wtorek, 28 sierpnia 2012

Zapiekane placki ziemniaczane


 To danie robię bardzo rzadko ze względu na kalorie. Jednak wczoraj po przebudzeniu, naszła mnie tak wielka ochota, że musiałam je przyrządzić. U mnie w domu różnie się podaje placki (z sosem, cukrem, śmietaną). Wersja zapiekana jest moim pomysłem sprzed kilku lat, kiedy to dopiero zaczynałam przygodę z gotowaniem. Już jako dziewczynka miałam pociąg do kuchni.  Ja najbardziej lubię placki z sosem albo zapiekane. Dowolnie można także kombinować z dodatkami do nich. Zawsze robię dwie ich wersje, dla siebie z pieczarkami, a dla brata z papryką.

placki z papryką

Składniki na placki  (4-5 porcji):
7-8 dużych ziemniaków
1 mała cebula
1 ząbek czosnku
7-8 łyżek mąki
Sól
Pieprz
Olej

Przygotowanie: 

  1. Ziemniaki, cebulę i czosnek obrać.
  2.  Zetrzeć na tarce o drobnych oczkach lub w maszynce.
  3. Dodać mąkę, sól i pieprz do smaku. Wymieszać.
  4. Gdy konsystencja ciasta jest za rzadka, dodać do niego jeszcze łyżkę mąki.
  5. Rozgrzać na patelni olej. Nalewać łyżką na patelnię ciasto.
  6. Smażyć na wolnym ogniu na złoty kolor.
  7. Po usmażeniu odsączyć nadmiar tłuszczu na papierowym ręczniku.

Składniki na farsz (na 6 dużych placków):
10 dag pieczarek
Pół papryki czerwonej
8 dag szynki
Kilka plastrów sera żółtego lub starty

Przygotowanie:
1.       Pieczarki pokroić na półtalarki. Usmażyć z odrobiną oleju.
2.       Szynkę i paprykę pokroić w kostkę.
3.       Blaszkę do pieczenia (24x40cm) wyłożyć folią aluminiową. Posmarować olejem za pomocą pędzla.
4.       Ułożyć na blaszce placki, nakładać na nie:
a.       Paprykę, szynkę i ser
b.      Pieczarki, szynkę i ser.
5.       Piec do momentu, gdy ser się zacznie topić.



placki z pieczarkami





5 komentarzy:

  1. Ale pycha ;) Szkoda, że nie masz opcji Obserwatorów, wtedy byłoby mi prościej do Ciebie zaglądać regularnie;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki za podpowiedź, zaraz taką dodam, bo jakoś jej nie zauważyłam na blogerze:)

      Usuń
  2. O! super pomysł na udoskonalenie zwykłych placków! :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Placki ziemniaczane uwielbiam od dziecka, ale w tej wersji mogą pobić wszystkie inne placki, które do tej pory jadłam. Mniam

    OdpowiedzUsuń

Podpisz się pod komentarzem, jeżeli jesteś Anonimowy:)