piątek, 7 września 2012

Tarta z musem/ dżemem dyniowym

Pomysł na to ciasto zrodził się przypadkiem. Robiąc z mamą ogórki na zimę zobaczyłam słoik z etykietką dyni. Od razu pomyślałam o tarcie z musem. Ma ona piękny pomarańczowy kolor. Sama dynia jest mdła, dlatego połączyłam ją z brzoskwinią, sokiem z cytryny oraz galaretką cytrynową.  Zrobiłam za dużo musu, dlatego oprócz ciasta mam jeszcze trzy słoiczki dżemu. Przepis dołączam do akcji: "dyniowe przysmaki" i "dynia"



Składniki na blaszkę o średnicy 28 cm:

mus/ dżem:
1,4 kg dyni
1 cytryna
2 galaretki cytrynowe
1,5 łyżki cukru
1 duża brzoskwinia (0,4 kg)

spód:
250g mąki
2 żółtka
2/5 szklanki cukru
Pół kostki margaryny - miękkiej
Płaska łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżki śmietany – ja dałam 18%

Przygotowanie:
  1. Do miski dodać mąkę, żółtka, śmietanę, margarynę, cukier, proszek do pieczenia.
  2. Zagnieść ciasto na jednolitą masę.
  3. Włożyć je do lodówki na min. 1 godzinę.
  4.  Formę od tarty wysmarować margaryną oraz posypać bułką tarta.
  5. Wyjąć ciasto z lodówki, rozwałkować je, wyłożyć do formy, po nakłuwać widelcem.
  6. Na cieście położyć papier do pieczenia, obciążyć tarte grochem lub ryżem, aby nie urosła.
  7. Piec na złoty kolor w temperaturze 200 stopni.
  8. Dynię i brzoskwinię obrać ze skórki, pokroić w kostkę. Przełożyć do garnka
  9. Cytrynę przekroić na pół, wycisnąć z niej sok do garnka. Zalać wodą, do połowy poziomu owoców. Dusić na wolnym ogniu, mieszając aby się nie przypaliło. Gdy owoce zaczną się rozpadać, zmiksować je. Następnie chwilę jeszcze gotować, dodać cukier do smaku, galaretki cytrynowe.
  10. Gotowy mus wylać na ostygnięty spód tarty, ciasto wstawić na min. 2 godz. do lodówki.
  11. Resztę gorącego dżemu/musu przełożyć do słoiczków, zakręcić i ustawić je do góry dnem.


dżem


Smacznego,
Anulla

Dyniowe przysmaki

7 komentarzy:

  1. wygląda apetycznie!:) a ciekawa jestem smaku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w smaku to tak mniej więcej jakbyś brzoskwinię z jabłkiem połączyła. A o tym, że jest dobre może świadczyć, że poszła w mig:)

      Usuń
    2. to składam zamówienie na 1 października!:)

      Usuń
  2. strasznie fajny pomysł na dynię!

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaciekawił mnie ten dyniowy dżem. Właśnie poszukuję przepisów na przetwory z dyni :)

    OdpowiedzUsuń
  4. chętnie bym się poczęstowała;)

    OdpowiedzUsuń

Podpisz się pod komentarzem, jeżeli jesteś Anonimowy:)