poniedziałek, 4 czerwca 2018

Kruche fit ciasto z truskawkami

Truskawki mogłabym jeść na okrągło, to jedne z tych owoców, które nigdy mi się nie znudzą. Chociaż raz w sezonie musi powstać z nimi jakieś ciasto, a kruche z owocami to dla mnie kwintesencja przełomu wiosny i lata. Postawiłam jednak na fit wypiek, który doskonale można zjeść także jako drugie śniadanie. Spód i kruszonka powstały z mąki pszennej pełnoziarnistej i płatków owsianych. Nie spodziewałam się, że to ciasto wyjdzie, aż tak dobre, a jego przygotowanie jest naprawdę szybkie. Spokojnie możecie je zrobić nawet w tygodniu. 


Składniki na foremkę 20x20cm:
Ciasto:
1 szklanka mąki pszennej pełnoziarnistej
50g masła
1 jajko (L)
2 łyżki mleka
50g erytrytolu (lub innego słodzidła)
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
1 łyżeczka proszku do pieczenia
Nadzienie:
200g truskawek
1 łyżka mąki ziemniaczanej

Przygotowanie:
  1. Masło rozpuścić. Odstawić do ostudzenia.
  2. Mąkę wymieszać z płatkami owsianymi, słodzidłem i proszkiem do pieczenia.  Dodać jajko, rozpuszczone masło i ekstrakt waniliowy. Zagnieść jednolite ciasto.
  3. Foremkę wyłożyć papierem do pieczenia (możesz pominąć ten krok jak używasz silikonowych). Połowę ciasta rozłożyć na dnie formy. Aby mieć pewność, że unikniesz zakalca polecam posypać spód odrobiną bułki tartej (stary trik mojej babci, dzięki temu bułka pochłania soki).
  4. Truskawki pokroić na mniejsze kawałki, wymieszać z mąką ziemniaczaną. Rozłożyć na spodzie ciasta. Drugą połowę ciasta pokruszyć na owocach, tak by zostały dokładnie przykryte.
  5. Piec w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni około 25 minut.
Smacznego,
Anulla

19 komentarzy:

  1. Ja też lubię kiedy jest czas truskawkowego szaleństwa. Można z nimi robić dosłownie każde danie. Twoje ciasto pysznie wygląda. Schrupałabym kawałek teraz, zaraz do kawki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam tak samo! Truskawki na śniadanie, obiad, kolację...mogę jeśc tonami ;) A ciasto wygląda bajecznie. Oj do zrobienia!
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo apetyczne ciacho :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Robię podobne. Jest pyszne i banalnie proste. Aż ślinka cieknie jak patrzę na nie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy przepis na ciasto:)

    OdpowiedzUsuń
  6. To coś dla mnie, lubię jeść słodkości i dobrze wyglądać. Ciasto prezentuje się znakomicie :))

    OdpowiedzUsuń
  7. W weekend właśnie robiłyśmy podobne ciacho ale jeszcze rabarbar miałyśmy do tego :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciacho prezentuję się przewspaniale :) Muszę też pomyśleć nad jakimś fit wypiekiem z truskawkami :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciasto wyszło bardzo dobre, dodałam jeszcze borówki. Tylko zwiększyłabym o 1/2 proporcje składników. Druga połowa ciasta nie starczyła mi na kruszonkę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja robiłam dosc cienki spód :) cieszę się że ciasto smakowało! :) Z malinami też jest super, w ogóle owoce można dowolnie zamienić na to co mamy lub lubimy :)

      Usuń
  10. czy mogę użyć mąki ryżowej lub kokosowej zamiast pszennej ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie probowalam tego ciasta z inną mąka wiec nie pomoge :( kokosowa na pewno nie, prędzej ryżowa ale nie dam gwarancji że wyjdzie ok.

      Usuń
  11. Czy do ciasta można zamiast truskawek dodać śliwki? Jeśli tak, to czy wystarczy tylko przekroić je na pół i czy mąkę ziemniaczana jest wówczas też potrzebna?

    OdpowiedzUsuń
  12. Czy śliwki sprawdzą się w tym cieście? Jeśli tak, to poproszę o wskazówki jak z nimi postąpić i jaka ilość byłaby optymala.

    OdpowiedzUsuń
  13. Śliwki z pewnością się nadadzą, ale nie robiłam tego ciasta ze śliwkami więc ciężko mi powiedzieć ile, tak żeby je rozłożyć na spodzie. Ja bym wtedy pominęła mąkę ziemniaczana.

    OdpowiedzUsuń

Podpisz się pod komentarzem, jeżeli jesteś Anonimowy:)