wtorek, 10 września 2013

Arbuzolada

Tym razem w akcji gotowanie za głosowanie był remis arbuzolada kontra mojito i zgodnie z zasadami: ja, A. oraz mój brat wybraliśmy jednogłośnie arbuzoladę i to ją dziś Wam proponuję w naszym co miesięcznym cyklu.

 Każdy z nas zna lemoniadę i wie, że na upały to jeden z najlepszych napoi, jednak można stworzyć jego różne wersje smakowe, a arbuz dzięki swoim właściwościom to świetny do niej owoc. Daje nowy smak i cudownie orzeźwia, a do tego kusi różową barwą. Możemy go dodatkowo wzbogacić o różne dodatki, np. miętę, kawałki jabłka oraz dowolnie kombinować z proporcją owoców,  w zależności od Waszych preferencji smakowych. A co najważniejsze, wiemy, że nie ma tam żadnych E itp. Wiem, że sezon się już kończy, ale pogoda za oknem na razie jeszcze ładna, więc póki co można skorzystać, zanim naszym przyjacielem stanie się kubek herbaty z dodatkiem soku :)


Składniki:
1 kg arbuza
Litr wody mineralnej
½-1 cytryna w zależności od upodobań
Opcjonalnie kilka listków mięty
Pół łyżki miodu lub cukru


Przygotowanie:
  1. Z arbuza odkroić miąższ. Zblendować. Przełożyć do dzbanka, dolać litr wody. Dodać pokrojoną w plasterki cytrynę oraz liście mięty.
  2.  Odstawić do lodówki do przegryzienia się smaków. Odcedzić przez sitko. Rozlać do szklanek

39 komentarzy:

  1. Super pomysł na letnie dni:)! U mnie niestety już tylko kubek z herbatą, cytryną i rumem ...;)!

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda bardzo apetycznie i na gorące dni dla mnie taki napój byłby super. jestem jednak DUŻYM zmarźluchem i od kilku już dobrych dni opijam się herbatą z kawałkami imbiru, bo pomimo jesiennego słońca wciąż jest mi bardzo zimno :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a zmarźluchem to i ja jesstem, zawsze mi stopy marzną i dłonie mam wiecznie zimne:P

      Usuń
  3. ładny kolor, na ciepłe dni świetnie się sprawdzi:)

    OdpowiedzUsuń
  4. świetny napój na gorące letnie dni ;]

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniam -napój idealny na upalne dni i nie tylko :)

    OdpowiedzUsuń
  6. smacznie :)

    zapraszam na faszerowane ziemniaczki!

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo lubię takie domowe napoje :) z dodatkiem arbuza świetnie orzeźwia!!

    OdpowiedzUsuń
  8. mm napiłabym sie :)
    a co do pomidorków z tych 2kg wyszły mi dwa takie słoiczki z mozarellą, jeden w oleju na zimę i słoik soku pomidorowego :D wiec mysle, że nie tak źle

    OdpowiedzUsuń
  9. w prawdzie głosowałam na coś innego, ale podoba mi się ten pomysł :-)musi fantastycznie orzeźwiać :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pyszne, arbuz orzeźwia jak mało co

    OdpowiedzUsuń
  11. Robiłam kiedyś podobny napój, mega smaczny i orzeźwiający. Fajnie też smakuje robiony na mocno schłodzonej wodzie gazowanej

    OdpowiedzUsuń
  12. Chętnie bym się napiła takiej pysznej arbuzolady. Niestety siedzę w domu z chorym synkiem w domu i nie mam jak iść po arbuza. A wczoraj będąc w sklepie widziałam piękne arbuzy, to wzięłam tylko kawałek:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeszcze nie raz będzie okazja;-) a co do chorób to taki teraz okres. ja przez weekend tez kichalam.

      Usuń
  13. Choć wolałabym mojito to arbuzolada też mnie zachwyciła :)

    OdpowiedzUsuń
  14. haaaaaa ale bombowy pomsył:D wypiłabym do dna!!

    OdpowiedzUsuń
  15. No świetny pomysł :)) Oj spróbowałabym :))

    OdpowiedzUsuń
  16. Z pewnością w upalne dni świetnie orzeźwia i gasi pragnienie:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Z pewnością w upalne dni świetnie orzeźwia i gasi pragnienie:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Arbuzoladę już od lipca robię, ale kiedyś zrobię;d

    OdpowiedzUsuń
  19. Przeczytałam wczoraj w mądrych księgach, ze arbuz ma więcej likopeny niż pomidorrrrrr

    OdpowiedzUsuń
  20. Super orzeźwiająca propozcyja:)Dorzuciłabym nawet kilka truskawek:D

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo orzeźwiający musi być ten napój! :-)

    OdpowiedzUsuń
  22. takie picia to ja bardzo lubię:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Szkoda, że upały już się skończyły... Ale muszę zapamiętać przepis i wypróbować w następne wakacje :D

    OdpowiedzUsuń
  24. Też fajne,ja w galarecie,a Ty w płynie.Pozdrawiam Christopher

    OdpowiedzUsuń
  25. Super orzeźwiający napój :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Arbuzolada z Arbuzolandii :D

    OdpowiedzUsuń
  27. ooo.. na orzeźwienie w sam raz, szkoda, że własnie zima się zbliża :(
    Ale wygląda meeega ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Liczy się smaczny pomysł, popieram takie napoje i ich twórców, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Podpisz się pod komentarzem, jeżeli jesteś Anonimowy:)