niedziela, 22 kwietnia 2018

Makaron z kurczakiem i pesto z suszonych pomidorów z orzechami włoskimi

Odkąd spróbowałam przygotować pesto w domu, przestałam je kupować. Zrobienie go w domowym zaciszu zajmuje dosłownie chwilę, wystarczy wszystkie składniki wrzucić  tylko do blendera. Według mnie, ma ono także pełniejszy smak niż to sklepowe i możemy pokombinować z własnymi wersjami smakowymi, tak jak to, na które mam dla Was przepis. Zamiast orzeszków pinii dałam orzechy włoskie, a smak podkręciłam papryczką chili. Dajcie jej taką ilość, jaka Wam odpowiada. Oczywiście nie mogło zabraknąć w nim twardego sera. W wersji wegańskiej możecie użyć płatków drożdżowych nieaktywnych, a kurczaka zastąpić ugotowaną cieciorką. 



niedziela, 15 kwietnia 2018

Nutella z daktyli i orzechów laskowych

Nie jestem zwolenniczką restrykcyjnych ograniczeń. Uważam, że wiele zależy od naszego podejścia do życia, także w kwestii naszego żywienia, a najgorsze co można zrobić to wprowadzić zasady eliminujące wszystko, co się do tej pory jadło. Wg mnie najlepiej sprawdza się tutaj zasada małych kroków i zamiana niezdrowego na zdrowe. Zapewne Ty, jak i Twoja rodzina uwielbiacie nutellę. Powiedzmy to szczerze, kto nie lubi słodkiego, czekoladowego kremu, który idealnie się sprawdza jako smarowidło na kanapki, do placuszków czy do naleśników – chyba nie ma takiej osoby, a przynajmniej ja nie znam. Wersja tradycyjna oprócz słabego składu (to już kwestia indywidualna, czy ją jjesz z tego względu), dla mnie jest zwyczajnie za słodka, dlatego ratuję się swoją domową nutellą na bazie daktyli i orzechów laskowych. Polecam Ci ją tak samo, jak tę z awokado i banana (przepis tu - klik), sama nie wiem, która jest wg mnie lepsza. 


środa, 11 kwietnia 2018

Curry z bobem i marchewką

Przed nowym sezonem staram się opróżnić moją zamrażarkę do końca. Zostało w niej jeszcze trochę bobu, więc postanowiłam go wykorzystać do aromatycznego curry. Jeszcze chwilę musimy poczekać na świeży, jednak jeżeli macie ochotę przygotować je już teraz, mrożony bób dostaniecie bez problemu w większych marketach, czasami pojawia się nawet w dyskontach. Całość doskonale komponuje się z marchewką, muszę przyznać, że to połączenie z nutą kokosa przekroczyło moje oczekiwania.


sobota, 7 kwietnia 2018

Cytrynowe kostki/ Ciasto z kremem cytrynowym (fit)

Z cytrusowymi wypiekami jest tak, że albo się je lubi albo nie, a to jest dodatkowo w uzdrowionej wersji. Ciasto nie jest trudne do przygotowania, wymaga jedynie trochę cierpliwości, gdyż zanim pokroicie je na kawałki wymaga schłodzenia. Mogą go także zjeść osoby z nietolerancjami, gdyż jest bez glutenu i laktozy. W sam raz na małą weekendową rozpustę, szczególnie teraz kiedy z utęsknieniem czekam, aż zacznie się sezon na owoce i warzywa. 


środa, 4 kwietnia 2018

Kotlety z fasoli i pieczarek

Bezmięsne kotlety robiłam z różnych składników - od kasz po warzywa. Muszę jednak przyznać, że najbardziej lubię te ze strączków, gdyż są wartościowym źródłem białka, doskonale zastępują mi mięso a do tego mogę podać je z dowolnymi dodatkami. Przeważnie je piekę, gdyż od razu mogę zrobić ich większą ilość, bez długiego stania przy kuchence.
Tym razem w głównej roli wystąpi biała fasola. Mam wrażenie, że obecnie trochę zapomniana i kojarzona z zupą fasolową. Tak naprawdę dopiero od niedawna odkrywam ją na nową. Przez swój neutralny smak może być bazą wielu dań, nie tylko wspomnianej zupy, ale i kotletów, pasztetów, past na kanapki czy nawet słodyczy. Tym razem połączyłam ją z pieczarkami i cebulką, doprawiłam majerankiem, uformowałam kotlety, które następnie upiekłam i podałam w towarzystwie kaszy owsianej z warzywami oraz meksykańską salsą. Doskonale pasować  tu będzie także pikantny sos pomidorowy.


czwartek, 29 marca 2018

Domowe belriso/ Pudding ryżowy z czekoladą i wiśniami

Miałam w lodówce i szafkach kilka rzeczy do wykorzystania, trochę mleczka kokosowego, resztkę mrożonych wiśni i ryżu. Z mleczkiem mam tak, że dość często zużywam tylko część, a resztę przeznaczam do przygotowania śniadania. Najczęściej jest to pudding z tapioki lub właśnie ryżu. Jeżeli nie mam mleka kokosowego, wykorzystuję po prostu zwykłe. Nie lubię marnować jedzenia, więc staram się wszystko wykorzystać.
Tak ugotowany ryż smakuje podobnie jak znane belriso, jednak jest o wiele zdrowsze. Ja swojego nie słodziłam, dałam jedynie trochę gorzkiej czekolady, a na wierzch przygotowałam sos wiśniowy. Wiśnie i czekolada to naprawdę udane połączenie, a w takim wydaniu śniadanie będzie po prostu wyborne. Jego przygotowanie nie zajmie Wam dużo czasu. 


poniedziałek, 26 marca 2018

Schab pieczony w rękawie

Pieczony schab w większości polskich domów przygotowywany jest właśnie na święta. U mnie gości także dość często w trakcie roku jako wędlina na kanapki. Najczęściej wtedy piekę jego mniejsze porcje po 0,5 kg mięsa, gdyż wolimy urozmaicone kanapki. Mięso dzięki pieczeniu w rękawie wychodzi soczyste, bez problemu pokroicie je w plasterki. Bardzo ważne jest także jego obsmażenie przed pieczeniem, pozwoli to zamknąć w mięsie jego wszystkie "soki", dzięki czemu nie będzie suchy i nie będzie się kruszył. Możesz go podać z czym tylko lubisz - chrzanem, ćwikłą itp.