wtorek, 22 sierpnia 2017

Jajka w pomidorach - Szakszuka(Shakshouka)

Jestem ogromną fanką pomidorów, które jadam pod wieloma postaciami. Z jajkami w formie szakszuki tworzą duet idealny. Podana koniecznie z kromką świeżego chleba lub bagietki jest dla mnie pyszną kolacją lub śniadaniem. W sezonie możecie użyć świeżych pomidorów, a poza - tych z puszki.


Składniki na 1 porcję:
2 pomidory lub pół puszki krojonych pomidorów
2 jajka
1 ząbek czosnku
½ małej cebuli
1 łyżeczka oliwy z oliwek
Szczypta kminu rzymskiego
Szczypta cayenne lub ostrej papryki w proszku
Sól
Pieprz
Opcjonalnie posiekana natka pietruszki do posypania

Przygotowanie:
  1. Czosnek i cebulę drobno pokrój. Zeszklij na rozgrzanej oliwie.
  2. Pomidory sparz w gorącej wodzie  i obierz ze skórki. Pokrój w kostkę.  Dodaj do cebuli z czosnkiem. Jeżeli używasz pomidorów z puszki po prostu po zeszkleniu cebuli i czosnku wylej pomidory.  Dalej już postępuje się tak samo.
  3. Duś aż odparuje nadmiar wody z pomidorów, zaczną się lekko rozpadać, ale nie całkowicie. Dopraw do smaku solą, pieprzem, chili i kuminem.
  4. Następnie należy zrobić dwa  wgłębienia i  wbić w nie dwa jajka.  Przykryć i gotować do czasu aż białka jajek będą ścięte. Całość posypać posiekaną natką pietruszki i podawać z ulubionym pieczywem.
Smacznego,
Anulla

25 komentarzy:

  1. Bardzo dawno przygotowywałam ale pamiętam, że kiedyś mi smakowało :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ha proste i na pewno pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jajecznicę z pomidorami bardzo lubię. Koniecznie muszę zrobić to danie -:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ooo - wiele słyszałam o podobnym daniu. Super!
    To chyba coś dla mnie. Ciekawi mnie czy warto spróbować. Na pewno!
    Przepyszna potrawa. Bardzo mi się podoba.
    Pozdrowionka cieplutkie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Również uwielbiam pomidory, a w seoznie zjadam ich ogromne ilości :D Szakszukę bardzo lubię i po Twoim poście już wiem, co zjem jutro na śniadanie ;D

    OdpowiedzUsuń
  6. kocham, przepadam, lubuję się w takim daniu.

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam ją i prawie zawsze serwuję ją na weekendowe śniadania <3 jest pyszna!

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyglądają bardzo, bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Też mam na nią ochotę :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubię, bo uwielbiam połączenie pomidorów i jajek :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Tyle o nich słyszałam a nie robiłam jeszcze, muszę wypróbować:0 miłego dnia Aniu :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pyszne danie, muszę je sobie zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Szakszuka to najczęściej robione przez nas danie podczas studiów :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie jadłam nigdy takie dania, musi być pyszne. Czas wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  15. Już sobie wyobrażam jakie jest pyszne, zwłaszcza z taką świeżutką chrupiąca bagietką :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam! Od kiedy pierwszy raz spróbowałam szakszuki teraz już nie wyobrażam sobie żeby nie zjeść jej chociaż raz w tygodniu :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wygląda bardzo apetycznie i pożywnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Szakszuka chodzi za mną już jakiś czas :) Nic tylko ją robić, a z Twoim przepisem na pewno będzie pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Moje ulubione danie! Twoje wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Proste, a świetne danie!:-)

    OdpowiedzUsuń

Podpisz się pod komentarzem, jeżeli jesteś Anonimowy:)