środa, 10 lutego 2016

Pomidorowy kuskus z warzywami

To danie występuje u mnie zawsze na dwa sposoby. Z podanych proporcji przygotowuję je jako sałatkę, która jest świetna na ciepło lub zimno. Natomiast z połowy stanowi dodatek do pieczonego kurczaka (np. tego, którego prezentowałam ostatnio przy makaronie chow mein) lub piersi z kurczaka. Możecie także przygotować to danie jeszcze inaczej, a mianowicie podsmażyć jedną połówkę piersi z kurczaka pokrojoną w kostkę, a następnie dodać do niej warzywa i postępować zgodnie z przepisem poniżej.

Składniki na 1 porcję jako danie solo:
90g kuskusu
kilka pieczarek
garść mrożonej papryki lub 1 średnia świeża (u mnie czerwona)
garść mrożonego szpinaku w liściach (może być też świeży baby)
1 marchewka starta na tarce o grubych oczkach
100 ml passaty (przecieru) pomidorowej
1 ząbek czosnku
1 łyżka oleju
1 łyżeczka przyprawy do gyrosa
sól
pieprz

Przygotowanie:
  1. Kuskus przygotować wg instrukcji na opakowaniu
  2. Pieczarki pokroić na półtalarki, ząbek czosnku posiekać, dodać resztę warzyw (bez szpinaku) i smażyć do miękkości na odrobinie oleju.  Następnie dodać szpinak i passatę, doprawić solą, pieprzem i przyprawą gyros.

Smacznego,
Anulla

29 komentarzy:

  1. Fajne danie. Bardzo mi się podoba ten przepis :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Widzę, że małe zmiany na blogu, że posty oddzielnie :)))
    Kuskus lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kuskus uwielbiam w każdej odsłonie:) I zagłosowałam - na razie prowadzi mój faworyt ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kuskus lubię średnio ale danie wygląda bardzo smakowicie

    OdpowiedzUsuń
  5. Dawno nie jadłam kuskusu....mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię takie dania, można je zabrać do pracy bo na zimno też pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kuskus pewnie zamieniłabym na jakąś inną kaszę, ale reszta super. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kuskus ratuje mnie gdy nie mam czasu, bo nie trzeba go gotować :) najczęściej jadam ryż, kaszę jaglaną i kaszę gryczaną;)

      Usuń
  8. Świetny pomysł na wykorzystanie kuskusu!

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny pomysł. Doskonałe wykorzystanie nawet jeśli coś zostanie - na zimno też będzie pychotka. Bardzo wpisuje się w naszą filozofie niemarnowania jedzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniały pomysł na danie do pracy lub szkoły :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny pomysł na kuskus. Wygląda pysznie.

    OdpowiedzUsuń
  12. smacznie i pożywnie, dla mnie bomba ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Smakowity! Podoba mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Smacznie i kolorowo, Anullo tak lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Smacznie, zdrowo i pomysłowo. Kuskus lubię. Na wiele sposobów. Twój przepis bardzo mi się podoba, bo smaczny i taki łatwy :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Kuskus! Muszę w końcu się z nim przeprosić. Takie pyszne dania z niego wychodzą. Twój idealnie pasuje do moich upodobań <3

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam kuskus w każdej postaci! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Szybko i smacznie :) Chętnie bym zjadła! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. to danie kojarzy mi się z latem, a ja już bardzo tęsknię za latem :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Idealne do pracy - kuskus jest wspaniały :)

    OdpowiedzUsuń
  21. W sam raz danie do pracy, mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Wypróbowałam wczoraj - przepyszne :):)

    OdpowiedzUsuń

Podpisz się pod komentarzem, jeżeli jesteś Anonimowy:)