niedziela, 2 września 2012

Meksyk po polsku!

Makaron z kurczakiem po meksykańsku

Ta potrawa to moja improwizacja w kuchni. Naszło mnie na ciepłą kolację, więc postanowiłam zrobić coś prostego i dobrego. Brat uwielbia Meksyk, dlatego ku jego uciesze przyprawiłam danie przyprawą do kuchni meksykańskiej Kamis. Był to strzał w 10! Całość dobrze ze sobą komponowała, i do tego była lekko ostra. Tę potrawę można przygotować także z innych warzyw, lub dodać kukurydzę i czerwoną fasolkę. 


Składniki na 3 porcje:
Pierś z kurczaka (30 dag)
1 mała cukinia
Ząbek czosnku
1 mała cebula
10-15 dag pieczarek
Pół czerwonej papryki
250 g makaronu np. kolanka, muszelki (u mnie fusilli corti)
250ml bulionu lub wody (plus pół kostki rosołowej)
70 g koncentratu pomidorowego (mała puszka)
Sól
Pieprz
Olej
Przyprawa do kuchni meksykańskiej Kamis (ja dałam 1,5 łyżki, ale to zależy jak ostre ma być Wasze danie)

Przygotowanie:
1.       W osolonej wodzie ugotować makaron (al dente), odcedzić go.
2.       Pieczarki pokroić na półtalarki, a resztę  warzyw i mięso w kostkę.
3.       Pieczarki i mięso usmażyć na patelni, posolić i popieprzyć.
4.       Następnie zeszklić cebulę i czosnek.
5.       Zalać bulionem lub wodą.
6.       Dodać paprykę i cukinię.
7.       Dodać przyprawę do kuchni meksykańskiej
8.       Następnie dodać koncentrat pomidorowy.
9.       Gdy mniej więcej połowa wody wyparuje, dodajemy gorący makaron. Wszystko wymieszać.


Smacznego,
Anulla

10 komentarzy:

  1. Ja poproszę porcyjkę tego cuda ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chętnie poczęstuje, a wyszło naprawdę świetne:)

      Usuń
  2. Uwielbiam takie dania. :) Chyba zrobię w najbliższym czasie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Improwizacje są najlepsze! ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo smakowicie wygląda ten przepis na danie meksykańskie:) aż mam na ten makaron ochotę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeszcze niczego nie ugotowałam z twoich przepisów , jestem tu przypadkiem . Wielki plus za normalne przepisy , nie wydumane i niezbyt kosztowne.
    Tak trzymać ! Gotowanie to codzienna czynnośc , nie musi byc jednak nudna lub skomplikowana . Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. miło to czytać:) sama wychodzę z założenia, że dobre jedzenie, nie musi kosztować fortuny, a blog ma reprezentować, to co ja przygotowuję na codzień:)

      Usuń
  6. Wczoraj wypróbowałem Twój przepis , składam pokłony!!!!! Genialny przepis wszystkich obecnych na tej uczcie po prostu zamurowało. Czekam na więcej podobnych przepisów.

    OdpowiedzUsuń

Podpisz się pod komentarzem, jeżeli jesteś Anonimowy:)