sobota, 12 listopada 2016

Placki twarogowo-bananowe

Poniżej przedstawiam listopadową wygraną w akcji Gotowanie za Głosowanie. Jednak zanim przejdę do przepisu wspomnę małą historię tych placków. Niejednokrotnie zdarza mi się kupić kostkę białego sera, która potem zalega w lodówce. Przerobienie jej na placki to świetny sposób na recykling i zjedzenie ze smakiem sera w zupełnie innej postaci.  Placuszki dzięki dodatkowi banana wychodzą słodkie, więc nie trzeba ich już zbytnio dosładzać.


Składniki na ok 12-15 sztuk:
300g sera twarogowego
2 banany
2 jajka
5 łyżek mąki owsianej (lub zmielonych płatków owsianych) lub zwykła mąką pszenna
1 łyżka miodu (lub cukru)
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia

Przygotowanie:
  1. Ser za pomocą widelca rozdrobnić. Banany obrać i pokroić na drobniejsze kawałki. Dodać pozostałe składniki. Wszystkie składniki zmiksować na jednolitą masę. 
  2. Smażyć na rozgrzanej patelni z obu stron placuszki na złoty kolor (ja smażyłam bez tłuszczu). Jeżeli nie macie dobrej patelni posmarujcie ją lekko olejem.
Smacznego,
Anulla



43 komentarze:

  1. Pyszne placuszki, muszę kiedyś zrobić takie :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dawno nie jadłam takich placuszków, wypróbuję z dodatkiem banana:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś robiłam podobne, pyszne były :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Placuszki na medal. Właśnie takie za mną chodziły ostatnimi czasy. Pyszności. Skusiłabym się na nie. Pozdrowionka weekendowe :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dla mnie to za dużo białka, ale jestem pewna, że smakowały świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale fajne! Muszę wypróbować :)
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj zdarza się, zdarza :-) U mnie wtedy też placki, albo leniwe się pojawiają.

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudne i bardzo smakowite placuszki :) Palce lizać :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo smaczne z twarogiem i bananami :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajny przepis. Koniecznie zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  11. u mnie nigdy nie zalega biały ser, bardzo lubimy go zjadać na różne sposoby:)
    Przepis świetny i wart zapamiętania:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetne połączenie sera i bananów, lubię te smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mniam ! Chętnie je wypróbuje :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Lubię placki twarogowe zwłaszcza na ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  15. Szybko i smacznie - tak jak lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  16. u mnie twaróg schodzi na bieżąco ale placuszki to świetna opcja dla tych którzy za nim nie przepadają, w takim daniu zjedzą na pewno z apetytem :)

    OdpowiedzUsuń
  17. O super! Bardzo smakowite placuszki <3

    OdpowiedzUsuń
  18. Też smażę bez tłuszczu, muszę takie zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Przepyszne placuszki - idealne na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Robimy takie placuszki kiedy mamy mega ochotę na sernik a nie mamy dostępnego piekarnika :D

    OdpowiedzUsuń
  21. U mnie z zalegającego sera zazwyczaj jest pasta twarogowo-jajeczna, ale Twoje placuszki kuszą :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetny pomysł. Uwielbiam takie placki

    OdpowiedzUsuń
  23. Ojej! Znam je! Kilka lat temu wymyślałam takie różne różniaste placki twarogowe, z serka wiejskiego, bez mąki, itd. itd. Wiele osób było zaskoczonych, że coś takiego może wyjść i jeszcze jest dobre. Jak fajnie zobaczyć je jeszcze raz! :) Chyba zrobię w weekend albo któregoś wieczoru w ramach kolacji :) :)

    OdpowiedzUsuń
  24. robię podobne dla mojego dziecka ale nie daję już miodu i proszku do pieczenia, smakują wspaniale, mały uwielbia

    OdpowiedzUsuń
  25. Świetne placuszki :) Również takie robię szczególnie na późne śniadanko :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Od razu widać, że placuszki są pyszne : )

    OdpowiedzUsuń
  27. Bardzo lubie bananowe placuszki ale z twarogiem nie robiłam! Świetny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  28. A mozna je piec w piekarniku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marlena
      nigdy nie piekłam słodkich placków w piekarniku, więc ciężko mi powiedzieć jak będą smakować.
      Zaintrygowałaś mnie tym i kiedyś muszę z jakimiś spróbować :)
      Piekłam natomiast wytrawne np. ziemniaczane i nic się z nimi nie działo, ale ich ciasto ma też inną strukturę.

      Pozdrawiam
      Anulla

      Usuń

Podpisz się pod komentarzem, jeżeli jesteś Anonimowy:)