czwartek, 13 września 2012

Rolada z jabłkami

To najszybsza rolada jaką znam. Przepis ten dostałam od siostry ciotecznej, a ona ma go od koleżanki. Jednak nie byłabym sobą, gdybym nie wtrąciła swoich trzech groszy. Muszę przyznać, że ciasto ma delikatny, biszkoptowy smak. Natomiast do jabłek dodałam przyprawę do szarlotki Kamis (jest to mieszanka cynamonu, kardamonu, goździków oraz imbiru). Podczas pieczenia jej zapach idealnie roznosił się po kuchni. Przyrządzenie ciasta zajmuje nam dosłownie chwilę. Oryginalny przepis zawiera jabłka, ale pomyślałam, że świetna też będzie ona z innymi owocami czy dżemem. Moja tym razem też ma jabłka, dlatego że w tym roku bardzo obrodziły. Roladę piekłam w  foremce 24x40 cm.



Składniki na blaszkę 24 x40cm
4 jajka
½ szkl. cukru + 2 łyżki do jabłek
¾ szkl. mąki pszennej
Szczypta soli
1 łyżeczka proszku do pieczenia
5-6 średnich jabłek
2/3 łyżki przyprawy do szarlotki lub cynamonu
2-3 łyżki bułki tartej
Papier do pieczenia (obowiązkowo!)

Przygotowanie:

  1. Białka ze szczyptą soli ubić na sztywno. Dodać cukier i ubijać dalej.
  2. Dodać żółtka.
  3. Dodać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia.
  4. Jabłka zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Dodać do nich przyprawę do szarlotki i cukier.
  5. Blachę wyłożyć pergaminem. Rozłożyć na nim starte jabłka. Posypać je bułką tartą (jest niewyczuwalna, a wchłania sok, aby ciasto nie dostało zakalca)
  6. Na jabłka wylać przygotowane ciasto.
  7. Piec ok. 40 minut w temperaturze 170-180 stopni.
  8. Upieczone ciasto wyjąć na ścierkę (ciasto dotyka ścierki).  Zdjąć papier do pieczenia z jabłek. Gorące zwijać, bo inaczej rolada popęka.


Smacznego,
Anulla

18 komentarzy:

  1. Anula, ciasto nie jest suche? Zawsze chciałam taką roladę przygotować, ale boje się, że mąż będzie narzekał, że musi popijać :( Powiedz, jak Ci wyszło, plizzzzzzzz!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie jest suche, normalne biszkoptowe, które dobrze się komponuje z owocami:) poza tym, aby nie było zakalca zawsze dodaję bułkę tartą, która pochłania sok - takie małe zabezpieczenie:P
      wyszło dobre, bo domownicy się upominali o drugą w krótkim czasie:)

      Usuń
  2. Fajne ciacho, już od dłuższego czasu czaję się, żeby zrobić jakąś roladę, ale wciąż boję się tego zawijania, chyba panikuję bez sensu :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ta jest bardzo prosta i wyjdzie każdemu:) a jak zwiniesz gorącą to będzie wyglądać jak moja:) Po drugie, do odważnych świat należy!:p

      Usuń
  3. Też taką robię..ale dawno nie robiłam..ja czasem kroję jabłka w plasterki.

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo lubię rolady:) szczególnie takie proste w przygotowaniu, chętnie spróbuję upiec:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuje za wskazówki, myślę ,że właśnie też obciążę sobie moje hula-hop :)
    Ja staram się codziennie kręcić ok. 20 minut, bo nie zawsze mam czas na więcejxD ale i tak zauważyłam efekty !

    OdpowiedzUsuń
  6. Mmm, pyszności! To ja poproszę o zrobienie trzeciej dla mnie :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeszcze nigdy nie robiłam rolady, a czuję, że dużo na tym tracę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ta jest naprawdę banalna i szybka:) to moje drugie starcie z roladą, ale to jest o wiele prostsze (wtedy był makowiec, ale to jak byłam młodsza)

      Usuń
  8. ciasto się piecze , czemy na efekt :)

    OdpowiedzUsuń
  9. wolę tradycyjnie zwijaną jednak....

    OdpowiedzUsuń

Podpisz się pod komentarzem, jeżeli jesteś Anonimowy:)