wtorek, 30 października 2012

Domowa pizza

Chyba nie ma osoby, która nie lubi pizzy. Zrobiona domowym sposobem jest na pewno zdrowsza, bo wiemy, co jest w niej w środku. Ponadto, możemy dowolnie dobrać składniki na wierzch. Swoją pierwszą pizzę zrobiłam kilka lat temu, ale od tego czasu ciasto trochę udoskonalałam, aż wyszło takie jakie mi odpowiada w 100%. Ma ono delikatny czosnkowy posmak, ale równie dobrze możemy dodać do niego zioła prowansalskie. Ja niestety ich nie lubię.  Część pizzy zawsze robię z szynką, a część z pepperoni. Najchętniej przyrządziłabym hawajską, ale moi mężczyźni dziwnie na mnie patrzą na samo słowo ananas. A nie chciałam zaczynać puszki na dwa plastry tego owocu.



Składniki na bardzo dużą blachę:
Ciasto:
0,5 kg mąki
50g drożdży (pół opakowania)
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka cukru
1 jajko
Ok.  200 ml letniej wody (tyle, aby ciasto nie kleiło się nam do rąk)
1- 1,5 łyżeczki czosnku w proszku

Na wierzch:
Sos:
Mały słoiczek koncentratu (ok. 90-100g)
Bazylia
Oregano
Tymianek
Pieprz
Dodatkowo:
20 dag sera żółtego
ok. 10-15 dag pieczarek
ok. 5 dag salami pepperoni
ok. 5 dag szynki
mała cebula

Przygotowanie:
  1. Drożdże rozdrobnić, zasypać cukrem. Odstawić na kilka minut w ciepłe miejsce, żeby się rozpuściły.
  2. Mąkę wsypać do dużej miski, dodać do niej jajko, sól, czosnek w proszku i drożdże. Stopniowo wlewać wodę. Zagnieść ciasto tak, aby było elastyczne. Następnie przykryć je ścierką i odstawić na ok. 1 godzinę do wyrośnięcia.
  3. Teraz należy przygotować sos do pizzy. Do miseczki dodać koncentrat, wlać trochę wody (tak, aby była konsystencja sosu). Doprawić do smaku bazylią, oregano, tymiankiem i pieprzem.
  4. Ciasto rozwałkować. Wyłożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Rozprowadzić na spodzie sos. Ułożyć na nim pieczarki pokrojone w półtalarki, następnie szynkę lub salami pokrojone w grubą kostkę. Na część z szynką zawsze daję trochę cebuli pokrojonej w kostkę. Posypać całość startym serem żółtym.
  5. Piec ok. 15-20 minut w temp. 180 stopni.

Smacznego,
Anulla

23 komentarze:

  1. ale mi ochotę na pizzę zrobiłaś !

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam domową pizzę;)u mnie w domu wszyscy się przekonali do hawajskiej, chociaż na początku też się jej bali;) i teraz głównie taką robimy:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to muszę jakoś i moich przekonać do hawajskiej:)

      Usuń
  3. Domowa pizza jest najlepsza! Nie ma sobie równych :)

    OdpowiedzUsuń
  4. no i teraz zapragnęłam zjeść kawałek twojej pizzy na śniadanie :P pycha!

    OdpowiedzUsuń
  5. Domowa najlepsza. Polecam zrobienie pomidorowej podkładki na pomidorach, nie koncentracie. Jest o wiele smaczniejsza;)

    pozdrawiam ciepło

    Malwina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czasem jeszcze duszę pomidorki na sos, ale nie miałam tyle czasu tym razem:)

      Usuń
    2. wygląda przepięknie ale mam ochotę :):) chyba sobie zrobię w przyszłym tygodniu :)

      Usuń
  6. Fajna ta Twoja pizza. Dla mnie z salami! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jadłabym taką w kazdej ilości:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wczoraj wypróbowałam, pyszna

    OdpowiedzUsuń
  9. pieczemyy w termoobiegu ?

    OdpowiedzUsuń
  10. dziwny ten przepis, jajko ? do ciasta drozdzowego ? oczywiscie sa różne warianty ale ser to najlepiej dac pod warzywa pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie są różne warianty, ja zawsze robię z jajkiem i wychodzi. Jako dowód, że jest ok potwierdza, fakt, że ktoś już je robił wyżej i się wypowiadał oraz zdjęcie, które ukazuje efekt końcowy. Poza tym co do sera, każdy go robi jak lubi, ja zawsze daję na górę bo tak mi odpowiada, ale możesz zrobić inaczej.

      Usuń
    2. jajka przeważnie powodują, że ciasto ma delikatniejszy smak, niektórzy robią na samych żółtkach (kwestia koloru, że jest lekko żółtawe), jedni robią na mleku inni na wodzie, każdy musi znaleźć swoją idealną wersję. Drożdże świeże można zastąpić instant, można dodać do ciasta tłuszcz np. oliwę. ale najważniejsze jest wyrobienie, ma być elastyczne

      Usuń
  11. Smacznie wygląda

    OdpowiedzUsuń
  12. pycha, moje ulubione danie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. I taka domowa pizza to rewelacja. Bardziej jak pizzerka, ale to smak lat 90 :)

    OdpowiedzUsuń

Podpisz się pod komentarzem, jeżeli jesteś Anonimowy:)