niedziela, 21 lutego 2016

Fit pizza na brokułowym spodzie

Bardzo lubię brokuły, a ostatnim czasem mam na nie fazę. Mogłabym je dodawać do każdego obiadu. Kiedy zobaczyłam przepis na pizzę z nimi w roli głównej wiedziałam, że kiedyś ją przygotuję, stąd cieszy mnie Wasz wybór w akcji Gotowanie za Głosowanie. Dodatki do niej możecie dobrać wg własnych upodobań smakowych. Ja postawiłam na pikantne salami, czerwoną cebulę i papryczki jalapeno.
Inspiracja: Feel Eat


Składniki na 2 porcje:
ciasto:
1 brokuł – 500 g
1 jajko
1/2 kulki mozzarelli
6-7 łyżek otrąb (u mnie orkiszowe)
oregano
czosnek w proszku
sól
pieprz

sos:
300 ml przecieru pomidorowego
1-2 ząbki czosnku w zależności od wielkości
sól
pieprz
bazylia
oregano

Dodatki:
30 g salami
½ kulki mozzarelli
1/3 czerwonej cebuli
kilka marynowanych papryczek jalapeno

Przygotowanie:
  1. Ciasto: Brokuły ugotować do miękkości w osolonej wodzie ze szczyptą cukru. Odcedzić i zblendować lub rozgnieść, a gdy ostygną dodać otręby, jajko i startą mozzarellę. Przyprawić  solą, pieprzem, oregano i czosnkiem. Masę odstawić na minimum 5 minut. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia. Skropić ją oliwą lub olejem. Masę wyłożyć na blachę formując placek. Piec w 230 stopniach ok. 20 minut aż spód będzie zwarty.
  2. Sos: Czosnek zeszklić.  Dodać przecier pomidorowy, sól, pieprz, bazylię i oregano. Dusić do odparowania nadmiaru wody.
  3. Podpieczony spód posmarować sosem pomidorowym. Na wierzchu posypać startą mozzarellą, na którą układać ulubione dodatki. Ja położyłam plasterki salami, pokrojoną w piórka cebulę i papryczki jalapeno. Piec 10 minut w temperaturze 220 stopni ,aż ser zacznie topnieć. Pizza na początku może nie być zwarta, ale gdy lekko przestygnie, a ser w cieście stwardnieje bez problemu można ją pokroić i wziąć w rękę. 
Smacznego,
Anulla

40 komentarzy:

  1. i ja muszę się o nią pokusić! i jaaa! <3 zapowiada się bosko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. apetycznie wygląda, ciekawy pomysł na pizzę

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda fantastycznie :) mimo, że jestem zwolenniczką tradycyjnej pizzy, taką też chętnie bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny pomysl. Robie podobnie na kalafiorowym spodzie

    OdpowiedzUsuń
  5. Fantastyczny pomysł na taki brokułowy spód do pizzy. Nie pomyślałabym, że tak dobrze będzie się trzymać. Że może być kruchy. Ja też bardzo lubię brokuły, więc chętnie pokuszę się i zrobię taki spód do pizzy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Rewelacja! Skuszę się na nią:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Byłam jej bardzo ciekawa! wypróbuję na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzisiaj robię 😄

    OdpowiedzUsuń
  9. a to niespodzianka, muszę koniecznie spróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. ale extra :) na pewno spróbujemy :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zaciekawiłaś mnie tą pyszną pizzą.

    OdpowiedzUsuń
  12. Pizza samo zdrowie, do tego pysznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Słyszałam już o tej pizzy, ale nie znałam przepisu. Muszę zrobić, bo mnie zaciekawiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Był kalafiorowy spód to czas na brokułowy :) Fajna propozycja

    OdpowiedzUsuń
  15. Ooo jaki fajny pomysł na pizzę.

    OdpowiedzUsuń
  16. Pycha, co za kreatywny pomysł! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wygląda smacznie, trzeba będzie zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Te fit pizze już od dawna mnie kuszą, a Twoja brokułowa już zwłaszcza! Koniecznie musze w końcu wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie wierzę własnym oczom! Ciekawe, czy gdybym jakoś zatuszowała kolor, to czy Pan Mąż zauważyłby bardzo różnice :D Chyba będę musiała przetesować (Pan Mąż nie znosi brokuła :D)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zamiast brokuła możesz spróbować także z kalafiorem :)

      Usuń
  20. Takie wersje bardzo mi się podobają, są świetnym zamiennikiem dla bezglutenowców. Smaczny kąsek dla wszystkich :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetny pomysł! A wygląda obłędnie! Narobiłaś mi smaka :-)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ale super :-) zapisuje sobie przepis :-)

    OdpowiedzUsuń
  23. Jadłśmy pizze na kalafiorowym spodzie i była pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Jaki super pomysł! Muszę wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  25. a czy zamiast otrębów można dodać płatki owsiane? czy myślicie, że nadal konsystencja ciasta będzie odpowiednia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak już to dodałabym zmielone płatki owsiane, na pewno nie w całości. Myślę, że powinno wtedy z nimi wyjść bo będzie to drobne kleiwo :) ewentualnie możesz dać mąkę owsianą, jeżeli masz, bo to nic innego jak właśnie bardzo drobno zmielone płatki owsiane. Nie jestem w stanie powiedzieć ile dokładnie łyżek. Musisz na oko dodać, tak żeby ciasto nie było za rzadkie, ani za gęste. Pewnie będzie to mniejsza ilość aniżeli otrąb.

      Pozdrawiam
      Anulla
      Fabryka Pomysłów

      Usuń
  26. Ależ mi ochoty narobiłaś! :) Muszę zrobić coś takiego!

    OdpowiedzUsuń
  27. Tu nie ma co komentować, bo pizza wygląda rewelacyjnie:)

    OdpowiedzUsuń
  28. świetny zamiennik zwykłej pizzy i w dodatku obłędnie smakuje, polecam ! :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Uwielbiam fit przepisy ale takiej pizzy jeszcze nie widziałam! :)
    Rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Mam pytanie: czy podane ilości są na tą blachę która jest na zdjęciu czy na dwie porcje..?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. podane składniki są na taką blachę jak na zdjęciu. Taka pizza jak ze zdjęcia starczyła dla dwóch osób bo jest lżejsza o wiele niż zwykła.

      Usuń

Podpisz się pod komentarzem, jeżeli jesteś Anonimowy:)