sobota, 7 września 2013

Serowa tarta z brzoskwiniami

Tak, wiem znów proponuję Wam tartę, ale to jeden  z moich ulubionych wypieków i ma tyle możliwości smakowych. Oprócz tart mam jeszcze parę kulinarnych zboczeń. Do nich należą m.in. szybkie dania obiadowe w roli głównej z kurczakiem, makarony, sery, owoce, dania zapiekane. Każdy ma swoją ulubioną działkę kulinarną i często po blogach to widać, a na pewno po moim. Nie stronię od nowości, jednak lubię wracać do swoich ulubionych pozycji. 

Tarta serowa to dobre rozwiązanie nie tylko dla fanów tart, ale i sernikożerców. Jako że należę do pierwszej grupy, a do drugiej już nie (toleruję jedynie serniki na zimno), to ten wypiek powstał z myślą o domownikach i musiał im on bardzo smakować, bo znikł raz dwa, a nawet dostałam pochlebne opinie. Możecie zrobić ją też z różnymi owocami, ja wykorzystałam brzoskwinie, które teraz są najlepsze, ale świetne będą także śliwki lub maliny.

Ps. w akcji gotowanie za głosowanie był remis mojito: arbuzolada, więc informuję Was, że jednogłośnie wybraliśmy arbuzoladę i to ona pojawi się na dniach na blogu.



Składniki:
Na ciasto:
250g mąki (1,5 szklanki)
2 żółtka
125g masła lub margaryny
0,5 szklanki cukru
Szczypta soli

Masa serowa:
400g sera twarogowego
1 jajko
1 cukier waniliowy (16g)
2,5 łyżki proszku budyniowego waniliowego lub śmietankowego
Cukier do smaku – ok. 3-5 łyżek

Dodatkowo:
3 spore brzoskwinie lub inne owoce (np. truskawki)

Przygotowanie:
  1. Z podanych wyżej składników zagnieść ciasto. Zawinąć w folię spożywczą i wstawić na 20-30 minut do zamrażalnika. 
  2. Następnie wyjąć, rozwałkować. Wyłożyć na blaszce wysmarowanej tłuszczem i posypanej bułką tartą. Po nakłuwać widelcem. Wstawić do nagrzanego do 180st piekarnika i podpiec przez około 15minut. Wystudzić.
  3. Masa serowa: Wszystkie składniki masy serowej połączyć ze sobą. Wyłożyć ją na spód tarty, a na to położyć pokrojone brzoskwinie.
  4. Piec w temperaturze 180 stopni na złoty kolor ok. 30 minut (masa się zetnie).
Smacznego,
Anulla

48 komentarzy:

  1. a ja lubię bardzo Twoje tarty :))

    OdpowiedzUsuń
  2. ser i brzoskwinie - jak dla mnie pyszności!

    OdpowiedzUsuń
  3. pysznie wygląda:) mniam nic tylko wcinać:)

    OdpowiedzUsuń
  4. ale za mną chodzą te tarty.... Powiadasz z serkiem i brzoskwiniami miam miam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. W wersji na słodko jeszcze nie robiłam, ale może jeszcze zdążę z jakimiś owocami sezonowymi :) Twoja wersja pychota :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to musisz poszaleć:) ja robię na słono i słodko, ale jakoś na blogu goszczą częsciej te słodkie:)

      Usuń
  6. Ale dawno już nie jadłam tarty. Narobiłaś mi smaka:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniałe połączenie sera i brzoskwiń - to nie może nie smakować :)

    OdpowiedzUsuń
  8. dla mnie tarty mogą być codziennie:) pycha!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ależ pyszna ta tarta,chętnie bym ją skosztowała :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja też bardzo lubię tarty... szczególnie tak pyszne jak ta :)!

    OdpowiedzUsuń
  11. Pysznie wyglądają Twoje tarty:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Takiej jeszcze nie jadłam, z pewnością wyborna:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Tarta jest również moim ulubionym wypiekiem:)

    OdpowiedzUsuń
  14. przepyszna :) aż nabrałam na taką wielkiej ochoty :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo lubię i tarty i serniki, więc jak dla mnie to idealne połączenie. No i jeszcze te owoce. Mniam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja do serników nie pajam takiej miłości, ale próbuję się przemóc:P

      Usuń
  16. oj kochana, aż ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Lubię tarty i zawsze chętnie przeczytam nowy na nie pomysł. Z brzoskwiniami mniam.

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam tarty i podzielam miłość do nich :)))

    OdpowiedzUsuń
  19. I znów ja ))))
    Zostałaś otagowana w moim najnowszym poście :)

    kosmetycznieee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Ale Cie faktycznie wzielo na te tarty...:)
    Pysznosci!:)

    OdpowiedzUsuń
  21. E tam, jak dla mnie możesz nawet codziennie publikować przepis na tartę, bo zawsze masz super propozcyje:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Co prawda w głosowaniu nie wygrało to co chciałam ale jestem równie ciekawa przepisu. A tarty z serem i owocami zawsze są pyszne no i proste ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Tarta musiała być pyszna, a z brzoskwiniami z ogrodu(mają lepszy smak niż kupne) ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Tarty <3 zakochałam się w nich we Włoszech <3 w Polsce juz tak samo nie smakują ;<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nigdy nie byłam we Włoszech, choć chętnie bym się tam wybrała:)

      Usuń
  25. mi pasują te zboczenia tortowe :) bardzo lubię Twoje pomysły na tarty

    OdpowiedzUsuń
  26. Wyglada baaardzo smakowicie :) Własnie szukalam podobnego przepisu :)
    Zapraszam do siebie na pyszne polędwiczki z figami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, że mogłam pomóc:) a na Twoje polędwiczki chętnie zerknę:)

      Usuń
  27. Super połączenie :) Wygląda świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Ostatnio robiłam z nektarynkami:-) Następna będzie z brzoskwiniami:-)

    OdpowiedzUsuń
  29. z brzoskwiniami jeszcze nie robiłam, ale wygląda super, będę musiała zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Kolejna tarta, której trudno się oprzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  31. ale pysznosci, musze zrobic jakąś tarte ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. Jako tarto i sernikożerca w jednym - jadłabym :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Smacznie się prezentuje to Twoje zboczenie, kulinarne rzecz oczywista :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Nie uwierzysz, ale mamy wyjątkowo podobne gusta! Tarty uwielbiam w każdej postaci. Serniki mogą dla mnie nie istnieć, najlepsze na zimo lub ewentualnie zwykły krakowski/wiedeński. Jak mięso to kurczak, najlepszy z jakimś makaronem w pysznym sosie ;) Jak owoce, to każde. A zapiekanki to moja miłość ale w chłodniejsze dni o nich sobie dopiero przypominam.


    Tarta godna wypróbowania :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to żeśmy się dobrały:D jeszcze do tych zboczeń dorzuciłabym warzywa, bez których nie wyobrażam sobie obiadu :D

      Usuń
  35. Świetny wypiek, połączenie mojego ukochanego sernika z brzoskwiniami i pyszną tartą, mniam!|

    OdpowiedzUsuń
  36. Piekłam w sobotę, tarta wyszła pyszna, dziękuję za przepis ;)

    OdpowiedzUsuń

Podpisz się pod komentarzem, jeżeli jesteś Anonimowy:)