wtorek, 20 lutego 2018

Ryż po meksykańsku

To jedno z tych dań, do którego dość często wracam, a do tej pory przepis nie pojawił się na blogu. W wykonaniu jest dość łatwe i ma uniwersalne zastosowanie. Dla mnie to idealna propozycja na bezmięsny lunchbox lub obiad, ale możesz też dodać do niego mięso lub zwinąć w tortillę. Cały smak nadaje mu odpowiednia ilość wyrazistych przypraw, szczególnie kmin rzymski. Jeżeli wolisz bardziej pikantne dania, dodaj więcej pieprzu cayenne, możesz użyć także świeżej papryczki chili, wystarczy ją wtedy zeszklić wraz z cebulą i czosnkiem. Ja do swojego dania użyłam fasoli czerwonej, którą gotowałam, ale jeżeli nie masz tyle czasu, to spokojnie możesz użyć tej z puszki. Sama się nią posiłkuję, gdy danie robię w tygodniu. Ryż gotuję do niego wcześniej, dlatego, że podaję je w dwóch formach, mieszam wszystko razem w przypadku wege dania, zaś gdy dodaję mięso (najczęściej mięso mielone lub pokrojony w kostkę drób), wtedy ryż podaję oddzielnie. 



czwartek, 15 lutego 2018

Migdałowe brownie (bez glutenu, bez laktozy)

Na blogu znajduje się już kilka przepisów na brownie, nie będę pisać, że to znowu jedno z lepszych, jakie zrobiłam, gdyż zostanę monotematyczna i nieobiektywna. Mogę zaś zagwarantować, że jeżeli szukacie wypieku, które jest mocno czekoladowe, wręcz tzw. "siekierą" pod względem ilości kakao, to przepis trafi idealnie w Wasz gust. Fun gorzkiej czekolady będzie w raju już po pierwszym kęsie. W smaku da się dodatkowo wyczuć delikatną nutę orzechową, w tym wypadku migdałową. Ciasto jest także bezglutenowe i bez laktozy.



niedziela, 11 lutego 2018

Fit mus truskawkowy

Tym razem uzdrowiłam dla Was mus truskawkowy, który może stanowić szybką propozycję na deser lub być idealną propozycją na Walentynki, kiedy chcemy niedużym nakładem sił przygotować niespodziankę dla drugiej połówki. Smakuje tak samo dobrze ze świeżymi owocami, jak i tymi mrożonymi.


sobota, 10 lutego 2018

Pieczone nuggetsy

Jakiś czas temu dostałam od Was prośbę o fast food w zdrowszej wersji, m.in. nuggetsy. Kilka przepisów na pizzę znajduje się już na blogu, więc tym razem coś zupełnie innego z tej kategorii. Nuggetsy przeważnie kojarzą się z przekąską na imprezie lub jako obiad dla wybrednego dziecka. Jak już nie raz wspominałam zdrowe odżywianie nie oznacza rezygnacji z ulubionych posiłków, a innego sposobu ich przygotowania i tak jest w tym przypadku. Domowe nuggetsy zamiast usmażyć wystarczy upiec w piekarniku. Ja swoje podałam dodatkowo z frytkami z piekarnika oraz lekką surówką.


poniedziałek, 5 lutego 2018

Pieczone pączki dyniowe z polewą czekoladową

Tłusty czwartek w zdrowej wersji to z pewnością wg niektórych się wyklucza, co do zasady pączki powinny być niezdrowe. Owszem od jednego pączka raz w roku nie utyjemy. Dla części z Was pewnie dzisiejszy przepis będzie profanacją, ale ja lubię takie eksperymenty. Wyjdę za pewne na dziwoląga jak napiszę, że nie przepadam za klasycznymi pączkami i to praktycznie od dziecka, przeważnie jem jednego raz do roku, ale nawet nie zawsze. Są one dla mnie zwyczajnie za tłuste. Zamiast smaku ciasta przebija mi się na pierwszy plan tłuszcz, dlatego mam dzisiaj dla tych co, tak jak ja średnio lubią te słodycze, przepis na pieczone pączki z dodatkiem puree z dyni, która nadaje wilgoć pączkom. Dla mnie są one rewelacyjne! Ja swoje przygotowałam bez nadzienia, dodatkowo oblałam je polewą czekoladową. Jeżeli chcecie, do środka możecie dać dowolne ulubione np. marmoladę. Pączki także łatwo "zweganizować", wystarczy zamiast masła dodać do ciasta olej kokosowy oraz mleko roślinne, będą wtedy też dodatkowo bez laktozy. Mogą stanowić również super zamiennik drożdżówki/pączka do szkolnej śniadaniówki, a i dorosły zapewne nie pogardzi takim drugim śniadaniem. 


piątek, 2 lutego 2018

Karpatka

Jedno z tych ciast, które zna praktycznie każdy, polska klasyka, która sprawdzi się na rodzinnych imprezach, i jako ciasto bez okazji. Dwa blaty parzonego ciasta wypełnione budyniowo-maślnym kremem będą wspaniałą propozycją dla fanów domowych słodkości. 
Moja karpatka nie jest zbyt słodka, więc jeżeli wolicie bardziej to dodajcie więcej cukru do kremu.


czwartek, 25 stycznia 2018

Makaron w sosie szpinakowym z kurczakiem

Większość osób tego typu sos przygotowuje na bazie śmietany, a wystarczy jeden prosty trik na jego uzdrowienie - użyj jogurtu greckiego oraz serka śmietankowego. Gwarantuję, że nie straci nic na smaku i nawet Twój uparty partner i dzieci się do niego przekonają.

Najczęstszym problemem w przejściu na zdrowe tory jest rozwiązanie trudności związanych z przygotowaniem posiłków dla siebie oraz dla pozostałej części rodziny. Pokaż im, że zdrowe jedzenie wcale nie musi być „fuj”. Ten przepis to doskonały wzorzec do obalenia mitów na temat fit dań. Ze swojej strony mogę Ci poradzić, daj reszcie czas. Sami zaczną sięgać, po to co jesz i się nie obejrzysz jak w sklepie będziesz wybierać tylko te wartościowe produkty i gotować tak samo dla wszystkich. W moim domu obecnie nie używa się cukru, nie kupuje słodkich napoi, słodyczy i innego śmieciowego jedzenia, ale był to proces, który trwał. Nie jesteśmy restrykcyjni, zdarza się nam „zgrzeszyć”, ale jest to wyjątkiem aniżeli regułą.