niedziela, 19 marca 2017

A’la Yum Woon Sen

Lubię curry, orientalną kuchnię i nowości w kuchni, więc nie mogłam przejść obojętnie obok przepisu Małgosi z bloga Qchenne Inspiracje. Wprowadziłam jednak do niego swoje małe modyfikacje.
Całość smakuje wspaniale, wyraziste curry w połączeniu z kwaśną limonką nabiera orzeźwiającego smaku, które świetnie podkreśla pikantność chili. Praktycznie bezsmakowy makaron ryżowy chłonie jak gąbka smak sosu, dzięki czemu z każdym kęsem czujemy tę ciekawą nutę. Danie w sam raz dla tych, którzy lubią odkrywać.


Składniki na 2 porcje:
300 g piersi z kurczaka
1 mała cukinia cukinia
½ cebuli
5 pieczarek
5 łyżek drobno posiekanego szczypiorku
2 ząbki czosnku
2 łyżki sosu rybnego
1 łyżka ciemnego sosu sojowego
1 łyżka sosu ostrygowego
1 łyżka zielonej pasty curry (może być żółta, ja miałam tylko zieloną)
2 łyżki oleju ryżowego
½ limonki
200g makaronu ryżowego
Opcjonalnie 1 mała papryczka chili

Przygotowanie:
  1. W miseczce wymieszać pastę curry, sos rybny, ostrygowy i sojowy oraz opcjonalnie drobno pokrojoną papryczkę chili bez pestek. Mięso pokroić w kostkę, wymieszać z marynatą. Odstawić do lodówki na około godzinę.
  2. Makaron przygotować wg instrukcji na opakowaniu
  3. W woku lub na patelni rozgrzać łyżkę oleju.  Podsmażyć do miękkości pokrojoną w półtalarki cukinię i pieczarki. Przełożyć do miski.
  4. Na patelnię na której smażyliśmy cukinię rozgrzać kolejną łyżkę oleju. Zeszklić posiekaną w kostkę cebulę i czosnek. Następnie dodać kurczaka razem z marynatą i smażyć do miękkości. Dodać cukinię, pieczarki, szczypiorek, sok z limonki i makaron. Całość wymieszać. Podgrzewać około minuty. 
Smacznego,
Anulla

27 komentarzy:

  1. Z cukinką? Pyszności :) Uwielbiam takie dania i muszę przyznać, że zrobiłaś mi ogromną ochotę na to danie.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kurczak i cukinia...mniam, moje smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy przepis. Danie apetycznie wygląda. Śliczny talerz. Całość extra :)

    OdpowiedzUsuń
  4. OOO zdecydowanie moje smaki, chętnie bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  5. oj bardzo by zjadła, wygląda przepysznie, a ja kocham orientalne smaki <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Coś czuję, że to danie smakuje pysznie! Super przepis!

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawy i smaczny przepis :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Patrząc na składniki, prawdziwa orientalna kuchnia :) Bardzo taką lubię.

    OdpowiedzUsuń
  9. Kurczaka i cukinie uwielbiam. Danie wygląda świetnie i sądząc po składnikach smakuje rewelacyjnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zapisuje przepis do wypróbowania:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Chętnie wypróbuje może nawet jeszcze w tym tygodniu :) Prezentuje się super :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajne danie na wiosnę, lekkie i kolorowe :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wszystko co zawiera cukinie bardzo mi smakuje Zrobilas naprawdę cudowne danie Mysle ze jest bardzo aromatyczne Przepis podkradam i mam nadzieje ze moim domownikom zasmakuje Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Trafiłaś w moje gusta :) Uwielbiam takie smaki i makaron ryżowy. Przepis na pewno wypróbuję :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Rewelacja! Gratuluję wykonania :-) To idealnie trafia w mój gust.

    OdpowiedzUsuń
  16. Pięknie prezentuje się te danie na tym talerzu :) Nie jadłem jeszcze makaronu ryżowego :)

    Pozdrawiam serdecznie,
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
  17. Na pewno to świetne danie, a przy tym wygląda smacznie:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Danie wygląda świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Na takim talerzyku to już w ogóle danie wygląda przepysznie :D

    OdpowiedzUsuń

Podpisz się pod komentarzem, jeżeli jesteś Anonimowy:)