środa, 11 kwietnia 2018

Curry z bobem i marchewką

Przed nowym sezonem staram się opróżnić moją zamrażarkę do końca. Zostało w niej jeszcze trochę bobu, więc postanowiłam go wykorzystać do aromatycznego curry. Jeszcze chwilę musimy poczekać na świeży, jednak jeżeli macie ochotę przygotować je już teraz, mrożony bób dostaniecie bez problemu w większych marketach, czasami pojawia się nawet w dyskontach. Całość doskonale komponuje się z marchewką, muszę przyznać, że to połączenie z nutą kokosa przekroczyło moje oczekiwania.


Składniki na 4 porcje:
200g ryżu jaśminowego (u mnie Radix-bis)
700g marchewek
750g bobu (w sezonie świeży, poza mrożony)*
3 ząbki czosnku
1 cebula
400 ml mleczka kokosowego (u mnie Radix-bis)
2 łyżki  lub więcej zielonej pasty curry (ilość dopasujcie do swoich preferencji)
1-2 łyżki oleju

*W sklepach dość często jest bób mrożony młody, który może nie wymagać obierania.

Przygotowanie:
  1. Ryż ugotować wg instrukcji na opakowaniu.
  2. Bób ugotować, ostudzić i obrać z łupinek.
  3. Cebulę i czosnek posiekać, marchewkę pokroić w cienkie półtalarki.
  4. Na patelni rozgrzać olej, zeszklić cebulę z czosnkiem, a następnie dodać marchewkę i smażyć kilka minut, co jakiś czas mieszając, aż będzie na wpół miękka. Dodać pastę curry, chwilę podsmażyć, by wydobyć aromat. Dodać mleczko kokosowe i dusić na wolnym ogniu kilka minut do miękkości marchewki. Dodać obrany bób i dusić, aż się podgrzeje.
  5. Podawać z ugotowanym ryżem.
Smacznego,
Anulla

13 komentarzy:

  1. Bardzo lubimy bób i chętnie byśmy sobie teraz takie danie zjadły :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie wspaniałe pyszności!
    Lubię curry. Ciekawa wersja :)
    Pozdrowionka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam bób :) Zrobiłaś mi straszną ochotę na niego ;)
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobrze wiedzieć, że można kupić mrożony bób już obrany, świetna propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dawno nie jadlam bobu... kiedyś nie przypadł mi on do gustu - taki bez szału, ale chętnie bym do niego wróciła ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawe połączenie, w takiej wersji bobu jeszcze nie jadłam, pycha!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawa propozycja na upłynnienie zapasów i stworzenie czegoś smacznego ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszne danie :) Super pomysł z dodaniem mleczka kokosowego :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię i curry, i bób, ale z takim połączeniem jeszcze się nie spotkałam. Wygląda bardzo smacznie:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dawno nie jadłam bobu. Danie prezentuje się przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Proste i smaczne. Dzięki za inspirację.

    OdpowiedzUsuń

Podpisz się pod komentarzem, jeżeli jesteś Anonimowy:)