rety MUSZĘ to powtórzyć super :)

    OdpowiedzUsuń
  4. fajny pomysł, ekstra kolorek:))

    OdpowiedzUsuń
  5. woow! świetny efekt! musi być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. taka trochę smerfetka :) z kolorowym nakryciem głowy, niezłe!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez przez chwilę pomyślałam ze smerfetka, haha trzeba sfeminizowac te wszystkie nazwy:)

      Usuń
  7. :D Ale fajne smerfowe ciacho! Na pewno pyszne! Uwielbiam takie lekkie ciasta.

    OdpowiedzUsuń
  8. Zazdroszczę Ci że masz dla kogo piec takie wspaniałe ciasta, które jak zwykle bardzo kuszą:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niby jest, ale i tak muszę robić w mniejszych blaszkach, bo taka duża blacha nie zawsze idzie, choć jest parę wyjątków:) Ja prawie nie jem tych ciast, przeważnie kończy się na spróbowaniu małego kawałka, no chyba że mamy do czynienia z moim ulubionym to ciężko mi się wtedy opamiętać:P

      Usuń
  9. Bardzo ciekawe to ciasto :))

    OdpowiedzUsuń
  10. Faktycznie bardzo smerfastyczny kolor :D Fajnie Ci wyszło :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Niesamowite bajeczne ciasto;-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetna kolorystyka, ciasto aż się prosi żeby było zesmerfowane :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajne ciasto :) Ostatnio widzę, że smerfne ciasta w modzie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. ależ tu smerfnie !
    genialny przepis !
    być może kiedyś wypróbuje ! :)
    OBSERWUJĘ :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Kapitalne to ciasto. Dla dzieciaków fajna to sprawa.

    OdpowiedzUsuń
  16. ale śliczne :) ja też już dawno o smerfnym cieście myślałam :) muszę też je kiedyś przygotować :P

    OdpowiedzUsuń
  17. Takie niebieskie, że aż sie boje zjeść :D

    OdpowiedzUsuń
  18. To ciasto strasznie pozytywnie nastraja swoim wyglądem:)Super pomysł!:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo fajny pomysł! Świetnie wygląda :D

    OdpowiedzUsuń
  20. taki prosty a jaki piękny ! <3
    fajna nowość i urozmaicenie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. jakie świetne niebieskie ciasteczko ,super pomysł;)

    OdpowiedzUsuń
  22. ale świetnie wygląda, będę musiała wypróbować ;]

    OdpowiedzUsuń
  23. śmiechowe ciacho :) ten błękitny kolor wyszedł prześliczny!

    OdpowiedzUsuń
  24. Wygląda rozkosznie, jak niebo za oknem w tej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Fajne, lubię wszelkie niebieskie rzeczy do jedzenia :-)

    OdpowiedzUsuń
  26. SMERFASTYCZNE:)! Kolory zwalają z nóg..:)!

    OdpowiedzUsuń
  27. ale fajne ciacho :) ten niebieski kolorek jest świetny :D

    OdpowiedzUsuń

Podpisz się pod komentarzem, jeżeli jesteś Anonimowy:)