środa, 7 listopada 2012

Omlet z szynką i pomidorem

Przepisów na omlet jest mnóstwo. Każdy robi go wg swoich upodobań. Jedni dodają do niego mąkę, a inni przyrządzają go z samych jaj i mleka. Ja również przygotowuję go różnie, w zależności od tego czy jest na słodko czy słono. Dzisiaj przedstawiam Wam wersję wytrawną, idealną na szybkie i syte śniadanie. Dostarczy nam wiele energii na cały dzień, a do tego kawa i jestem w siódmym niebie.




Składniki na 1 omleta smażonego na niedużej patelni:
1 jajko
1 łyżka mleka
1 płaska łyżka mąki
Sól
Pieprz
Tymianek
Plaster szynki pokrojony w kostkę
Odrobina cebuli skrojona w kostkę
¼ małego pomidora
Masło

Przygotowanie:
  1. Jajko wbić do miski, dodać do niego mleko. Wymieszać trzepaczką.
  2.  Dodać do masy mąkę, połączyć składniki ze sobą.
  3. Doprawić solą, pieprzem i tymiankiem.
  4. Cebulę i szynkę zeszklić na odrobinie masła.
  5. Pomidora sparzyć, obrać ze skórki, pokroić w kostkę.
  6. Do masy jajecznej dodać pomidora, szynkę i cebulę. Wymieszać.
  7. Masę wylać na roztopione na patelni masło.
  8. Smażyć z obu stron na złoty kolor lub złożyć na pół i podsmażyć chwilę obie strony, aby masa wewnątrz się ścięła.
 Smacznego,
Ann

25 komentarzy:

  1. Uwielbiam omlety! Jadam je również na leniwe obiady :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja też lubię omlety, faktycznie energia zapewniona:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgrałyśmy się bo u mnie też omlet, tyle, że na słodko ;) Taki jak u Ciebie, wytrawny też bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię omlety, przede wszystkim za to, że można je tak szybko przygotować i dodać do nich to na co ma się akurat ochotę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam omleciki, ale z pomidorami jeszcze nie jadłam, super pomysł!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo smakowity omlet :) uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. A teraz uwaga, nie jadłam nigdy omletu! Jako małe dziecko byłam szalenie wybredna, więc czas wreszcie nadrobić zaległości :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo mi się podoba takie śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Hejka Anulla właśnie Cię wyróżniłam w Liebster Blog i zapraszam Cię do zabawy. Oto link
    http://kuchareczkamala.blogspot.com/2012/11/liebster-blog.html
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziś naszla mnie ochota na omlet. Ponieważ z braku pomidora, użyłem pokroionych w plastry pomidorków koktailowych. Pychota. :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Właśnie jestem po śniadanku i tym omleciku super smak pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. dzięki za przepis, nie wiedziałem nawet, że to takie pyszne, co prawda masa mi się podczas smażenia rozwaliła ale i tak było smaczne :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z omletami podobnie jak naleśnikami trzeba dojść do perfekcji, pamiętam jak nie znosilam ich przekrecac i złościlam gdy nie szło:-P ale najważniejsze ze cos smakuje- bloggera te słowa zawsze bardzo cieszą i budują;-)

      Usuń
  13. Hej :) ostatnio ciągle korzystam z twojego przepisu , omlety naprawdę pyszne , tylko ja dodaję jeszcze cukinię i ser , a pomidora nie sparzam i nie obieram :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super, że smakuje!;)a omlet to nieskończona ilość wariacji smakowych i za to go lubię:) z cukinią musiał być równie boski;)

      Usuń
  14. Prosty i smaczny ;) Robiłam go już kilka razy :)

    OdpowiedzUsuń
  15. ja etz juz robilam kilka razy I za kazdym razem smakuje tak samo super!!! dodaje czesto roznych skaldnikow,z eby wypadac smaki, kanie, lidlowe itp>( ale ze wsyztskimi jest fajnie!

    OdpowiedzUsuń
  16. W koncu znalazlam idealny przepis :) Zrobilam z cebulka szynka i serem żółtym. Rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Pysznie, bardzo fajny przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo lubię omlety, szczególnie na słodko ;) Ja zazwyczaj dodaję do masy jajecznej mleko i mąkę, ale nieraz robię z samej masy jajecznej. Lubię też omlety biszkoptowe tylko, że białka tutaj oddziela się od żółtka i białka należy ubić na sztywną pianę.
    Pozdrawiam,
    Patryk

    OdpowiedzUsuń

Podpisz się pod komentarzem, jeżeli jesteś Anonimowy:)