piątek, 21 czerwca 2013

Lekka tortilla z meksykańskim kurczakiem

Upały doskwierają, więc wśród moich obiadów królują przeważnie te lekkie z dużą ilością warzyw. Najlepiej, gdyby dało się je jeść zimne. Takim przykładem będzie tortilla złożona z sałatki, z dodatkiem mięsa usmażonego w ostrej przyprawie i delikatnym schłodzonym sosem. Tak powstał obiad idealny!

Ps. od wtorku powracam już do rzeczywistości spośród tych wszystkich ustaw i innych prawniczych cudów! Oj, mam ochotę poszaleć w kuchni – już dziś kusi mnie zrobienie ciasta, ale muszę pójść po rozum do głowy :P



Składniki:
6-7 placków tortilli
Duża podwójna pierś z kurczaka
Pół puszki kukurydzy
2 małe pomidory
1 duży ogórek zielony
Przyprawa kuchni meksykańskiej Kamis
Mała sałata lodowa
Mały majonez pół dużego jogurtu naturalnego
3 ząbki czosnku
Zioła włoskie Kamis
2 łyżki oleju
Sól
Pieprz

Przygotowanie:
  1. Mięso: pierś pokroić z paski lub grubą kostkę. Do miski przełożyć mięso, dodać olej i przyprawę (ilość zależy od tego jak ostro lubicie, ja dałam ok. 1,5 łyżki). Wymieszać. Odstawić na 2 h do lodówki. Po tym czasie usmażyć mięso. Ja już nie dodawałam więcej oleju.
  2. Sałatka:  sałatę umyć, pokroić, porwać na drobne kawałki, dodać pokrojonego w kostkę pomidora i ogórka (tak wiem, nie powinno się ich łączyć, ale od czasu do czasu można) oraz kukurydzę. Posolić i popieprzyć. Wymieszać.
  3. Sos czosnkowy: jogurt, majonez, posiekany czosnek, sól, pieprz, odrobina włoskiej przyprawy – wymieszać i wstawić do lodówki by smaki się przegryzły.
  4. Na placek tortilli nałożyć sałatkę, następnie sos czosnkowy, na koniec mięso i zwinąć.

Smacznego,
Anulla

39 komentarzy:

  1. raz zrobiłam sama placki tortilli i bardzo mi smakowały, kupiłam nawet mąkę kukurydzianą by powtórzyć to raz jeszcze z dodatkiem właśnie warzyw i kurczaka, ale na razie szaleję z przetworami z truskawek ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szalej szalej, w końcu sezon na truskawki taki krótki! ja już na zimę małe zapasy zamroziłam, bo tylko na to miałam czas. A teraz czekam na maliny!:)

      Usuń
  2. hahaha, pamiętam , że jak tylko zbliżała się sesja stawałam się kreatywna w kuchni i nie tylko. Ucz się, a ciasto będzie nagrogą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sesja już za mną, zostało mi tylko licencjat obronić, który się zbliża nieubłaganie. Ach ta nauka, tyle kreatywności wzbudza, mam więcej pomysłów niż czasu wtedy:D

      Usuń
  3. Ale pyszności ;) Dawno już nie jadłam, a mi smaka narobiłaś !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to musisz nadrobić, w okresie letnim to idealny obiad i szybki!:)

      Usuń
  4. Dzisiaj znów żar z nieba więc tortilla. Kupuję pomysł;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tortilla zawsze dobra ! :)

    wracaj, wracaj do Nas ;)
    powodzenia z ustawami i innymi prawniczymi cudami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie dziękuję, by nie zapeszyć, a większość (chyba:P) już opanowana...

      Usuń
  6. niech mi to ktoś poda na obiad!!:)

    OdpowiedzUsuń
  7. super, że już kończysz zaliczenia, ect:)
    O tak, dania lekkie, warzywne-są u mnie też na 1szym miejscu:D
    Pycha ta tortilla :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trzeba korzystać z dobrodziejstw matki natury póki sezon trwa!:)

      Usuń
  8. Super szybki i smaczny obiadek :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dobrze powiedziane obiad idealny, również dla mnie na te nieziemskie upały. Ahh prawo to ja ostatnio ostro wałkowałam, jednak głównie budowlane i przyrody, wracaj szybko do kuchni;)

    OdpowiedzUsuń
  10. jadłabym! uwielbiam takie cuda ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. poproszę o taki obiadek :) pysznie!!

    OdpowiedzUsuń
  12. Pyszny pomysł na obiad albo kolację, super! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. W takie upały tortilla na obiad jak znalazł:) No i czekam od wtorku na kulinarne szaleństwa haha:D

    OdpowiedzUsuń
  14. Najchętniej truskawki jadłabym na obiad i śniadanie, ale Mr.T domaga się mięsa, więc skorzystam z Twojego pomysłu:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Takie obiadki to ja luuuubię ;) a moja sesja kończy sie dopiero za 2 tygodnie ;(

    OdpowiedzUsuń
  16. tortilla - potrawa zdecydowanie ciesząca się uznaniem mojego męża ;-) czerpię pomysły z każdego przepisu na nią, myślę że Twoja też przypadnie mu do gustu :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. U nas też ostatnio tortille :) Twoja wygląda pysznie!!! :D

    OdpowiedzUsuń
  18. U nas też ostatnio tortille :) Twoja wygląda pysznie!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Komu w takie upały chce się robić obiady, ja idę na łatwiznę:)
    Tortille też serwuję moim domownikom:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo lubię takie lekkie i szybkie obiady :) Teraz upragnione wakacje :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Często robię na obiad! Są pyszne i szybko można je przygotować.

    OdpowiedzUsuń
  22. Osobiście bardzo lubię takie przekąski. Są świetne.

    OdpowiedzUsuń
  23. też często taką robię, uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  24. Fantastyczne na taki upał...

    OdpowiedzUsuń
  25. ojej dawno nie jadłam tortilli, ale narobiłaś mi ochoty ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Domowa najlepsza:) Pyszności moja córka uwielbia takie dania :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Świetny pomysł na obiad w te upały:)

    OdpowiedzUsuń
  28. niby fast food a jednak pychota;)

    OdpowiedzUsuń

Podpisz się pod komentarzem, jeżeli jesteś Anonimowy:)