środa, 13 czerwca 2018

Czekoladowa nocna owsianka

Nocna owsianka to wg mnie najszybsze śniadanie, które nie wymaga specjalnych umiejętności i pozwala zaoszczędzić sporo czasu. Wystarczy wszystko przygotować wieczorem, a rano pozostaje tylko cieszyć się smakiem gotowego posiłku. Robię ją w różnych wariantach smakowych, ta wyszła mi zupełnie inna niż do tej pory - mocno czekoladowa z wyczuwalną nutą kokosa. Dodatkowo, możecie podać do niej sezonowe owoce. 


sobota, 9 czerwca 2018

Kasza gryczana z cieciorką, batatem i szpinakiem

Lubię niestandardowe połączenia i eksperymenty, z których może wyjść coś, co pozostanie w naszym menu na stałe. Rzadko korzystam z książek kucharskich, najczęściej po prostu wchodzę do kuchni i gotuję z tego, co akurat mam w szafkach. Kaszę czy różnego rodzaju strączki mam w niej zawsze. Te drugie zarówno w postaci suchej, jak i puszkowanej lub słoikach, wtedy ratują mnie w awaryjnych sytuacjach. Miałam ochotę na bataty i kupiłam ładny świeży szpinak w swoim warzywniaku. To wszystko połączyłam w całość. Wyszedł smaczny obiad, który można zjeść także na zimno. 


poniedziałek, 4 czerwca 2018

Kruche fit ciasto z truskawkami

Truskawki mogłabym jeść na okrągło, to jedne z tych owoców, które nigdy mi się nie znudzą. Chociaż raz w sezonie musi powstać z nimi jakieś ciasto, a kruche z owocami to dla mnie kwintesencja przełomu wiosny i lata. Postawiłam jednak na fit wypiek, który doskonale można zjeść także jako drugie śniadanie. Spód i kruszonka powstały z mąki pszennej pełnoziarnistej i płatków owsianych. Nie spodziewałam się, że to ciasto wyjdzie, aż tak dobre, a jego przygotowanie jest naprawdę szybkie. Spokojnie możecie je zrobić nawet w tygodniu. 


piątek, 1 czerwca 2018

Pęczak z indykiem, szparagami i suszonymi pomidorami

Póki jeszcze trwa sezon na szparagi mam dla Was szybki przepis na obiad lub lunch do pracy w postaci kaszy pęczak ze szparagami i suszonymi pomidorami. Zdecydowanie jestem fanką ich zielonej odmiany i to ona króluje w tym roku na blogu. W poprzednich latach stawiałam na szparagi jako dodatek do obiadu, zaś w tym roku więcej z nimi eksperymentuję. Po prostu zakochałam się w połączeniu z suszonymi pomidorami! Ostatnio łączyłam je z makaronem, dziś przyszedł czas na kaszę pęczak, którą lubię za jej gruboziarnistą strukturę. 


poniedziałek, 28 maja 2018

Kasza manna z musem truskawkowym z chia

Kasza manna gotowana na mleku zawsze kojarzy mi się ze smakiem dzieciństwa. Do dziś pamiętam jak mama porządnie ją dosładzała i polewała sokiem malinowym lub dodawała do niej dżem wiśniowy (tylko taki wtedy jadłam). Postanowiłam trochę uzdrowić ten posiłek. Zamiast cukru posłodziłam go erytrytolem i podałam w nowoczesnej odsłonie z musem truskawkowym z chia, które doskonale go zagęściły, zaś kaszę ugotowałam na gęsto. Schłodzony może być świetnym deserem na lato, a na ciepło śniadaniem przenoszącym nas w przeszłość. Wiem, że są osoby, dla których kasza manna kojarzy się z największym utrapieniem dzieciństwa. Muszę przyznać, że nigdy nie rozumiałam swoich kolegów, którzy mówili, że nie znoszą zup mlecznych. Ja zawsze jadłam je ze smakiem i tak pozostało mi do dziś. 


piątek, 25 maja 2018

Młoda kapusta z soczewicą i ziemniakami

To danie powstało przez przypadek. Ostatnio zostało mi sporo kapusty po robieniu gołąbków. Nie lubię marnować jedzenia, więc było dla mnie oczywiste, że muszę ją jakoś wykorzystać. Miałam w domu puszkę soczewicy i puszkę pomidorów oraz trochę warzyw, więc powstała z tego sezonowa wege potrawka. Smak na tyle nas zaskoczył tego dania, że na pewno wejdzie na stałe do naszego wiosennego menu.

Młoda kapusta kojarzy się zazwyczaj z duszoną z koperkiem lub sałatką. Może także stanowić świetną bazę innych dań obiadowych, w szczególności takich jak potrawki w roli głównej z ziemniakami czy kaszą. Bardzo dobrze komponuje się z marchewką, pomidorami i sporą ilością koperku. Włączcie swoją kreatywność i nie bójcie się próbować nowych smaków. 


niedziela, 20 maja 2018

Owsiane placuszki z sosem truskawowo-rabarbarowym

Placuszki najczęściej jem w weekend, gdyż wtedy mam najwięcej czasu na ich przygotowanie, ewentualnie czasami zabieram je ze sobą jako opcja na drugie śniadanie (wtedy sos lub owoce do nich zabieram oddzielnie). Nie przeszkadza mi zjedzenie ich na zimno. Najlepiej smakują mi właśnie wiosną lub latem, kiedy mogę je podać ze świeżymi owocami lub sosem owocowym. W pozostałą część roku ratuję się swoimi przetworami np. domowym dżemem. 
Nie używam do nich białej mąki, głównie owsianej, dzięki czemu są bardziej pożywne. Lubię dodatek jogurtu do ciasta, który sprawia, że nasze pancakes mają delikatny smak. Podałam je w towarzystwie sosu na bazie truskawek i rabarbaru z chia i kleksem jogurtu naturalnego. Nasiona chia lekko zagęściły sos i nadały mu nietypowego charakteru. Przygotowałam jego większą ilość i w pozostałą część tygodnia mieszałam z jogurtem i płatkami owsianymi. W ten sposób miałam kolejny szybki posiłek do pracy. Jeżeli potrzebujesz sosu tylko do placuszków, zmniejsz jego ilość.