środa, 19 września 2012

Waniliowa tarta z gruszkami i czekoladą

Pomysł na to ciasto powstał w wyniku rozmowy z bratem. Jestem osobą, która może żyć praktycznie bez telewizora. Dlatego rzadko kiedy nadążam z nowościami filmowymi, serialowymi itp. Brat wspomniał mi o programie – „Ewa Wachowicz gotuje”. Zapytałam się, go, co Ona na antenie przyrządza. Dowiedziałam się np. „jakieś ciasto z gruszką i czekoladą albo tiramisu”. Po usłyszeniu tych pierwszych słów w mojej głowie powstała myśl, aby zrobić tarte. I tak oto dołączam ten przepis do dwóch akcji na durszlaku.

Ciasto ślicznie pachnie, za to daje mu już 10/10 pkt. W domu wszyscy byli zachwyceni jej smakiem. Sama muszę przyznać, że ciasto jest po prostu świetne. Nawet dłonie mi pachniały wanilią wymieszaną z czekoladą. Zresztą sami zobaczcie efekt.



Składniki na blaszkę o średnicy 28 cm:
2,5 szkl mąki
0,5 szkl cukru
200g margaryny
1 jajo, choć miały być dwa żółtka, ale źle wbiłam:P
cukier waniliowy (16g)
zapach (aromat) waniliowy
szczypta soli
3 gruszki
60g czekolady (są to 4 paski) - u mnie pół na pół - 2 paski mlecznej i 2 gorzkiej

Przygotowanie:

  1. Mąkę rozkruszyć z margaryną
  2. Dodać cukier, cukier waniliowy, zapach waniliowy i jajko.
  3. Zagnieść ciasto na jednolitą masę.
  4. 2/3 schłodzić w lodówce przez min. 1 godz, a 1/3 zamrozić
  5. Formę wysmarować, posypać bułką tartą. Wyłożyć 2/3 ciasta. Po nakłuwać widelcem. Zapiec 10-15 minut w 180 stopniach (aby nie urosła można na spód położyć papier do pieczenia i na to fasolę lub ryż, ja jednak robiłam bez. Tą metodę stosuję, gdy piekę spód tarty sporo dłużej, a później wypełniam go np. kremem).
  6. Gruszki obrać, pokroić na ćwiartki, a następnie na plasterki. Ułożyć na spodzie tarty.Czekoladę zetrzeć na tarce o grubych oczkach.
  7. Posypać wiórkami czekoladowymi gruszki.
  8. Zrobić kruszonkę - zetrzeć na tarce o grubych oczkach na spód zamrożone ciasto.
  9. Piec na złoty kolor w temp. 180 stopni przez około 30 minut.


Smacznego,
Anulla

16 komentarzy:

  1. Ciasto bardzo dobra, ani za słodkie ani za słone. Poza tym czekolada świetnie komponuje się z gruszkami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda super smacznie! chętnie bym zjadła kawałeczek lub nawet dwa:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne połączenie owoców z czekoladą!

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł. Również pojadłabym :)

    OdpowiedzUsuń
  5. I chwała bratu, że Cię w pewnien sposób zainspirował:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wchodzę na Twój blog pierwszy raz, a tu już na dzień dobry takie cudo. Połączenie owoców i czekolady zawsze się sprawdza. Na pewno wypróbuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. zrobiłam wczoraj, była genialna, polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. jak myślicie jakie jeszcze owoce oprócz gruszek tu by pasowały?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. praktycznie każde owoce z czekoladą są pyszne i dobrze się komponują, np. banany, maliny (choć już po sezonie, ale można użyć mrożonych)

      Pozdrawiam,
      Anulla

      Usuń
  9. już lecę po składniki :)Pysznie wygląda .

    OdpowiedzUsuń

Podpisz się pod komentarzem, jeżeli jesteś Anonimowy:)