poniedziałek, 17 września 2012

Warzywna potrawka z kurczaka

Jestem osobą, która nie przepada za zupami. Ponadto, uwielbiam warzywa, dlatego staram się wplatać je wszędzie. Sałatki, choćby najprostszej, nigdy nie może u mnie zabraknąć. Tym razem przedstawiam Wam warzywa w pysznym sosie.

Mimo że jestem fanką drobiu,  nie przepadam za rosołem, a wręcz nie lubię. Dlatego zawsze, gdy jest on w domu na obiad, to przyrządzam sobie smaczny sosik z mięsa kurzego. Wg mnie najlepiej pasuje do ziemniaków lub ryżu.


Składniki na 3-4 porcje:
2 pałki z kurczaka – ugotowane z rosołu
Dowolne warzywa – u mnie mrożonka jarzyn wiosennych hortex (marchewka, kalafior, fasola szparagowa, groszek, brukselka ), brukselki nie dodałam do dania, bo jej nie lubię. Można także wykorzystać sezonowe warzywa np. fasolka szparagowa, pieczarki, cukinia i papryka.
Ząbek czosnku
Pół cebuli
3 ziela angielskie
Liść laurowy
05 – 0,6 l bulionu ( ewentualnie woda i kostka rosołowa)
1,5 łyżki śmietany – u mnie 18%
1 łyżka mąki
Sól
Pieprz
Olej do smażenia

Przygotowanie:
  1. Mięso zdjąć z kości, drobno pokroić.
  2. Cebulę pokroić w kostkę, czosnek posiekać, zeszklić na odrobinie oleju.
  3. Podlać bulionem, dodać warzywa, liść laurowy i ziele angielskie. Danie można jeszcze ewentualnie doprawić do smaku solą i pieprzem. Gotować do miękkości warzyw.
  4. Następnie dodać mięso, śmietanę.
  5. Mąkę rozrobić z wodą za pomocą trzepaczki. Wlać do sosu w celu zagęszczenia.


Smacznego,
Anulla

11 komentarzy:

  1. fajny pomysł na mięso z rosołu:) Zamiast męczyć się z tym mięsem, którego nie bardzo lubię, można fajnie podać z warzywami:)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam potrawkę! musiała być pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie też dziś potrawka była :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja również lubię, gdy jest dużo warzyw :D

    OdpowiedzUsuń
  5. mmm uwielbiam takie cuda z kurczaczkiem :)))

    OdpowiedzUsuń
  6. No question, this is quite nice. Not often do I come across a blog that’s equally educative and interesting on web 2.
    0 site, and without question, you have hit the nail on the head.
    Not many folks these days take the time to actually put some thought into this issue.

    Now I’m very happy I stumbled upon this during my search for anything related to this.


    Feel free to visit my web blog: adjustment

    OdpowiedzUsuń

Podpisz się pod komentarzem, jeżeli jesteś Anonimowy:)