niedziela, 23 kwietnia 2017

Fit sernik na zimno z musem rabarbarowym

To ciasto wyszło lepsze niż się spodziewałam, a miałam tylko jakoś spożytkować zalegający w lodówce serek homogenizowany. Wszystkie smaki doskonale się uzupełniają, od słodyczy spodu na bazie płatków owsianych, daktyli kakao, po nutę serową i lekko kwaśny mus z rabarbaru – po prostu bajka. Spód na tyle mi smakuje, że stwierdziłam, że będzie fajną bazą do zdrowych batoników bez pieczenia. Z pewnością jeszcze nie raz go wykorzystam.


Składniki na tortownicę o średnicy 18cm
Spód:
¾ szklanki płatków owsianych górskich
1 łyżka kakao
1 łyżka oleju kokosowego (lub masła)
10 suszonych daktyli

Masa serowa:
400g serka homogenizowanego
2 łyżki miodu/ksylitolu (lub cukru)
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
2 łyżeczki żelatyny

Mus z rabarbaru:
300-350g rabarbaru
2 łyżki ksylitolu (lub cukru)
Odrobina wody
2 łyżeczki żelatyny



Przygotowanie:
  1. Daktyle zalać wrzątkiem i namoczyć ok 15-20 minut.
  2. Płatki owsiane zblendować (drobno, ale nie na pył). Dodać kakao, odsączone daktyle i rozpuszczony olej kokosowy. Ponownie zblendować na gładką masę. Spód tortownicy wysmarować tłuszczem. Wyłożyć gotową masę. Wstawić do lodówki.
  3. Gdy chłodzi się nam spód przygotowujemy masę serową. Żelatynę rozpuścić dokładnie w odrobinie gorącej wody. Odstawić do ostudzenia. Serek homogenizowany wymieszać ze słodzidłem i ekstraktem waniliowym, następnie wymieszać z ostudzoną żelatyną (żelatynę stopniowo wlewać do masy serowej cały czas miksując, aby się nie zrobiły grudki). Masę serową wylać na przygotowany wcześniej spód. Wstawić do lodówki do stężenia.
  4. Rabarbar pokroić w paski. Wlać kilka łyżek wody. Dusić aż zacznie się rozpadać. Dosłodzić do smaku, a następnie powoli wsypywać żelatynę dokładnie mieszając. Mus odstawić do ostudzenia (nie musi być zimny, ale ma nie być gorący, by masa serowa się nie rozpuściła). Mus wylać na masę serową. Wstawić do lodówki do stężenia na minimum 2h, a najlepiej całą noc.
Smacznego
Anulla

22 komentarze:

  1. Pysznie wygląda ten sernik :) Z musem rabarbarowym musi smakować obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale mi narobiłaś apetytu na taki sernik. Świetne połączenie smaków :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie wygląda :-)Ciekawa jestem jak smakuje :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie mogę się doczekać, gdy znów będzie rabarbar. Pyszny serniczek -:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniam, wygląda naprawdę znakomicie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniam. Cudowny serniczek i ten mus rabarbarowy...poezja! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja robię bardzo podobne, ale z gotowanym sernikiem, nie lubię na zimno.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja jeszcze rabarbaru nie widziałam. Będzie widać niedługo można zacząć piec ciasta z jego udziałem. Już nie mogę się doczekać :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Sernik!
    Piszę się.
    Musi smakować obłędnie.
    Podane wspaniale i smakowicie. Nic, tylko jeść!
    Pozdrowionka serdeczne! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajny sernik :) Muszę spróbować zrobić taki sernik na bazie serka homogenizowanego :)

    Pozdrawiam,
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny pomysł na sernik :) Na pewno jest pyszny

    OdpowiedzUsuń
  12. Już się nie możemy doczekać aż dorwiemy rabarbar z naszego domowego ogródka :D Fantastyczne ciacho :D

    OdpowiedzUsuń
  13. osobiście wolę pieczone serniki, ale ten wygląda tak kusząco <3

    OdpowiedzUsuń
  14. Sernik jak z prawdziwej cukierni...mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Dla mnie każdy sernik jest palce lizać! A z musem rabarbarowym to dopiero musi świetnie smakować <3

    OdpowiedzUsuń
  16. O to coś zdecydowanie dla mnie, a rabarbaru już doczekać się nie mogę

    OdpowiedzUsuń
  17. Ależ cudownie wygląda! Musi obłędnie smakować. Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Jak sernik, to poproszę o duży kawałek:D

    OdpowiedzUsuń
  19. Genialnie wygląda i pewnie smakuje jeszcze lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Przy takiej kiepskiej pogodzie to chociaż sernik z musem rabarbarowym musi poprawić humor :)

    OdpowiedzUsuń

Podpisz się pod komentarzem, jeżeli jesteś Anonimowy:)