czwartek, 15 czerwca 2017

Jak mrozić owoce w całości, czyli co zrobić, aby nie stanowiły jednej zmrożonej bryły?

Ostatnio dostaję od Was wiele zapytań w zakresie różnych kulinarnych kwestii np. mrożenie owoców/warzyw, czy można mrozić puree z owoców albo jak przygotować domowe mieszanki przypraw. Zagadnienia te nie muszą być oczywiste dla każdego. Każdy kiedyś zaczynał swoje przygody w kuchni i wiem, że początki są trudne i rodzą wiele pytań, dlatego postanowiłam, że na te nurtujące Was pytania raz na jakiś czas stworzę tzw. poradnikowy post, a jednym z nich jest mrożenie owoców. Nie kupuję mrożonych owoców, gdyż są zbite w jedną wielką bryłę. Mrożę je w pojemniczkach/tackach luźno rozkładając, a dopiero po zamrożeniu przekładam je do woreczków, dzięki czemu zawsze mogę wyjąć pożądaną porcję do deserów lub ciast. Wiśnie, czereśnie i śliwki uprzednio dryluję. W swojej zamrażalce staram się zawsze mieć: truskawki, maliny borówki, wiśnie, czereśnie, śliwki, porzeczki i jagody. Poniżej na przykładzie truskawek zademonstruję Wam mój sposób mrożenia owoców. W oddzielnym poście opowiem Wam kiedyś także o mrożeniu warzyw i musów/puree z owoców. 

Co jest potrzebne?
  • Woreczki śniadaniowe lub folia spożywcza
  • Pojemnik (np. po lodach) lub tacka
  • Owoce
  • Woreczki do mrożenia - są mocniejsze

Co dalej?
  1. Truskawki odszypułkować, umyć i osuszyć na papierowych ręczniczkach. W przypadku wiśni, zaraz po umyciu, a przed mrożeniem je dryluję. 
  2. W tym czasie naszykuj tackę lub pojemnik po lodach oraz śniadaniowe woreczki - jak widać używam pojemnika po lodach, nie mam dużej zamrażalki i pozwala mi zaoszczędzić trochę miejsca
  3. W pojemniku rozłóż woreczek śniadaniowy/folię spożywczą. Na nim układaj dość luźno truskawki lub inne owoce. W przypadku małych owoców jak jagody wysypuję małą ilość i delikatnie luźno rozkładam.
  4. Na tak rozłożoną pierwszą warstwę połóż woreczek śniadaniowy lub folię spożywczą, a na nim kolejną warstwę truskawek. Postępuj tak z kolejnymi warstwami aż skończą się nam owoce.



  5. Tak przygotowany pojemnik z owocami wkładam do zamrażalki. Gdy owoce się zamrożą (ja zazwyczaj wkładam je na noc) przekładam je do woreczków do mrożenia i szczelnie zamykam.


 Pozdrawiam
Anulla

20 komentarzy:

  1. Super pomysł!
    Na pewno skorystam, zwłaszcza, że przymierzam się do mrożenia truskawek! :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo przydatna wiedza :) Widzę, że tak samo mrozimy owoce - warstwami :) Nie sklejają się, a jak są dobrze osuszone to nie jest problem z wyjęciem np kilku sztuk do dekoracji :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie i praktycznie.Należy pamiętać, że mrożonki rosną. Ja kiedyś o tym zapomniałam i w pojemniku zrobiła się miazga.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny wpis i bardzo praktyczny pomysł na mrożenie warstwowe. Super pomysł. Skorzystam na pewno. Miłego weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mrożenie to duża wygoda (mrożę wszystko), 2-etapowo jeszcze nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo cenne rady. To ważne przy mrożeniu owoców!

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeszcze w taki sposób nie mroziłam :) Świetny pomysł, na pewno wykorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja w podobny sposób mrożę pierogi :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nam się nie chce nigdy w to bawić i mrozimy wszystko jak leci xD

    OdpowiedzUsuń
  10. Dobry sposób, też mrożę sporo owoców, dobrze je potem mieć zimą ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mrożenie jest świetną metodą konserwacji żywności, tym bardziej, że zachowują swoją wartość odżywczą :)

    Pozdrawiam,
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo przydatny post. Nigdy w ten sposób nie mroziłam owoców, ale będę miała ten sposób na uwadze :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajny sposób. Ja mrożę rozłożone na tackach/talerzach, ale w ten sposób chyba ich więcej wejdzie na raz.

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny sposób na mrożenie owoców. Na pewno wykorzystam, bo za niedługo trzeba zacząć robić zapasy owoców na zimę :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja mroziłam na tacce, Twój sposób jest jednak znacznie bardziej wydajny :)

    OdpowiedzUsuń

Podpisz się pod komentarzem, jeżeli jesteś Anonimowy:)