piątek, 18 sierpnia 2017

Owsiano-gryczane ciasto z borówkami

Jeśli jesteś wielkim fanem borówek tak jak ja, to jestem pewna że to ciasto trafi w Twoje gusta, szczególnie, że nie potrzebujesz do niego nawet miksera. Przygotowałam je z myślą o drugim śniadaniu, lubię od czasu do czasu zjeść coś innego niż zwykle, a tego typu zdrowe wypieki sprawdzają się idealnie. Doskonale smakują z dodatkową porcją świeżych owoców z jogurtem naturalnym. Poza tym ratują mnie, gdy mam zalatane tygodnie - jednego ciasta wystarczy spokojnie na kilka porcji.
Inspiracja: Natteats


Składniki na foremkę 20x20cm:
1 szklanka zmielonych na mąkę płatków owsianych lub mąki owsianej*
½ szklanki mąki gryczanej**
¼ szklanki oleju (lub roztopionego oleju kokosowego)
2 dojrzałe banany
2 jajka
1 łyżeczka sody
½ łyżeczki proszku do pieczenia (zwykły lub bezglutenowy)
1 łyżeczka cynamonu
1 szklanka borówek lub jagód
Opcjonalnie 1-2 łyżki słodzidła (syrop klonowy/z agawy, miód, ksylitol czy cukier) – ja nie dawałam, bo wolę mniej słodsze wypieki i banany wg mnie spokojnie wystarczają

*osoby z nietolerancjami powinny użyć płatków lub mąki bezglutenowej 
** mąkę gryczaną domowym sposobem możecie uzyskać poprzez zmielenie na wysokich obrotach np.w młynku do kawy -  kaszy gryczanej niepalonej

Przygotowanie:
  1. Banany obrać i rozgnieść widelcem, wbić jajka i dodać olej. Wymieszać za pomocą trzepaczki.
  2. Do oddzielnej miseczki wsypać mąki, dodać proszek do pieczenia, sodę i cynamon. Wymieszać. Suche składniki stopniowo dodawać do mokrych mieszając trzepaczką.
  3. Borówki lub jagody umyć. Wsypać do ciasta, wymieszać delikatnie za pomocą łyżki.
  4. Gotowe ciasto przełożyć do silikonowej foremki lub blaszki wyłożonej papierem do pieczenia. Piec w 180 stopniach około 40 minut do tzw. suchego patyczka.
Smacznego,
Anulla

20 komentarzy:

  1. Tak, tak - to coś dla mnie.
    Bardzo lubię takie smaki borówkowe. Super!
    Chętnie, chętnie się skuszę.
    Pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na takie ciasto to ja jestem chętna :) Pyszna propozycja Aniu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Już wyobrażam sobie ten smak :) Cudne!
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda bosko, idę o zakład, że smakuje równie wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię kiedy wypieków nie trzeba już niczym słodzić, banany świetnie się sprawdzają jako naturalny ,,dosładzacz" :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Rzadko robię coś z mąk gryczanej, bo nie przepadam za jej smakiem, ale w takim cieście mogłabym się do niej przekonać :D Pysznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym cieście jej akurat nie czuć :) to prawda mąką gryczana ma specyficzny smak i robiłam z nią wiele prób, zanim znalazłam to co mi najbardziej odpowiada z jej udziałem :)

      Usuń
  7. Mmmm.... jeśli smakuje tak jak wygląda to jest rewelacyjne <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Jej ja uwielbiam borówki ❤ takie zdrowe i pyszne ciasto to bym mogła jeść i jeść, cudny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam ciasta z borówkami! ☺

    OdpowiedzUsuń
  10. Wypieki na gryczanej mące to nasze ulubione <3 Nie tylko z borówkami ale i z malinami chętnie byśmy takie ciasto zjadły :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo lubię, ciasta gryczane mają ciekawy posmak :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ooo jakie fajne ciacho, z chęcią bym je zjadła na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Prezentuje się bardzo apetycznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny wypiek! Jak znajdę czas to na pewno go upiekę! Narobiłaś mi smaka okropnego! :-)

    OdpowiedzUsuń

Podpisz się pod komentarzem, jeżeli jesteś Anonimowy:)