sobota, 14 września 2013

Sałatka z paluszkami surimi

Ostatnio znów mam wrażenie, że czas ucieka mi za szybko, mimo że nie powinien. Ale cóż, teraz zaczął się sezon grzybobrania, a mój tata jako wielki ich miłośnik zaczął swoje podboje, więc i one trochę mi pochłaniają czasu, a poza tym jak najlepiej chce wykorzystać ostatnie dni lata – szkoda, że coraz częściej deszczowe. W tym roku nie miałam za dużo wolnego czasu, więc każda chwila jest dla mnie cenna. Dlatego dzisiaj przedstawiam Wam szybką sałatkę, która idealnie nada się na imprezę, ale i do pracy. Połączenie to jest niebanalne, kolorowe, i zarazem pyszne. Podobną kiedyś miałam okazję spróbować, a później postarałam się odtworzyć jej smak.


Składniki:
50 g makaronu sojowego
200g paluszków krabowych surimi
1 długi ogórek zielony
Puszka kukurydzy
Pęczek koperku
Sól
2 łyżki majonezu

Przygotowanie:
  1. Makaron namoczyć we wrzątku zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Pokroić w drobne paski.
  2.  Do miski dodać pokrojony makaron, kukurydzę, pokrojonego w kostkę ogórka, pokrojone w grubsze plastry paluszki surimi oraz posiekany koperek. Dodać 2 łyżki majonezu. Posolić do smaku. Wymieszać.
Smacznego,
Anulla

40 komentarzy:

  1. Wygląda znakomicie!:) Chetnie skosztuję!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jest apetyczna narobiłaś mi smaka

    OdpowiedzUsuń
  3. świetne są takie sałatki, bardzo lubię i robię podobną:)

    OdpowiedzUsuń
  4. pyszna, robiłam kiedyś podobną :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chętnie bym spróbowała, bo wygląda bardzo smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. nie jadłam nigdy tych paluszków, co przypominają w smaku? :D
    Sałatka wygląda ładnie, ale te paluszki, hmmm :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ciężko powiedzieć co przypominają, w tej sałatce jadłam je wtedy pierwszy raz i mi akurat smakują:) są delikatne w smaku także myślę, że większości podpadną, choć sama miałam początkowo do nich obawy:)

      Usuń
    2. Jak dla mnie smakują podobnie do dorsza :P a że rybki uwielbiam, to i uwielbiam surimi :)

      Usuń
  7. Ja też mam ciągle wrażenie, że ten czas gdzieś ucieka i to o wiele za szybko. Dosłownie trzeba łapać każdy dzień:) Sałatka prezentuje się znakomicie choć przyznam, że nie jadłam jeszcze ani surimi ani makaronu sojowego;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. makaron sojowy uwielbiam i chociażby wykorzystuję go do domowych sajgonek czy domowej zupki chińskiej. Świetnie sprawdzi się też smażony z warzywami i kurczakiem:)
      Za to surimi to był niedawno mój debiut i zakończył się sukcesem:)

      Usuń
  8. ale kolorowa:) smacznie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  9. pyszna!! robię podobną ale nie daję makaronu, za to ścieram ser żółty :)

    OdpowiedzUsuń
  10. robiłam kiedyś sałatkę z surimi i bardzo mi smakowała :) masz rację, kolorów jej nie brakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja robię podobną z ryżem ale podoba mi się dodatek makaronu sojowego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a mi się podoba ryż:D sałatki mają tyle możliwości i niby podobne, a zawsze wyjdzie co inne:D

      Usuń
  12. sałatka wygląda naprawdę apetycznie! ja do tej pory surimi robiłam wyłącznie na grillu, myślę, że czas na nowe wyzwania:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Paluszki surimi jadłam raz, gdy kiedyś znajoma czarowała mnie w swoim sklepie rybnym różnymi potrawami z ryb. Stwierdziła że nie są takie złe, ale kupić jeszcze nie miałam jakoś odwagi:)

    OdpowiedzUsuń
  14. nigdy nie robiłam nawet podobnej :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja robiłam z lodową sałatą taką w pracy i była wyśmienita.

    OdpowiedzUsuń
  16. Muszę się wybrać do lasu, może i mi uda się coś fajnego znaleść. Sałatka mniem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja za to nie znoszę chodzić na grzyby, ale co inne jeść:D

      Usuń
  17. Super sałatka, nieprzekombinowana i szybka do wykonania :))

    OdpowiedzUsuń
  18. Wygląda super taka kolorowa i pełna różnych smaków!

    OdpowiedzUsuń
  19. Pyszna, kolorowa sałatka - dla mnie bomba! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Mnie też ostatnio czas mija bardzo szybko, ale dobrze jest się czasem zatrzymać i zjeść sobie taką pyszną sałatkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to prawda:)warto znajdywać czas na drobne rzeczy w tej ciągłej gonitwie

      Usuń
  21. jest kukurydza, więc musi być pyszna! :D

    OdpowiedzUsuń
  22. ostatnio szukałam przepisu na taką sałatkę, bo jadłam ją u koleżanki, a zapomnialam wziąc przepis. Twój blog to sprawdzone źródło przepisów, także w końcu zrobię tę sałatkę! :D
    pozdrawiam!

    Martyna O. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. fajnie, że mogłam pomóc! i dziękuje za miłe słowa:)

      Pozdrawiam,
      Anulla

      Usuń
  23. to co najbardziej lubię - sałatka:) pięknie, zdrowo i do tego kolorowo:) wygląda cudnie:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Że tak nieśmiało zapytam... taką porcje na wynos można? :D

    OdpowiedzUsuń
  25. Apetycznie się prezentuje. Paluszki surimi jadłam raz i się do nich nie przekonałam. Ale zrobię drugie podejście.

    OdpowiedzUsuń
  26. W końcu przepis jakiego szukałam, jadłam podobną u znajomej i bardzo mi smakowała ale u niej była w sałatce jeszcze rzodkiewka i ona dawała fajny lekko ostry smak.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Podpisz się pod komentarzem, jeżeli jesteś Anonimowy:)