środa, 10 października 2012

Makaron z kurczakiem po chińsku

Jest to moja dzisiejsza obiadokolacja. Danie nie należy do skomplikowanych, a jest smaczne i tanie. Można wręcz powiedzieć, że typowe na studencką kieszeń. Naszło mnie dziś, na coś a'la chińskiego.


Składniki na 2 porcje:
pół piersi z kurczaka (moja miała 26 dag)
mrożonka warzyw chińskich
4 łyżeczki sosu sojowego
ok 2 łyżki przyprawy kuchni chińskiej Kamis
makaron chiński noodles  lub  makaron z 3 zupek błyskawicznych (u mnie ta druga opcja)
sól
pieprz
olej

Przygotowanie:
  1. Pierś z kurczaka pokroić w drobną kostkę. Do miski z kurczakiem dodać sos sojowy i łyżeczkę przyprawy kuchni chińskiej. Wymieszać. Odstawić do lodówki na ok. 20 minut.
  2. Na rozgrzanym oleju smażyć mięso. Ewentualnie posolić i popieprzyć je do smaku. Do mięsa dodać warzywa. Dodać odrobinę wody (kilka łyżek), aby się nie przypaliło i smażyć/dusić około 8 minut do miękkości warzyw.
  3. Pod koniec smażenia do miski pokruszyć makaron, zalać go wodą. Trzymać pod przykryciem zgodnie z opakowaniem (mniej więcej 3 minuty). 
  4. Do rondla z mięsem i warzywami dodać makaron. Wymieszać.


Smacznego,
Anulla

10 komentarzy:

  1. faktycznie szybciutko się robi:) fajny przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale mi narobilas smaka tym postem. Pysznie to wyglada!

    OdpowiedzUsuń
  3. Pamiętam takie chińskie wariacje - na 1 roku to był standard :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Coś dla mnie, zdecydowanie. Swoją drogą, dawno nie robiłam chińszczyzny :) Mam tylko zdjęcie tortu przed posmarowaniem go kajmakiem : http://i50.tinypic.com/2dsnswx.jpg

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i tak fajne, a ślicznie udekorowane kajmakiem:) u mnie w domu byliby zachwyceni, ale ja musiałabym dżem dodać, bo inaczej bym się zasłodziła:)

      Usuń
  5. Mojemu by pewnie zasmakowało, bo uwielbia chińszczyznę ;))

    OdpowiedzUsuń
  6. o ja Cię! Jakie pyszności! Uwielbiam kurczaka po chińsku :)))

    OdpowiedzUsuń
  7. Zjadłabym takie pyszności np na dzisiejszą kolację :D

    OdpowiedzUsuń

Podpisz się pod komentarzem, jeżeli jesteś Anonimowy:)