niedziela, 23 listopada 2014

Karkówa w coca coli

I choć ta karkówka nie należy do najzdrowszych obiadów, to jednak lubię przygotować ją od czasu do czasu. Cola i ketchup tworzą ciekawy lekko słodkawy posmak mięsa, który doskonale komponuje się z puree z groszku lub ziemniaczanym.

Składniki na 3 - 4 porcje:
800g karkówki
¾ szklanki coca coli
¾ szklanki ketchupu (ja dałam pikantny)
½ łyżeczki ostrej papryki w proszku
½ łyżeczki majeranku
1 łyżeczka słodkiej papryki
Sól
Pieprz
1 średnia cebula
1 ząbek czosnku

Przygotowanie:
  1. Karkówkę pokroić w plastry, cebulę w piórka, czosnek posiekać. 
  2. Ketchup połączyć z colą i przyprawami. Karkówkę natrzeć czosnkiem, marynatą i ułożyć piórka cebuli. Marynować kilka godzin w lodówce. 
  3. Następnie marynatę z mięsem przełożyć do worka do pieczenia. 
  4. Piec w 180 stopniach przez około 1 godzinę. 15 minut przed rozciąć worek, aby się ładnie przyrumieniła z wierzchu.
Smacznego,
Anulla

26 komentarzy:

  1. ciekawy pomysł na karkówkę:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Potwierdzam :) Od czasu do czasu taki obiadek to niezła uczta!! Bardzo lubimy :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja już dłuższy czas się przymierzam do jej zrobienia.
    Czas to zmienić.

    OdpowiedzUsuń
  4. Karkówka w wyborowym wydaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. jeszcze nigdy tak nie robiłam karkówki, muszę kiedyś spróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Widziałam kiedyś jak Nigella robiła szynkę w coli, ta karkówka musi być pyszna:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kilka razy już widziałam ten przepis, nigdy go jeszcze nie próbowałam. Ale mięsko wygląda smakowicie :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Tak przyrządzonej karkówki nie robiłam. A już gdzież widziałam i słyszałam wiele dobrego na jej temat. Więc może i ja się skusze :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie robiłam jeszcze mięs z dodatkiem coli. Ciekawa jestem jak smakuje, muszę się przekonać :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Smakowity kąsek, jeszcze nie jadłam tak przyrządzonej karkówki :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Skrzydełka w coli już robiłam, ale karkówki jeszcze nie. Dzięki za inspirację! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawy pomysł na mięso w coli, chętnie spróbuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Taka rumiana i chrupiąca wygląda bardzo kusząco.

    OdpowiedzUsuń
  14. świetny pomysł na marynatę! z ketchupem robię często, ale jeszcze nigdy nie łączyłam z colą

    OdpowiedzUsuń
  15. Coś dla mojego męża - karkówka i coca cola, 2 w 1 ;-)

    OdpowiedzUsuń
  16. woow! pomysł fantastyczny, na pewno wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie jadłam jeszcze w coli mięcha, a zjadłabym więc porywam twój talerz. Pomysł świetny

    OdpowiedzUsuń
  18. Słyszałam o tym przepisie, ale sama nie próbowałam. Ciekawa jestem smaku! Może się kiedyś skuszę!:-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam szynkę w coli, więc wierzę, że karkówka jest pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Zdrowo czy nie zdrowo wazne że smaczne, od czasu do czasu taki obiadek nie zaszkodzi ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja nie bardzo lubię ze słodkim posmakiem ,ale inni bardzo lubią

    OdpowiedzUsuń
  22. Takiej jeszcze nie jadłam, a wygląda bardzo apetycznie, zapisuję do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń

Podpisz się pod komentarzem, jeżeli jesteś Anonimowy:)