niedziela, 16 lipca 2017

Wątróbka w sosie wiśniowym

Wiśnie bardzo lubię nie tylko w wersji na słodko, ale również wytrawnej, w szczególności z dodatkiem wina i rozmarynu.  Tak przygotowany sos wiśniowy doskonale maskuje smak wątróbki, która przez wielu jest znienawidzonym daniem. Ze swojej strony po prostu powiem, spróbujcie i przekonajcie się sami :)


Składniki na 2 porcje:
400g wątróbki drobiowej (u mnie indycza)
Mąka do obtoczenia
Mleko do namoczenia
Sól
Pieprz
Olej rzepakowy do smażenia

Sos:
1 szklanka wydrylowanych wiśni (poza sezonem mrożonych)
3 łyżki wytrawnego czerwonego wina
½ łyżeczki rozmarynu
1 łyżeczka miodu
Pieprz
1 łyżeczka mąki ziemniaczanej
Opcjonalnie woda, gdy sos będzie za gęsty

Przygotowanie:
  1. Wątróbkę umyć, osuszyć. Przełożyć do talerza lub miski, zalać mlekiem, tak aby wątróbka była  w nim zanurzona. Odstawić na około 20 minut.
  2. Następnie kawałki wątróbki obtaczać w mące i smażyć na rozgrzanym oleju, na wolnym ogniu,  z obu stron na złoty kolor, pod przykryciem po kilka minut z każdej strony. Ja lubię jak wątróbka jest dobrze wysmażona. Na koniec posolić i popieprzyć. Uwaga: Solimy na koniec, bo inaczej wątróbka będzie twarda!
  3. Sos: do rondelka wrzucić wiśnie. Dusić, aż puszczą sok i trochę się rozpadną. Wlać wino. Dodać odrobinę miodu do smaku, by nie były takie kwaśne, a następnie doprawić do smaku pieprzem i rozmarynem. Mąkę rozrobić w wodzie, mieszając wlać do wiśni. Cały czas mieszać, aż do zgęstnienia sosu. Jeżeli będzie za gęsty dolać wody.
  4. Usmażoną wątróbkę wyjąć na talerz i polać sosem. Świetnie pasują do niej ziemniaki lub jak u mnie trendy lunch z groszkiem i grzybami leśnymi.
Smacznego,
Anulla

19 komentarzy:

  1. Wczoraj właśnie mamusia zrobiła nam na naszą prośbę kotleciki z wątróbki <3 Szkoda, że takiego sosu do niej nie miałyśmy, bo byłby to dopiero raj :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Hm, intrygujące. Sos zachęca do wypróbowania. Mimo iż jestem wielbicielką wątróbki, to chyba bardziej podałabym taki sos do sztuki mięsa wołowiny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. do wołowiny będzie równie świetnie pasować :) wątróbka z nim jest po prostu pyszna, póki co przebiła klasykę! :)

      Usuń
  3. Uwielbiam wątróbkę, ale takiej propozycja jeszcze nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta Twoja propozycja na pyszną wątróbkę skradła moje serce.
    Ach, to coś dla mnie!
    Taki przepis zrobię niebawem! No i koniecznie z tym sosem. :)
    Pozdrawiam poniedziałkowo :)

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam wątróbkę! myślę że w takim wydaniu posmakowałaby mi bardzo:)

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo ciekawe połączenie, dużo lepsze niż tradycyjne ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Słyszalam, że takie sosy dobrze komponują się z mięsem ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszna propozycja na podanie wątróbki i na pewno smaczna. Do tej pory podawałam z dodatkiem jabłek.

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę wypróbować taki sos.Robię bardzo często wątróbkę. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Za wątróbką nie przepadam, ale w połączeniu z sosem wiśniowym brzmi bardzo ciekawie i świetnie się prezentuje :) Ten sos byłby pewnie też pyszny z innym mięsem, choć być może w takim wydaniu i wątróbka by mi posmakowała ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wątróbkę lubię i to bardzo, ale takiej nie miałam jeszcze okazji próbować. W sosie wiśniowym musi smakować mega pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo ciekawe danie, z chęcią bym spróbowała jak smakuje :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo ciekawe połączenie.
    Obowiązkowo wypróbuję

    OdpowiedzUsuń

Podpisz się pod komentarzem, jeżeli jesteś Anonimowy:)