niedziela, 2 lipca 2017

Pieczony omlet z truskawkami

Sezon truskawki zbliża się powoli ku końcowi, muszę przyznać, że w tym roku u mnie istne truskawkowe szaleństwo i jestem trochę monotematyczna, ale niedługo zaczną się pojawiać także inne owoce, które bardzo lubię, więc postaram się coś stworzyć na bloga. Dzisiaj mam dla Was jeszcze kolejny pomysł z truskawkami, który pozwoli urozmaicać poranki - omleta z piekarnika z dodatkiem kakao.  Przygotowałam go wieczorem, zostawiłam do ostygnięcia, a rano miałam gotowy posiłek. W smaku trochę przypomina lekkie ciasto. Możecie go podzielić na dwie śniadaniowe porcje lub 4 mniejsze.
Inspiracja: Jedzenie na miarę


Składniki na 2 porcje:
4 jajka
4 łyżki mąki (u mnie pszenna pełnoziarnista, ale może być inna np.  zwykła pszenna, ryżowa, owsiana)
50 ml mleka (krowie lub roślinne)
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżka kakao
1 łyżka cukru lub miodu lub ksylitolu (można więcej, do smaku)
Kilka truskawek
Olej do posmarowania foremki

Przygotowanie:
  1. Białka oddzielić od żółtek, ubić ze szczyptą soli na sztywną pianę.
  2. Żółtka utrzeć z cukrem, dodać mleko.
  3. Mąkę wymieszać z kakao i proszkiem do pieczenia, powoli dodawać do masy mleczno żółtkowej. Wymieszać. Następnie stopniowo dodawać pianę z białek, delikatnie mieszać do połączenia składników. 
  4. Silikonową foremkę (u mnie 20x20cm) lub blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia posmarować olejem (aby omlet nie przywarł), przelać do niej masę, a na wierzchu ułożyć pokrojone truskawki. Piec 20 minut w 180 stopniach.
Porady:
  • osoby z nietolerancją glutenu powinny użyć proszku do pieczenia i mąki bezglutenowej (np. ryżowej)
  • jeżeli zdecydujecie się na mąkę owsianą możecie ją łatwo uzyskać poprzez zmielenie płatków owsianych
  • osoby z nietolerancją laktozy powinny użyć mleka bez laktozy lub roślinnego
  • kakao można zastąpić również karobem
Smacznego,
Anulla

28 komentarzy:

  1. Omleta dawno nie robiłam, ale uwielbiam pieczone owsianki z dodatkiem truskawek ;)
    Pysznie się prezentuje Twój wypiek ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pieczone omlety uwielbiam, zwłaszcza te kakaowe :D Ten wygląda jak ciasto. Pycha ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Jajku...wygląda mega apetycznie ) Chętnie bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo efektowne, a że ciemne to już mi smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wpraszam się na spróbowanie Twojego omlecika :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ojjj jak pięknie się prezentuje!

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszny omlecik.
    Ja właśnie jestem na wakacjach, więc też sobie pozwalam na takie rozkosze dla smaku :)
    Nawet podobne pyszności wczoraj jadłam :)
    Buziaki!
    Pozdrawiam wyjazdowo :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Omlety uwielbiam. A Twój, z dodatkiem truskawek, to naprawdę wspaniały pomysł na śniadanie dla łasuchów. Sama chętny bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda jak ciasto. Obłędny :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo często jem omlety, ale jeszcze nie jadłam na słodko. Wygląda wybornie. Muszę wypróbować. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam takie smakołyki :D

    OdpowiedzUsuń
  12. wygląda mega! <3 z chęcią wypróbuje jak dorwę truskawki dzisiaj :D <3
    http://czynnikipierwsze.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. wygląda jak pyszne ciasto z truskawkami

    OdpowiedzUsuń
  14. Jestem uzależniona od omletów, ale takiego pieczonego nie robiłam.
    Czas to nadrobić. Wygląda bardzo apetycznie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Zdecydowane tak dla takiego omletu! Wygląda i na pewno smakuje wyśmienicie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetne i do tego zdrowe mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Jaki cudowny i apetyczny omlet! Kakao, truskawki, mmm...wszystko co najlepsze :) Pychotki :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Wciągnęłybyśmy na śniadanie aż miło <3

    OdpowiedzUsuń
  19. Omleta w takiej wersji jeszcze nie jadłam! Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo podobam mi się ten pieczony omlet z truskawkami ;) Ja bardzo lubię z kolei omlety biszkoptowe, ale przyrządzone na patelni. Są świetne na śniadanie.

    Pozdrawiam,
    Patryk

    OdpowiedzUsuń

Podpisz się pod komentarzem, jeżeli jesteś Anonimowy:)