poniedziałek, 28 maja 2018

Kasza manna z musem truskawkowym z chia

Kasza manna gotowana na mleku zawsze kojarzy mi się ze smakiem dzieciństwa. Do dziś pamiętam jak mama porządnie ją dosładzała i polewała sokiem malinowym lub dodawała do niej dżem wiśniowy (tylko taki wtedy jadłam). Postanowiłam trochę uzdrowić ten posiłek. Zamiast cukru posłodziłam go erytrytolem i podałam w nowoczesnej odsłonie z musem truskawkowym z chia, które doskonale go zagęściły, zaś kaszę ugotowałam na gęsto. Schłodzony może być świetnym deserem na lato, a na ciepło śniadaniem przenoszącym nas w przeszłość. Wiem, że są osoby, dla których kasza manna kojarzy się z największym utrapieniem dzieciństwa. Muszę przyznać, że nigdy nie rozumiałam swoich kolegów, którzy mówili, że nie znoszą zup mlecznych. Ja zawsze jadłam je ze smakiem i tak pozostało mi do dziś. 


Składniki na 4 porcje:
Kasza manna:
3 szklanki mleka (750ml)*
8 łyżek kaszy manny (u mnie orkiszowa Radix-bis)
2-3 łyżki erytrytolu lub innego słodzidła
opcjonalnie aromat waniliowy

Mus:
200g truskawek (będą pasować też maliny lub borówki)
1 łyżka chia
3 łyżki wody

*w wersji wegańskiej i bez laktozy wystarczy użyć mleka roślinnego

Przygotowanie:
  1. Mleko zagotować. Do gotującego się mleka wrzucić kaszę mannę i gotować wg instrukcji na opakowaniu, aż zgęstnieje. Dosłodzić do smaku, dokładnie wymieszać. Przełożyć do pucharków.
  2. Truskawki umyć i pokroić na mniejsze kawałki. Dodać wodę i dusić aż się rozpadną. Jeżeli wolisz gładki mus, możesz je zblendować. Dodać chia, wymieszać i odstawić na chwilę by nasiona napęczniały. Mus wyłożyć do pucharków na wierzch.
  3. Deser wstawić do lodówki do schłodzenia.
Smacznego
Anulla

13 komentarzy:

  1. Kasza manna wraca do łask ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi równiez taka kaszka kojarzy się z dzieciństwem :) Taka wersja brzmi kusząco :)
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Jako dziecko nienawidziłam wręcz kaszy manny. Teraz uwielbiam, ślicznie to wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja bardzo lubiłam kaszę mannę, zwłaszcza polaną sokiem malinowym. Myślę więc, że i ten deser będzie mi smakował :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z niecierpliwością czekam na swoje truskawki. Super deserek :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kasza manna z sokiem malinowym to też smak naszego dzieciństwa :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Ślinka cieknie na sam widok :)

    OdpowiedzUsuń
  8. niby zwykła manna a jak pysznie wygląda

    OdpowiedzUsuń
  9. Kasza manna to jeden z moich ulubionych deserów z dzieciństwa. Pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  10. O, matko! Muszę sobie zrobić taki deserek :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam takie lekkie deserki na bazie kasz lub płatków :)

    OdpowiedzUsuń

Podpisz się pod komentarzem, jeżeli jesteś Anonimowy:)