niedziela, 26 kwietnia 2015

Kaczka duszona w czerwonym winie z suszonymi śliwkami

Dzisiejszy przepis może stanowić świetną propozycję na kolację we dwoje lub wykwintny obiad dla gości. Warto zawsze mieć kilka takich przepisów w zapasie, gdyż dzięki nim w łatwy sposób możemy zaskoczyć inne osoby za pomocą niezwykłych doznań smakowych. Przygotowanie kaczki w ten sposób nie wymaga wiele wysiłku, a połączenie czerwonego wina i śliwek doprawionych tymiankiem i ostrą papryką doskonale się uzupełnia.
 Inspiracja: Karmelowy, a oryginalnie przepis Pascala z Kuchni Lidla.

Składniki na 2 porcje:
2 udka kacze
2 skrzydełka kacze
100 g suszonych śliwek
150 ml czerwonego wytrawnego wina
1 liść laurowy
300 ml bulionu drobiowego
2 łyżki oleju rzepakowego
sól i pieprz do smaku
¾ łyżeczki tymianku
1/2 łyżeczki ostrej papryki w proszku (ilość dopasujcie do smaku, w zależności jak ostro lubicie)

Przygotowanie:
  1. Najpierw należy zalać suszone śliwki winem i odstawić je do namoczenia na minimum 1h.
  2. Następnie części kaczki umyj, osusz, odetnij i wyrzuć nadmierną ilość tłuszczu. Dopraw z obu stron solą i pieprzem.
  3. W rondlu rozgrzej olej i obsmaż części kaczki (zaczynając skórą do dołu) z każdej strony, aż do uzyskania złotego koloru, odlej nadmiar tłuszczu i dodaj śliwki z wina.
  4. Całość zalej czerwonym winem i bulionem, po czym wymieszaj. Następnie dodaj liścia laurowego, tymianek, ostrą paprykę i zmielony pieprz. Wymieszaj, zmniejsz ogień i duś przez około godzinę, od czasu do czasu obracając mięso w rondlu.
  5. Gdy mięso jest już miękkie wyjmij je z rondla. Jeżeli sos jest zbyt rzadki, gotuj go na dużym ogniu, aż zredukuje się do ulubionej konsystencji. Następnie możesz go zblendować do uzyskania jednolitej konsystencji.
Smacznego,
Anulla

25 komentarzy:

  1. Wspaniale zrobiłaś kaczuszkę. Świetny przepis. Te śliwki dodają smaczku i fantastycznie wszystko wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moi chłopcy uwielbiają kaczkę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. świetne połączenie smaków:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dawno nie jadłam kaczuchy. Twoja pyszna musiała być :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Mmm kaczucha to wyzwanie, ale wyszła ci świetna :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Rzadko dodaje wino do potraw, ponieważ, nie jestem smakoszem alkoholi. A co do kaczki to przez wiele lat o niej zapomniałam, ale niedawno byłam u kuzynki i zrobiła z jabłkami i była naprawdę pyszna:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w tej kaczce bardzie czuć sliwki, a wino tylko to podkreśla. kiedyś tez nie byłam przekonana do alkoholu w daniach, podobnie miałam z owocami, bo nie lubię za bardzo obiadów na słodko, a i z alkoholem jestem dość wybredna, wiele mi nie smakuje.

      Usuń
  7. Podoba mi się połączenie kaczki i wina, świetna propozycja!

    OdpowiedzUsuń
  8. U mnie wczoraj też kczuszka, tośmy się zgrały. Pyszności bardzo lubię kaczkę. Fajny obiadek zrobiłaś :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Oj, to musiała być niezła uczta :)

    OdpowiedzUsuń
  10. mmmmniam! jaki pyszności! Badzo bardzo chcę spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak dla mnie jest to składnikowy strzał w dziesiątkę :) Na pewno było pyszne ! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kaczka chodzi za mną od dawna! Patrząc na Twoje zdjęcia mam jeszcze większego smaka! :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dawno nie jadłam, a Twoja wygląda bardzo zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wygląda przepysznie! Muszę wypróbować ten przepis.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Podpisz się pod komentarzem, jeżeli jesteś Anonimowy:)