poniedziałek, 4 marca 2013

Kurczak z warzywami pieczony w rękawie

Czy jest coś cudowniejszego niż obiad, który robi się sam? Wystarczy wszystkie składniki odpowiednio doprawić, wrzucić do rękawa i włożyć do piekarnika. Z tym daniem poradzi sobie dosłownie każdy, gdyż nie trzeba tu wyższych umiejętności kulinarnych. Ponadto, nasze mięsko wychodzi aromatyczne i soczyste, a przede wszystkim mało kaloryczne. Zadowoli ono nie tylko osoby dbające o linię, ale także kuchennych leni.

Ps. przypominam, że do piątku do godziny 22 możecie oddawać głosy w akcji „gotowanie za głosowanie”.


Składniki na 2 porcje:
4 podudzia/pałki itp.
450g mrożonych warzyw (u mnie marchew, brokuł i kalafior)
Rękaw do pieczenia
2 łyżki oleju
Łyżka przyprawy węgierskiej do kurczaka Kamis lub innej
sól
Tymianek suszony

Przygotowanie:
  1. Kurczaka umyć i osuszyć. Do miski dodać 2 łyżki oleju, przyprawę do kurczaka po węgiersku i trochę soli.
  2. Dokładnie nasmarować kurczaka marynatą. Odstawić na min. 1 godzinę do lodówki, a najlepiej na kilka godzin lub całą noc.
  3. Uciąć odpowiednią długość rękawa do pieczenia. Jeden koniec związać. Wsypać warzywa. Posolić i posypać tymiankiem. Wymieszać. Na to ułożyć kurczaka wraz z marynatą. Drugi koniec rękawa zamknąć.
  4. Piec w temperaturze 200 stopni około 60 minut
  5. 15 minut przed końcem rozciąć rękaw. Uważać na gorącą parę. Spowoduje to, że skórka z kurczaka będzie chrupka.

Smacznego,
Anulla

38 komentarzy:

  1. bardzo lubię mięsa robione w rękawie, są bardziej soczyste:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z tego też względu bardzo często piekę w rękawie:)

      Usuń
  2. Uwielbiam takiego kurczaka ale nigdy nie dodawałam warzyw,świetny pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  3. o tak to ja lubię, piekarnik załatwia sprawę, a my czekamy na obiadek! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy takiego rękawa nie robiłam, kurczę, przecież właśnie włożyć tam warzywka i jakie to musi być smaczne!^^ :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. spróbuj, a sama zaczniesz częściej tak robić:)w dodatku można poszaleć z różnymi rodzajami mięska, czy upiec jednocześnie ziemniaczki:)

      Usuń
  5. Pyszności, uwielbiam taki obiadek:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Niezawodny obiad! Bardzo często u mnie bywa.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubię ten sposób, zdrowy bo bez tłuszczu! :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja ostatnio cały czas przyrządzam coś z kurczaka. Moje ulubione mięsko ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. moje również ulubione, dlatego często gości na moim stole:)

      Usuń
  9. jak ja lubię takie obiady :) pysznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  10. też lubię gotowanie-samogotowanie;D
    Ale to fajnie wygląda i ta skórka na kurczaku, mniam! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo lubię tak przygotowanego kurczaka. I faktycznie jest to danie bardzo proste, nawet Mr.T go kiedyś przygotował:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Niesamowite miałyśmy to samo na obiad, robiłam co prawda indyka, ale to też kurak:D

    OdpowiedzUsuń
  13. Mięsa z rękawa są bardzo smaczne:)

    OdpowiedzUsuń
  14. uwielbiam - te warzywka mi smakują najbardziej zawsze :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Pyszne jedzonko - uwielbiam takiego kurczaczka :) Pycha !

    OdpowiedzUsuń
  16. uwielbiam takiego kurczaka! u nas zwykle tylko w towarzystwie ziemniaków, no ale wiosna idzię, więc może zaczniemy dorzucać warzywka :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja tez bardzo lubię takie dania ;) Warzywa i mięso w jednym i cały obiad od razu gotowy :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny post. Miła atmosfera na twoim blogu. Podoba mi się tutaj.
    Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga. Nowe zdjęcia.
    Jeśli spodobają Ci się moje zdjęcie polub mnie na fan page: https://www.facebook.com/pages/In-another-light/413836138693856
    Będę Ci ogromnie wdzięczna.

    Życzę miłego dnia. Pozdrawiam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Często tak przygotowuję kurczaka i jest pyszny!

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  20. proste i szybkie, a do tego wygląda pysznie, motywujesz mnie do kombinacji w kuchni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i to mnie właśnie cieszy!:) kuchnia nie musi być nudna ani skomplikowana, a ja odkąd prowadzę bloga jeszcze bardziej się otwieram na smaki i bywam dzięki innym inspirowana:) takie słowa mnie też umacniają w tym, co robię:)

      Usuń
  21. Soczysty i mięciutki kurczak z rękawa. Pycha! :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Zjadłabym taki obiadek, akurat jutro robię piersi z kurczaka w rękawie, ale za jakiś czas zrobię taki obiadek :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Rękaw świetna rzecz! Pychota!

    OdpowiedzUsuń
  24. kocham takie obiadki:) domowo, zdrowo i pysznie:D

    OdpowiedzUsuń
  25. takie pieczone warzywka są pyszne, nawet myślałam dzisiaj o przygotowaniu samych pieczonych warzyw, bardzo takie lubię ( również pieczone buraczki, bakłażan czy cukinię :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Oj dawno nie robiłam, ale nabrałam ochoty!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Oj chyba muszę zrobić bo wygląda nadzwyczaj apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  28. Apetycznie wygląda :)) i te warzywka! Mniam!

    OdpowiedzUsuń

Podpisz się pod komentarzem, jeżeli jesteś Anonimowy:)