sobota, 12 września 2015

Domowe masło orzechowe

Są produkty, których nie kupuję. Są zwyczajnie nieopłacalne, a ich wykonanie w domu zajmuje 5 minut. Jednym z takich produktów jest masło orzechowe. Poza tym, że jego domowy wyrób jest dwa razy tańszy niż sklepowa wersja, to jeszcze mam pewność, że jest przygotowane w 100% z orzechów, bez zbędnych dodatków w postaci tłuszczu palmowego.  Czy to nie jest zachęcające do przygotowania własnego masła?
Ps.  w ten sam sposób możecie zrobić masło z innych rodzajów orzechów np. laskowych, migdałów czy pistacji.

Składniki na małą kokilkę/ mały słoiczek:
200g orzeszków ziemnych niesolonych
szczypta cukru lub 1 łyżeczka miodu (ja używam miodu)
szczypta soli
opcjonalnie 1-2 łyżki oleju

Przygotowanie:
  1. Orzeszki uprażyć na suchej patelni. Pilnować, aby się nie przypaliły. Zblendować kilka minut na gładką masę cukrem i solą. 
  2. Gdy jest za suche, dodać do niego olej i zblendować do uzyskania pożądanej konsystencji.
Smacznego,
Anulla

24 komentarze:

  1. Domowe masełko najlepsze i zdrowsze

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam masło orzechowe, a domowe to już w ogóle pychota! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Poleca dodać odrobinę miodu :) Pychota.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. używam miodu. zapomniałam wspomnieć o nim w przepisie, poprawiłam :)

      Usuń
  4. Bardzo lubię masło orzechowe i dlatego czasem sobie robię. Ma jedną wadę....szybko znika :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię masło orzechowe a domowe najlepsze :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeszcze z arachidowych nie robiłam. Ale zachęciłaś mnie bardzo:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mniam! Nie ma to jak domowe :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Domowe z pewnością zasługuje na uwagę! :) Muszę wypróbować! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie robiła jeszcze masła orzechowego, musi być pyszne i co ważne bez chemii :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Domowe jest zdecydowanie najlepsze, dawno nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja uwielbiam robić laskowe... jest obłędne :) Nie to co sklepowe :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam masło orzechowe, a domowa wersja musi być zdecydowanie najlepsza :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie robiłam, ale będę musiała wypróbować przepis, bo wygląda na przepyszne :))

    OdpowiedzUsuń
  14. Kocham masło orzechowe :) Domowa wersja to coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. dobry patent jak ktoś lubi to masełko :)
    ja zawsze zjem łyżke i juz mi starczy :)

    OdpowiedzUsuń
  16. I tylko taką wersję akceptujemy :) Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetna sprawa! Narobiłas mi smaku! :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Smacznie wygląda, chętnie spróbowałabym takiego domowego masełka...

    OdpowiedzUsuń

Podpisz się pod komentarzem, jeżeli jesteś Anonimowy:)