piątek, 1 lutego 2019

Kotlety (burgery) z czerwonej soczewicy i pieczarek

Jeszcze nie dawno ograniczenie spożycia mięsa wydawało mi się dość trudne, a teraz bardzo lubię te swoje wege eksperymenty. Poznałam nowe kombinacje smakowe, które urozmaicają moje codzienne posiłki. Weganką bym nie mogła zostać, za bardzo kocham sery i jajka, ale zmniejszenie spożycia mięsa przyszło mi zadziwiająco łatwo. Cieszy mnie także szersza wege oferta produktów dostępnych w sklepach.
Te kotlety powstały w ramach czyszczenia lodówki. Kupiłam ostatnio opakowanie pieczarek, zużyłam z niego kilka sztuk, a bardzo nie lubię marnować jedzenia, więc musiałam je jakoś przerobić. W szafkach zawsze mam różne mąki i strączki, więc wykombinowałam kotlety. Wyszły tak dobre, że postanowiłam się z Wami podzielić przepisem. Możesz je podać w bułkach z ulubionymi dodatkami jako burgery, lub podać z surówką i kaszą lub ziemniakami.


Składniki na 9 sztuk:
1 szklanka czerwonej soczewicy (190g)
200g pieczarek
1 mała cebula
2 ząbki czosnku
1 łyżka oleju
2 łyżki zmielonych płatków owsianych lub mąki owsianej*
1/3-1/2 pęczka posiekanej natki pietruszki
1 jajko
1 płaska łyżeczka słodkiej papryki w proszku
0,5 łyżeczki wędzonej papryki
1/4 łyżeczki kurkumy
1/4 łyżeczki ostrej papryki w proszku
Sól
Pieprz

* w wersji bezglutenowej użyj płatków owsianych lub mąki owsianej bezglutenowej

Przygotowanie:
  1. Soczewicę ugotować wg instrukcji  na opakowaniu. Odstawić do ostudzenia
  2. Czosnek posiekać, cebulę pokroić w kostkę, pieczarki pokroić w drobną kostkę. Podsmażyć na 1 łyżce oleju z odrobiną soli. Odstawić do ostudzenia.
  3. Do miski przełożyć soczewicę, podsmażone pieczarki, dodać jajko, przyprawy i posiekaną natkę pietruszki. Wymieszać. Dodać mąkę owsianą, ponownie wymieszać. Masę lekko zblendować – nie na papkę, tak żeby było widać kawałki pieczarek i soczewicy. Lepić kotlety.
  4. Ułożyć je na blaszce od piekarnika wyłożonej papierem do pieczenia. Piec w 180 stopniach około 25 minut.
Smacznego,
Anulla

8 komentarzy:

Podpisz się pod komentarzem, jeżeli jesteś Anonimowy:)