sobota, 28 września 2013

Warzywne placuszki

Dziś proponuję Wam obiad w 20 minut, który równie dobrze może być śniadaniem lub kolacją, w zależności od tego kiedy preferujecie jeść placki. Czasami nasze życie nabiera pędu, ale to nie wiąże się z wyrzeczeniem się dobrego jedzenia, dlatego postanowiłam pokazać Wam jak smacznie zjeść w dość krótkim czasie i wcale nie musi to być danie z torebki. Wystarczy kilka składników by wyczarować różności, które zadowolą nasze kubki smakowe i pozwolą wrócić do dalszych zajęć z pełnią sił.

A co do placków  - były to najlepsze placki warzywne, jakie jadłam! Marchewka, cukinia i pomidor dały delikatny smak, który wzbogaciłam przyprawą włoską. Całość podałam z sosem czosnkowym, ale równie dobrze może to być śmietana z dodatkiem szczypiorku. Poza tym te placuszki są  bardzo syte.


Składniki na ok. 10 sztuk:
1 nieduża cukinia
½ marchewki lub 1nieduża
Pół małej cebuli
1 nieduży pomidor
1 jajko
4 łyżki mąki
Przyprawa włoska Kamis
Sól
Pieprz
Olej do smażenia

Przygotowanie:
  1. Cukinię zetrzeć na tarce. Marchewkę obrać i też zetrzeć. Małą cebulę pokroić w kostkę. Pomidora obrać, pozbyć się nasion, pokroić w drobną kostkę. Dodać jajko, mąkę oraz doprawić do smaku solą, pieprzem i przyprawą włoską. Składniki połączyć ze sobą. Placuszki smażyć na odrobinie oleju. Podawać  z ulubionym sosem.

Smacznego,
Anulla

43 komentarze:

  1. super przepis i dużo warzyw to coś dla mnie;)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie placuszki! Dla mnie właśnie z sosem czosnkowym ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie placuszki to ja mogę jeść na śniadanie , obiad i kolacje , uwielbiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. podobne do moich, a więc mogę wyobrazić sobie ich smak! :)
    Mniaaam! Cukinia rządzi :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak;) ostatnio często cos z niej robię i kombinuje. Placki często robię same albo daje różne warzywa w zależności co mam w lodówce;)

      Usuń
  5. placki bardzo lubię, a jak z warzywami to duży plus, bo i dzieci zjedzą ze smakiem:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię takie placuszki, rzeczywiście szybko i bardzo smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super pomysł na obiad z samymi warzywami:) Mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. O z pomidorem to dla mnie nowość. Muszę koniecznie spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  9. Takich jeszcze nie jadłam, na pewno przepyszne;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyglądają przepysznie! Już wiem, co jutro jem na kolację ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. mi się marzy połączenie marchewka-por-cebulka-ziemniak *.*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to trzeba go zrealizować:) też czasami za mną jakieś połączenia chodzą:)

      Usuń
  12. Takich jeszcze nie jadłam, zapisuję przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Lubię obiady w 20 minut":) Pozdrawia i zapraszam do siebie na konkurs, Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo takie lubię :) Pycha Aniu!

    OdpowiedzUsuń
  15. Wspaniałe placuszki, nabrałam na nie ochoty :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Placuszki są jak zwykle niezastąpione. Wersja warzywna równie znakomita jak słodka :))

    OdpowiedzUsuń
  17. Z wymienionych składników jeszcze pomidora nie próbowałam dodać do placków cukiniowych, ale zmienię to następnym razem :)

    OdpowiedzUsuń
  18. bardzo fajne, lubię takie jedzonko

    OdpowiedzUsuń
  19. Pychota:)

    Chciałbym Cię zaprosić na swój blog kulinarny: kuliarnerewolucjeanette.blogspot.com - jestem początkująca ale szybko się uczę :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. zdecydowanie moje smaki :) uwielbiam takie placuszki!!

    OdpowiedzUsuń
  21. Podoba mi się ta obiadowa propozycja :-)

    OdpowiedzUsuń
  22. Fajny pomysł na szybki obiad:) Tak jak lubię: szybko, pysznie i kolorowo:) mniam mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Jak czytałam skład to pomyślałabym, że to salatka gdyby nie ten olej ;) Superowe placuszki, kolorowe wyszły :)


    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  24. pyszne, coś dla mnie! bardzo takie lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  25. uwielbiam takie, muszę zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  26. robie podobne , ziemiaczek,cukinia,podgotowany kalafoir i pare brukselek,marchewka,seler(starty),drobno posiekana mloda kapuska cebula pare zab.czosnku,duzo zieleni(koper i pierruszka) sa obledne i nie twardnieja, aa wsz scierane na tarce jarznowce,polecam oczywisie + przyprawy

    OdpowiedzUsuń

Podpisz się pod komentarzem, jeżeli jesteś Anonimowy:)