wtorek, 4 września 2012

Waniliowe muffiny z kawałkami czekolady

Ostatnio przetestowałam silikonowe foremki do babeczek, które zakupiłam z magazynem „Ale pychota”. Wykorzystałam do ich zrobienia przepis zamieszczony w gazecie, ale zmodyfikowałam go pod siebie. Zamiast masy serowej i malin dałam kawałki czekolady. Poza tym zmieniłam także odrobinę proporcje składników. Babeczki wyszły bardzo dobre, nie przywierały do formy. Po ostygnięciu same wręcz z niej wychodzą. Z foremek jestem bardzo zadowolona, szczególnie za tę cenę.



Składniki na 12 sztuk:
1 szklanka mąki
Pół kostki margaryny
4-5 łyżek cukru
1 opakowanie cukru waniliowego (16g)
2 jajka
2 łyżki mleka
1 łyżeczka proszku do pieczenia
Szczypta soli
Pół tabliczki czekolady mlecznej (40g) – zetrzeć lub drobno posiekać, ewentualnie kupić już gotowe płatki czekoladowe

Przygotowanie:
1.       Za pomocą miksera utrzeć margarynę z cukrem i cukrem waniliowym na puszystą masę.
2.       Cały czas ucierając, dodać jajka, mleko i szczyptę soli.
3.       Następnie dodać mąkę i proszek do pieczenia. Mieszać do czasu, gdy masa będzie jednolita.
4.       Na koniec dodać kawałki czekolady, wymieszać łyżką.
5.       Wypełnić foremki ciastem do 2/3 wysokości.
6.       Piec na złoty kolor  15-20 minut w temperaturze 175 stopni.
7.       Po ostygnięciu wyjmować z foremek.


Smacznego,
Anulla

9 komentarzy:

  1. Pyszności! Kocham muffinki ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też chciałam kupić te foremki, ale nie zdążyłam ;( A muffiny na pewno pyyyszne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szkoda, że nie udało Ci się ich zdobyć, ale już niedługo drugi numer z formą do tarty:)

      Usuń
  3. Mmmm, z kawałkami czekolady, pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają przepysznie. :) Waniliowe z kawałkami czekolady po prostu muszą być pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  5. choć nie gazetowe - też lubię silikonowe foremki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglądają super! I fajne te foremki. Silikonowe, niedrogie są też w Ikea.

    OdpowiedzUsuń

Podpisz się pod komentarzem, jeżeli jesteś Anonimowy:)