wtorek, 15 sierpnia 2017

Owsiana pizza

Dla niektórych z Was pewnie to będzie profanacja zwykłej pizzy, jednak ja lubię takie eksperymenty. Tradycyjną pizzę jadam raz na jakiś czas, staram się nie za często, ta owsiana wersja jest szybsza do zrobienia i spokojnie mogą ją zjeść osoby, które się odchudzają/zdrowo odżywiają w ramach obiadu lub kolacji.
Ja swoją przygotowałam z tuńczykiem, czerwoną papryką i oliwkami, bo tylko takie składniki znalazłam w lodówce. Jak zawsze dodam, że możecie na wierzch dodać to, co lubicie :)
Inspiracja: Kulinarna Ja


Składniki na 2 porcje:
Spód:
10 łyżek płatków owsianych zmielonych na mąkę (górskich lub bezglutenowych w przypadku osób z nietolerancjami)
2 jajka
1/2 szklanki ciepłej wody
1 łyżeczka soli – do smaku, ja dałam mniej
1 łyżeczka pieprzu – do smaku, ja dałam mniej
olej kokosowy lub inny tłuszcz do wysmarowania formy

sos pomidorowy:
300 ml przecieru pomidorowego
1-2 ząbki czosnku w zależności od wielkości
sól
pieprz
bazylia
oregano

Dodatki:
1/2 kulki mozzarelli
50g tuńczyka z puszki w sosie własnym
1/3 czerwonej papryki
Kilka zielonych oliwek

Przygotowanie:
  1. Tortownicę (o średnicy ok. 25 cm) wyłóż papierem do pieczenia i lekko posmaruj za pomocą pędzla olejem. Płatki owsiane (zmielone wcześniej blenderem na mąkę) wsyp do miski, dodaj ciepłą wodę i wymieszaj. Dodaj resztę składników i jeszcze raz dobrze wymieszaj. Masę przelej do tortownicy i piecz w nagrzanym piekarniku do 190 st.C przez 20 minut.
  2. Sos: Czosnek przecisnąć przez praskę. Dodać przecier pomidorowy, sól, pieprz, bazylię i oregano. Dusić do odparowania nadmiaru wody.
  3. Podpieczony spód posmarować sosem pomidorowym. Na wierzchu posypać startą mozzarellą lub ułożyć cienko pokrojone plasterki sera. Następnie układać ulubione dodatki. Ja położyłam oliwki pokrojone w plasterki, paprykę w kostkę i trochę tuńczyka z puszki. Całość piecz przez kolejne 5-7 min.
Smacznego,
Anulla

17 komentarzy:

  1. Bardzo pomysłowy sposób na pizzę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba mi się Twoja propozycja. Ciekawe składniki a sama pizza zyskała na atrakcyjności. Wspaniale wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł na pyszną pizzę, podoba mi się :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo apetyczna propozycja :) Zjadłabym z wielką przyjemnością :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przyznam szczerze, że bardzo, ale to bardzo podoba mi się ta pizza. Super pomysł.
    Moje gusta :)
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Domowa pizza jest najlepsza ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Poproszę z dostawą do domu :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawa jestem jak smakuje. Do tej pory jadłam tylko tradycyjną :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Owsiana pizza nie brzmi groźnie, jak widać nawet typowe fast-foody można przerobić na zdrowe :)
    W wolnej chwili zapraszam do mnie: https://smilingshrimp.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja czasem nawet wolę te bardziej "kombinowane" pizze :D Owsianą znam i uwielbiam <3 Apetycznie Twoja wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny pomysł, bardzo smacznie wygląda :D Uwielbiam pizzę z tuńczykiem, więc chętni bym zjadła w Twojej wersji :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Super pomysł - przepis bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Lubię pizzę, Twój pomysł bardzo mi się podoba, zapisuję do zrobienia, jak się ochłodzi :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Lubię takie eksperymenty kuchenne :)

    OdpowiedzUsuń
  15. My za zwykłą pizzą aż tak nie przepadamy, więc chętnie tego typu wersje byśmy spróbowały :D

    OdpowiedzUsuń

Podpisz się pod komentarzem, jeżeli jesteś Anonimowy:)