czwartek, 11 kwietnia 2013

Pełnoziarnisty chleb w 5 minut!

Oto i jest mój debiut! Wreszcie zrobiłam swój pierwszy w życiu chleb, a to wszystko za sprawą zamówienia od koleżanki. W tym celu wykorzystałam przepis Mienty, który już jakiś czas temu zapisałam na swojej liście „do zrobienia”. Niestety ciągle odkładałam go na później - do czasu, gdy koleżanka się zapytała o jakąś prostą recepturę, a ja podjęłam się tego wyzwania.

Gdy już się zebrałam, przez chwilę zaczęłam się nawet zastanawiać czy wszystko wyjdzie pomyślnie, gdyż to dość nietypowy sposób na ciasto drożdżowe. Warto jednak było zaryzykować!  Muszę Wam powiedzieć, że chleb wyszedł wyśmienity – w środku jest wilgotny, a na zewnątrz ma chrupką skórkę. Możecie do niego też dodać swoje ulubione ziarna, tak jak ja to zrobiłam.


Składniki na keksówkę:
½ kg mąki pełnoziarnistej – u mnie razowa mąką pszenna do wypieku chleba Melvit
½ szklanki łuskanego słonecznika
½ szklanki pestek dyni
1 łyżka cukru
½ łyżeczki soli – ja dałabym jednak ciut więcej, tak z ¾-1 łyżeczka
1 łyżka oleju
2 szklanki letniej wody (400 ml)
opakowanie suchych drożdży

Przygotowanie:
  1. Wszystkie suche składniki łączymy ze sobą w misce. Dodajemy olej.
  2. Dolewamy wodę i dokładnie mieszamy drewnianą łyżką.
  3. Przekładamy do silikonowej keksówki (metalową należy uprzednio wysmarować margaryną i posypać bułką tartą).
  4. Pieczemy w 190 stopniach około 1 godzinę 20 minut (ja piekłam godzinę)
  5. Studzimy.
Smacznego,
Anulla

33 komentarze:

  1. Nie ma to jak domowy chlebek. Ale szybciutko się go robi:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to prawda jest mega szybki, a jeszcze i pyszny i długo zachowuje świeżość:)

      Usuń
  2. wow! gratulacje , świetnie się udał:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Po degustacji przyznaje, że chlebek jest pyszny. W weekend mam zamiar go wypróbować. Napisze Wam jak mi wyszedł. Dziękuje Aniu za przepis:):) Mam nadzieje ze mój mężczyzna bedzie zachwycony.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak jak obiecałam w weekend zrobiłam chleb z przepisu Ani:):) ten przepis uważam za strzał w 10:) był pyszny i wszystkim smakował. Zachęcam do wypróbowania. SŁ

      Usuń
  4. ciągle się zabieram do chleba, nie wiem kiedy się uda, fajny Ci wyszedł!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może potrzeba motywatora, tak jak w moim przypadku:D

      Usuń
  5. Pyszności ;) Nie ma to, jak domowy chlebek !

    OdpowiedzUsuń
  6. Tyle razy sobie obiecywałam, że zrobię chleb ale jakoś do tej pory nie udało mi się zrobić. twój wygląda rewelacyjnie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. No, napiszę Ci, że przepis i ja zapisałam do wykonania, bo chleb jest dość ciekawy, a co najważniejsze on brzmi i wygląda smacznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo Ci go polecam, sama dość sceptycznie podeszłam, ale dobrze, że go przygotowałam i może krócej ode mnie się będziesz zbierać do jego zrobienia:) Ja na pewno wypiek jeszcze nie raz powtórzę, bo efekt jest zadowalający przy minimum pracy:)

      Usuń
  8. Wyglada pysznie, nigdy nie pieklam sama chleba, na weekend sprobuje ubiec z Twojego przepisu,napewno sie pochwale na blogu:-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajny przepis, wypróbuję!:)

    OdpowiedzUsuń
  10. mniam, fantastyczny chleb, z pewnoscią wypróbuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  11. taki chleb jest idealny dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. oo ja też się wieki przymierzam do domowego chleba, muszę w koncu spróbować. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. A to Ci szybki chleb :) fajny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ooo nie musi wyrastać? Ekstra! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie musi:) wystarczy wszystkie składniki wymieszać w misce i już:D

      Usuń
  15. Rzeczywiście bardzo szybki! Skuszę się i zrobię :}

    OdpowiedzUsuń
  16. domowy chlebek jak najbardziej za! Aaahh... już tutaj czuje jego zapach z piekarnika;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj tak, zapach się roznosił po całym domu podczas pieczenia:)

      Usuń
  17. piękny chlebek :) szybki i zdrowy, a najważniejsze że Twój własny a taki najbardziej smakuje :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Zaintrygowałaś mnie :) Przez Ciebie moja lista "do zrobienia" znów się wydłuży! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale to dobrze:)a mnie ten przepis też zaintrygował jak go zobaczyłam i spokoju nie dawał:P

      Usuń
  19. ile dobrego w tych chlebku!

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetnie wygląda ! Gratuluje debiutu:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Nigdy nie piekłam własnego chleba, ale też marzę, by to zrobić! :)

    OdpowiedzUsuń
  22. W pięć minut? to mi się podoba :-)

    OdpowiedzUsuń

Podpisz się pod komentarzem, jeżeli jesteś Anonimowy:)