czwartek, 1 marca 2018

Sałatka z komosą ryżową i pieczonymi warzywami (burakiem i marchewką)

Sezon zimowy to najlepszy moment na korzystanie z korzennych warzyw, które o tej porze są po prostu tanie. Zdecydowanie wolę je w wersji pieczonej i często przyrządzam od razu ich większą ilość. Tym razem połączyłam ze sobą pieczone buraki i marchewkę z odrobiną rozmarynu, dla sytości do sałatki dodałam ugotowaną komosę ryżową i jak zawsze trochę "zielonego", akurat miałam mix sałat. Taki posiłek możecie zjeść nie tylko na kolację, ale także jako lunchbox do pracy, wtedy sos weźcie w oddzielnym pojemniku lub słoiczku, by warzywa,  a szczególnie sałata pozostały nadal jędrne. 
Sałatka kontrastuje ze sobą kolorami - to chyba oznaka, że coraz bardziej brakuje mi wiosny, więc staram się ją przemycić na talerzu. 


Składniki na 2 porcje:
½ szklanki (ok.80g) suchej komosy ryżowej (u mnie kolorowa Radix-bis)
2 garści mixu sałat, roszponki  itp.
1 większy burak
2 spore marchewki
1 łyżeczka rozmarynu
4 łyżki oliwy z oliwek
Sok z cytryny do smaku
sól

Przygotowanie:
  1. Blachę od piekarnika wyłożyć papierem do pieczenia. Buraki i marchewkę obrać, pokroić na mniejsze kawałki. Przełożyć w 2 grupach na blaszce, po jednej stronie buraki, a po drugiej marchewka.  Całość polać 2 łyżkami oliwy z oliwek, posypać rozmarynem i solą. Dokładnie wymieszać każdą z grup, by warzywa były obtoczone w marynacie. Rozłożyć je koło siebie w rządkach. Piec w piekarniku rozgrzanym do 200 stopni ok. 20-25 minut do miękkości.
  2. Komosę ryżową opłukać, ugotować w proporcji 1:2 (tj. na 0,5 szklanki komosy  zalewamy 1 szklanką wody). Od momentu zagotowania wody i po posoleniu, gotować na wolnym ogniu ok. 15 minut do miękkości, wyłącz palnik i pod przykryciem pozostaw do pochłonięcia wody.
  3. Mix sałat lub roszponkę rozłożyć na większym talerzu. Następnie wyłożyć ugotowaną komosę ryżową, a na nią pieczone warzywa. 
  4. Całość polać mieszanką oliwy z sokiem z cytryny. Ja już nie dawałam więcej soli oraz ziół, gdyż warzywa były pieczone z rozmarynem, dodatkowo solone, tak samo jak i komosa  w trakcie gotowania. Możecie do sałatki przygotować swój ulubiony sos. 
Smacznego,
Anulla

23 komentarze:

  1. No faktycznie się zgrałyśmy. Cudowna sałatka kochana i do tego z moim ukochanym burakiem. Miłego dnia 😃

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgrałaś się z sałatką z MArzenką :) Pyszności ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jesteśmy zakochane w pieczonych burakach :D Chętnie takie danie przygarnęłybyśmy na obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię komosę ryżową, a z takimi warzywami na pewno jest bardzo smaczna i pięknie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  5. robię podobną sałatkę i zabieram ją do pracy. jest cudna - lekka, a jednocześnie można się nią najeść i brzuch nie burczy :) pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetnie dobrane składniki tej Twojej sałatki. I pod względem smakowym i kolorystycznie. Aż ma się ochotę zjeść :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ostatnio pokochałam buraki, a więc musze spróbować :)
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszna zimowa sałatka. Ja również staram się o tej porze roku jak najczęściej wykorzystywać warzywa korzeniowe w kuchni. Ostatnio wzięłam na tapet seler korzeniowy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Może być smaczna, ładnie wygląda jest bardzo kolorowa.

    OdpowiedzUsuń
  10. Pysznie i kolorowo :) Sałatka zapowiada się bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam to połączenie i często robię podobną sałatkę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pyszna i pożywna sałatka no i pięknie się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Przepraszam - zdaje się, że pomyliłam komentarze pod postami ;D

    OdpowiedzUsuń
  14. Mniam, Świetne danie i składniki :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Pyszna i kolorowa sałatka :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Pyszna sałatka, zdrowo można się najeść :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Czy kasza pęczak też by tu pasowała? Nie chce mi się ganiać do sklepu po komosę, a resztę składników mam w domu... :-)Pozdrawiam, Joanna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wg mnie będzie pasowała :)

      Usuń
    2. Dzięki serdeczne. Uprzejmie melduję że jak najbardziej pasowała :-)

      Usuń
    3. Cieszę się że smakowało :)

      Usuń

Podpisz się pod komentarzem, jeżeli jesteś Anonimowy:)