poniedziałek, 24 września 2018

Orkiszowa szarlotka (fit)

Jesień kojarzy mi się przede wszystkim z jabłkami, śliwkami oraz grzybami. To o tej porze roku najczęściej piekę szarlotkę. Zależało mi na uzdrowieniu tego tradycyjnego wypieku i robiłam wielokrotne podejścia by przepis był jednocześnie zdrowszy, mniej kaloryczny, ale i zachował swoją strukturę półkruchego ciasta z wsadem jabłkowym. Udało się, a rezultat poniżej.


Składniki na formę 19x26cm:
Ciasto:
250g mąki orkiszowej (można zastąpić pszenną pełnoziarnistą)
70g masła
1 łyżka jogurtu naturalnego
1 jajko
2-3 łyżki ksylitolu (lub więcej, zależy jak słodko lubicie)

Nadzienie:
6-7 średnich jabłek
1 łyżeczka cynamonu lub więcej
Opcjonalnie słodzidło
1 łyżka bułki tartej do posypania ciasta (wchłania sok z owoców, trik by uniknąć zakalca, w smaku niewyczuwalna)

Przygotowanie:
  1. Z podanych składników zagnieść ciasto. Odstawić na 1h do lodówki.
  2. Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia lub posmarować masłem i obsypać bułką tartą.
  3. 2/3 ciasta wyłożyć na spodzie blaszki. Ciasto posypać 1 łyżką bułki tartej (chłonie sok z jabłek, by uniknąć zakalca)
  4. Jabłka obrać i zetrzeć na tarce na grubych oczkach. Dodać cynamon i opcjonalnie słodzidło. Wymieszać. Jabłka wyłożyć na spód ciasta. Pozostałą część ciasta zetrzeć na tarce na grubych oczkach. Posypać na warstwę jabłkową.
  5. Piec w 180 stopniach około 50 minut.
Smacznego,
Anulla

11 komentarzy:

  1. Taką fit szarlotką to ja nie pogardzę :)
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę zrobić, bo mi smaku narobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam wszystkie ciasta w wersji fit :D Jeszcze w tym roku nie robiłam nic z jabłkami, ale już powoli się przymierzam, bo pogoda zdecydowanie zachęca do pocieszania się takimi pysznościami ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudnie wygląda i na pewno jest obłędnie smaczna :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zjadłybyśmy jeszcze ciepłą <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie przepisy lubię najbardziej! Muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mniam! Wygląda bajecznie! Szarloteczki uwielbiam, więc z chęcią spróbowałabym kawałek Twojego ciacha :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak ona pysznie wygląda. Wpraszam się na kawałek :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Sama jeszcze nie piekłam ciast na mące pełnoziarnistej, ale już jadłam są na prawdę bardzo smaczne.

    OdpowiedzUsuń

Podpisz się pod komentarzem, jeżeli jesteś Anonimowy:)