niedziela, 22 stycznia 2017

Jaglane bounty

Uwielbiam wszystko co kokosowe, ale niestety sklepowe słodycze oprócz strasznego składu, są dla mnie zazwyczaj za słodkie, stąd gdy najdzie mnie już ochota, to staram się ją zaspokoić w domowym zaciszu, dlatego dziś mam dla Was prawdziwy hit, który skradł moje serce! Nawet A., który zawsze krzywo patrzy na moje uzdrawianie słodyczy, przyznał rację, że są bardzo dobre, a co chwilę jakaś kuleczka wędrowała w jego buzi. To dla nich najlepsza rekomendacja! Choć fakt, jest jedna mała wada – za szybko znikają, stąd radzę od razu zrobić z podwójnej porcji.  Nie zawierają zbędnego cukru oraz ulepszaczy, za to mają w sobie same dobroci: zdrową kaszę jaglaną, tłuszcz pochodzący z kokosa i magnez z gorzkiej czekolady. To co, skusicie się na jednego batonika?
Inspiracja: Mamy sprawy


Składniki na 16 szt.
1 woreczek kaszy jaglanej (100 gram)
1/4 szklanki mleka krowiego lub roślinnego*
2 tabliczki dobrej gorzkiej czekolady (około 160-200g)
2,5 szklanki wiórków kokosowych
opcjonalnie 1 czubata łyżeczka miodu, stewii , ksylitolu lub innego słodzidła (ilość do smaku)**

*osoby z nietolerancją powinny użyć mleka roślinnego lub bez laktozy
** weganie powinny użyć odpowiedniego słodzidła

Przygotowanie:
  1. Kaszę jaglaną ugotować według instrukcji na opakowaniu. Lekko przestudzoną kaszę zblendować na idealnie gładką masę, dodać w między czasie mleko. Na koniec wsypać 2,5 szklanki wiórków kokosowych i całość dokładnie wymieszać. Masa powinna być dosyć zbita, tak aby łatwo można było uformować kuleczki. W razie potrzeby dosypać więcej wiórków.
  2. W kąpieli wodnej rozpuścić czekoladę. W tym czasie uformować kulki/ batoniki z masy jaglano – kokosowej. Można je na chwilkę wstawić do lodówki,aby stężały. Kiedy czekolada będzie już rozpuszczona, ale nie gorąca, zamoczyć każdy batonik dokładnie w czekoladzie i odstawić do zastygnięcia. 
  3. Tak przygotowane batoniki schłodzić około 30 minut w lodówce.
Smacznego,
Anulla

47 komentarzy:

  1. Ale fajne! No i jaglane! :) Podoba mi się ten przepis. Jestem fanką kokosowych smaków, więc tym bardziej muszę przetestować przepis. Pozdrawiam. Miłego dnia! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takiego czegoś jeszcze nie jadłam. Wyglądają przepysznie :) Chyba kiedyś się skuszę i zrobię. Jak widać są nawet proste w przygotowaniu ^^
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniały przepis na zdrowe słodkości :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie wyglądają, gratulacje! Robiłam cos podobnego, faktycznie pyszne były, muszę powtórzyć. Mój przepis jest tu: http://urlopowiczka.blog.pl/?s=jaglane+kokosanki
    Zapraszam i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twoje podobne, ale jednak trochę inne :) ja w swoich pomijałam tłuscz

      Usuń
  5. O jeny, ale one pięknie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudowne kuleczki.Ja też nie kupuję ,bo wszystko za słodkie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam kokosowe przysmaki i już nie raz się przekonałam, że kokos w połączeniu z kaszą jaglaną smakuje cudownie ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda smakowicie ! Lubie takie łamanie klasyków i zamienianie ich na zdrowsze wersje :)

    OdpowiedzUsuń
  9. bardzo fajna alternatywa dla sklepowych batoników. Dla mnie też jakoś za słodkie zrobiły się te kupne słodkości.

    OdpowiedzUsuń
  10. Też się szykuję na zdrowe trufle z jaglanej,zrobię ☺

    OdpowiedzUsuń
  11. Super słodkości :) Sklepowych w ogóle nie jem - chętnie się skuszę! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja również kocham kokosowe słodycze, ale jeszcze bardziej kocham kaszę jaglaną! Super opcja :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jeszcze ich nie robiłam, jeszcze :)
    Wyglądają mega apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajny pomysł na kaszę jaglaną.

    OdpowiedzUsuń
  15. Robię takie cudeńka ale obtaczałam w wiórkach kokosowych, ale dzięki Tobie zrobię je teraz w czekoladzie:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nawet ja, słodyczowy pożeracz, coraz częściej łapię się na tym, że sklepowe słodycze wydają mi się za słodkie.

    OdpowiedzUsuń
  17. znajdziemy wolną chwilę i tak jak pisałam - ten przepis jest nasz! :D juz sie nie moge doczekać <3
    http://czynnikipierwsze.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Zapisuję przepis i na pewno zrobię, mam w domu takiego jednego łasucha, któremu tylko słodkie w głowie :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja tez kradne przepis Bo i moje łasuchy przegladaja wiecznie szawki i lodówki w poszukiwaniu czegos ciekawego i koniecznie słodkiego Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  20. Wyglada fenomenalnie i musi tak smaować ;) Dziękuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja też uwielbiam wszystko co kokosowe :) Twoja wersja bounty prezentuje się wyśmienicie <3
    Zapraszam do siebie na bloga na konkurs :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  22. Kaszę jaglana bardzo lubię.Sprubuje Twój przepis.Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Widzę, że jaglanka rządzi w deserach...

    OdpowiedzUsuń
  24. Ostatnio właśnie oglądałam takie jaglane bounty na you tube i się zastanawiałam jak to smakuje:) Twoje Aniu wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Zapisuję! Od dawna chciałam zrobić tego typu kulki. Jak zjemy i odpoczniemy od obecnego ciasta w lodówce (masa kokosowa jak bounty :)), to chętnie przygotuję.

    Zapraszam do blogowej akcji Liebster Blog Award. Szczegóły u mnie na blogu. Jeśli nie masz ochoty brać udziału, rozumiem :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Czekałam na nie i po opisie i zdjęciach widzę, że jak najbardziej warto wypróbować przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Robiłam takie, są pyszne :) No i zdrowe.

    OdpowiedzUsuń
  28. O ja się chętnie skusze na takie kokosowe pyszności :D

    OdpowiedzUsuń
  29. Wprost kochamy takie domowe Bounty <3

    OdpowiedzUsuń
  30. też wolę domowe słodkości:)

    OdpowiedzUsuń
  31. Pyszne, zdrowe i wspaniałe. Zjadłabym takie kokosowe pyszności ! :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Muszą być pyszne bo są z kokosem:)

    OdpowiedzUsuń
  33. Pysznie wyglądają te kuleczki kokosowe z czekoladą :)

    Pozdrawiam,
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
  34. wow, wyglądają jak milion kalorii, a tu raczej milion zaoszczędzonych kalorii :) mega

    OdpowiedzUsuń
  35. O tak też takie robie i są przepyszne ! :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Dziś zrobiłam. Pyszne. Chociaż nie znoszę kaszy jaglanej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tym bardziej cieszę się, że smakowało :) w deserach kasza jaglana sprawdza się rewelacyjnie :)

      Usuń

Podpisz się pod komentarzem, jeżeli jesteś Anonimowy:)