niedziela, 18 czerwca 2017

Ciasto kokosowe z truskawkami (bez glutenu, bez laktozy)

Kupiłam kiedyś mąkę kokosową na allegro przy okazji innych zakupów. Lubię czasami dorzucić coś na spróbowanie. W ten właśnie sposób mąka kokosowa zaczęła gościć w mojej kuchni częściej. Kocham smak kokosa, a mąka z niego doskonale go tylko podkreśla. W połączeniu ze słodkimi truskawkami, na które mamy właśnie sezon tworzą duet idealny. Odkąd zrobiłam to ciasto pierwszy raz, powtarzam co jakiś czas w konfiguracji z różnymi owocami. Wg mnie jest najlepsze właśnie z truskawkami lub borówkami. W smaku przypomina kokosowy biszkopt, którym mogą się zajadać osoby z nietolerancją laktozy lub glutenu, a także osoby dbające o linię.
Inspiracja: Filozofia Smaku


Składniki na tortownicę o średnicy około 18-20 cm
5 jajek
30g cukru (lub innego słodzidła np. ksylitolu) – 2 łyżki z lekką górką
50 g mąki kokosowej
1 łyżeczka proszku do pieczenia*
100g truskawek
wiórki kokosowe do posypania wierzchu

*osoby z nietolerancją glutenu powinny użyć bezglutenowego proszku do pieczenia

Przygotowanie:
  1. Białka oddzielić od żółtek. Ze szczyptą soli ubić na sztywną pianę, następnie dodawać stopniowo cukier lub ksylitol, cały czas miksując. Potem stopniowo dodawać po 1 żółtku miksując na wolnych obrotach miksera.
  2. Mąkę kokosową wymieszać z proszkiem do pieczenia. Dodawać stopniowo do masy jajecznej, delikatnie mieszając łyżką do połączenia składników.
  3. Tortownicę wysmarować tłuszczem lub wyłożyć papierem do pieczenia. Przelać ciasto.
  4. Truskawki umyć i pokroić na półówki, układać na wierzchu ciasta. Na koniec posypać ciasto wiórkami kokosowymi (ja dałam ok. 1 łyżki). Piec w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni ok. 30 minut do tzw. suchego patyczka.
Smacznego,
Anulla

36 komentarzy:

  1. Kokos i truskawki? Jestem na tak! :)
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie wygląda :) Do kawki w sam raz :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie ciasta, muszę kiedyś zrobić bezglutenową wersję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciasta z kokosem to mój ulubiony smak. Chętnie bym spróbowała Twojego ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kokos i truskawki to faktycznie idealne połączenie. Chętnie skosztowałabym takiego ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja także bardzo lubię połączenie kokosa i truskawek, ale jako że w mące kokosowej trudno mi dostrzec kokosowy smak, do takich wypieków często dodaję wiórki :)
    A Twoje ciasto wygląda przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniałe, zdrowe i niezwykle apetyczne ciasto. Z przyjemnością spróbowałabym choć kawałeczek :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zdecydowanie coś dla nas <3 kokos i truskawki to idealne połączenie :D

    OdpowiedzUsuń
  9. mniam mniam, przepysznie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudowne ciasto :) Uwielbiam takie połączenia. Poproszę kawałeczek ;D

    OdpowiedzUsuń
  11. Też tak łączę smaki i bardzo lubię kokos z truskawkami :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Używam mąki kokosowej, szczególnie w ciastach z owocami!

    OdpowiedzUsuń
  13. Pyszne to musi być ciacho!
    Zdecydowanie warto mieć takie przepisy w zanadrzu.
    Zawsze się przydają. Wiem z doświadczenia. A truskawki uwielbiam.
    Pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak tylko widzę, że pisze kokos, to już mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ooo super połączenie smaków. Zjadłabym kawałeczek tego ciacha :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Z mąki kokosowej wychodzą pyszne ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Takie zdrowe ciacha nie wywołują u mnie wyrzutów sumienia :) Fajny pomysł na wykorzystanie mąki kokosowej! Bardzo mi się podoba Twój wypiek :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wygląda przepysznie i kusząco :) I do tego z truskawkami, które kocham :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciasto z truskawkami zawsze mnie skusi, pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Pysznie wygląda i bardzo na czasie z tymi małymi czerwonymi owocami :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Koksowe z truskawkami? Tak na noc! Tak się nie robi :) Teraz nie będę mogła usnąć myśląc o tym ciachu :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Korzystajmy póki sa truskawki i pieczmy ciasta

    OdpowiedzUsuń
  23. Ależ to ciasto kusi! :) Kokos plus truskawki - super! :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Przepyszne ciasto :) Idealna propozycja dla osób mających nietolerancję pokarmową na gluten :)

    Pozdrawiam,
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
  25. Wygląda smacznie i pięknie podane :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Czy aby na pewno zaledwie 50 g mąki?

    OdpowiedzUsuń
  27. Też planuję zrobić ciasto z mąki kokosowej z sezonowymi owocami, o tej porze już zapewne z malinami :).

    OdpowiedzUsuń

Podpisz się pod komentarzem, jeżeli jesteś Anonimowy:)