środa, 25 listopada 2015

Czekoladowe ciasto z buraka

Ostatnio stwierdzam, że chyba z wiekiem zmieniam zdanie do czekoladowych wypieków, bo to ciasto jest po prostu rewelacyjne. Śmiało mogę napisać, że jedno z lepszych, jakie do tej pory jadłam. Po zjedzeniu pierwszego kawałka wyczujecie, że jest lekko puszyste i delikatne, a zarazem wilgotne i mocno czekoladowe. Muszę przyznać, że wiedzieliście, co wybrać :)
Ps. Jeżeli nie macie chęci lub czasu gotować buraków, to gotowane buraki w całości dostaniecie w Lidlu. Są one pasteryzowane i nie mają dodatkowych ulepszaczy.
Inspiracja: Moje Wypieki


Składniki na tortownicę ok. 23 cm/ blaszkę 20x20 cm:
50 g kakao
175 g mąki pszennej
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
120 g cukru
250 g ugotowanych buraków
3 duże jajka
200 g oleju  rzepakowego
100 g gorzkiej czekolady drobno posiekanej

Przygotowanie:
  1. Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.
  2. Do naczynia przesiać mąkę pszenną, a następnie dodać kakao, proszek do pieczenia i cukier. Wymieszać, odłożyć.
  3. Zblendować buraki na gładkie puree, dodać jajka i olej. Do zmiksowanych mokrych składników dodać suche składniki i wymieszać trzepaczką do połączenia. Dodać posiekaną czekoladę, wymieszać.
  4. Tortownicę lub blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia. Przelać ciasto. Piec w temperaturze 160 - 170ºC przez około 40 - 45 minut lub do tzw. suchego patyczka. Wyjąć, wystudzić. Wierzch możecie posypać cukrem pudrem lub polać polewą czekoladową.
Smacznego,
Anulla

35 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy pomysł,nigdy nie próbowałam takiego ciasta;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przekonałaś mnie, zrobię to ciasto!

    OdpowiedzUsuń
  3. Fakt, ciasto wygląda bardzo kusząco. Chętnie wypróbuję, bo lubię buraki (pewnie w cieście i tak nie są wyczuwalne) i bardzo lubię ciasta czekoladowe :)
    A ja oddałam głos na kokosowy fit sernik :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krysiu, buraki nie są wyczuwalne. Kakao i czekolada robią swoje:) w pracy niektórzy mieli bezcenne miny jak usłyszeli, co zjedli :)
      Sernik pewnie kiedyś też się pojawi na blogu, ale niestety nie jestem w stanie obiecać kiedy, bo moja lista pomysłów i rzeczy do zrobienia jest dość pokaźna :) Ale bardzo lubię uzdrawiać słodkości bo jak każdy mam czasami na nie ochotę. A trzeba przyznać, że przegrał minimalnie bo ledwie jednym głosem. Gotowanie za Głosowanie i tak mnie motywuje, by niektóre pomysły pokazać wcześniej, bo Wy (Czytelnicy), macie na coś ochotę :)

      Usuń
  4. Oj zjadłabym takie ciacho :-) z chęcią spróbuję takie upiec :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. No buraczkowego ciasta jeszcze nie robiłam. A kusi mnie od dawna! Namówiłaś mnie, w weekend postaram się zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale super przepis - byłem go bardzo ciekaw! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ja też będę próbowałam się przekonać do tego ciacha! :D Bo cukiniowe, fasolowe już koooocham <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Wiele słyszałam, ale jeszcze nie robiłam. Wygląda super :))

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam takie ciasta z dodatkiem warzyw :) A tym bardziej jak są czekoladowe :)

    OdpowiedzUsuń
  10. smak to wieczna ewolucja, ciągle się zmienia, czegoś chcemy więcej innego unikamy. Ja siebie czasami nie podejrzewałam, że będę coś namiętnie lubić, a tu masz! Wpada do kubków smakowych i zostaje :) Pyszne ciasto.

    OdpowiedzUsuń
  11. Z buraka ciasta nie robiłam, ale z pewnością zrobię. Trzeba próbować nowych smaków:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Czekolada i buraki raczej mnie nie przekonują. Osobno jak najbardziej, ale razem to jeszcze nie teraz, chyba że gdzieś skosztuje, to nie mówię że nie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elu, wiele osób ma podobne obawy. Sama kiedyś nie podejrzewałabym siebie o takie połączenia smakowe. Ale teraz o kuchni podchodzę bardziej odważnie i już te obawy giną, a wygrywa po prostu ciekawość, co z tego wyjdzie :)

      Usuń
  13. Ciasta z dodatkiem warzyw są przepyszne, zawsze smakują :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ooooo, a takiego przepisu jeszcze nie widziałam. Z dynią, marchewką to i owszem, a z burakiem .... ciekawy pomysł! :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. pamiętam jak zrobiłam takie pierwszy raz :) było genialne

    OdpowiedzUsuń
  16. wygląda jak najlepsze brownie :) pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie jadłam jeszcze, ale podejrzewam, że jest smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  18. ciasta z buraków są pyszne :) i nie czuć buraków, dlatego można je przemycać niejadkom warzyw :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Nigdy nie piekłam, ale ciasto wygląda na bardzo, bardzo smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Wygląda pysznie! Ciekawy dodatek buraka wpływa na moje kubki smakowe pozytywnie :D

    OdpowiedzUsuń
  21. super :) musze w koncu zrobic moje pierwsze ciasto !

    OdpowiedzUsuń
  22. Na to czekałam :) przymierzałam się już wiele razy, ale teraz muszę zrobić, nie ma wyjścia :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie lubię buraków i niestety nie dla mnie takie ciasto, ale wygląda niczym brownie :)
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Super pomysł, na pewno wypróbuje
    Zapraszam do mnie - > www.fullsmaku.pl

    OdpowiedzUsuń
  25. To ciasto musi być bardzo smakowite :)
    Super pomysł z tymi burakami :)

    OdpowiedzUsuń
  26. pyszne ciasto, robiłam podobne, polecam!

    OdpowiedzUsuń
  27. Takie ciasto na bazie buraków bardzo chetnie 😀

    OdpowiedzUsuń
  28. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Podpisz się pod komentarzem, jeżeli jesteś Anonimowy:)