czwartek, 2 stycznia 2014

Kakaowe ciastka z kremem czekoladowym

Kakaowe ciasteczka to wyśmienite łakocie do mleka lub kawy. Nie są one ani skomplikowane w przygotowaniu ani nie pochłaniają za wiele czasu. Od razu radzę upiec podwójną porcję, gdyż ja w ciągu 2 dni robiłam je 2 razy. Ponadto, były świetnym słodkim prezentem dla bliskich osób na Święta - wystarczyło tylko ładnie je zapakować :)


Składniki na około 15 sztuk:
100g jogurtu naturalnego
1 szklanka mąki
1 łyżka kakao
Krem czekoladowy typu nutella
1/5 szklanki cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżki czubate masła lub margaryny

Przygotowanie:
  1. Mąkę wymieszać z kakao i proszkiem do pieczenia. Margarynę utrzeć z cukrem i dodać jogurt naturalny. Połączyć z suchymi składnikami. Zagnieść ciasto.
  2. Następnie na rękę wziąć trochę ciasta, rozpłaszczyć, na środek nakładać odrobinę kremu czekoladowego. Formułować kule, spłaszczyć. Zresztą ciasta postępować analogicznie.  Ciastka układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Piec ok 10-15 minut w temperaturze 180 stopni.

Smacznego,
Anulla

40 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. w środku mają w środku trochę czekoladowego kremu, ale nie jakiś mega zauważalny (zależy od ilości) Jeżeli jesz je ciepłe to jest ona taka fajnie rozpuszczona:) wszystko też zależy ile dasz go do środka i czy ciastko np. podczas pieczenia nie pęknie lekko:) generalnie ciastka wyszły smaczne i należą do tych miękkich szczególnie gdy poleżą jeden dzień:) zazwyczaj robiłam bez kremu, ale tym razem go dodałam :)

      Usuń
  2. fajniutkie;) Głos już oczywiście oddałam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudne i śliczne zdjęcia.Wszystkiego najlepszego z okazji Nowego Roku Ania!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję!:) Również życzę wszystkiego dobrego:)

      Usuń
  4. Mmmm ... ale pyszności ! Widać że są mocno czekoladowe :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubimy takie ciasteczka do kawy. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszność! Idealne do kawy i na prezencik dla kogoś.
    Moja córka już się pytała kiedy zrobię:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w roli prezentu sprawdziły się świetnie:) w dodatku są szybkie w przygotowaniu:) to trzeba córci zrobić:)

      Usuń
  7. takie malutkie pyszności :)
    Ps. Już zagłosowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Rzeczywiście bardzo proste, idealne do porannej kawki

    OdpowiedzUsuń
  9. zjadłabym takie ciasteczka i moje dzieci pewnie też :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super pomysł, głos oddany :)

    OdpowiedzUsuń
  11. super pomysł na ciasteczka, zagłosowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Prościzna i do tego smakowita, chyba się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pyszny pomysł na ciasteczka :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. u nas ciacha długo nie poleżą, trzeba piec podwójnie :))

    OdpowiedzUsuń
  15. Ale proste do wykonania, muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja co prawda jestem strasznie przesłodzona po świętach, ale chyba na takie jedno ciacho by się znalazło trochę miejsca :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Jak widzę cieknącą po nich czekoladę to chcę koniecznie!

    OdpowiedzUsuń
  18. Fajny pomysł na pyszne ciasteczka :)) Ja zawsze robię podwójną porcje jakichkolwiek ciasteczek, bo znikają szybciutko :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Tak, do mleka idealne:-) Pomyślności w Nowym Roku:-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ale ciacha! Pysznie wyglądają! :))

    OdpowiedzUsuń
  21. mmm, zapowiadają się pysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  22. Prześliczne ciasteczka :) Uwielbiam takie!

    OdpowiedzUsuń
  23. Takimi ciasteczkami pod choinką bym nie pogardziła! :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Takie ciasteczka są dobre na wszelkie smutki :)!

    OdpowiedzUsuń
  25. ciasteczka na poprawę humoru:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Z dodatkiem Nutelli musiały być przepyszne :)

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  27. Najbardziej ciasteczka smakują mi o tej porze roku, więc czuję się zaproszona na kilka sztuk;) i przy okazji samych pomyślności w 2014 roku :*

    OdpowiedzUsuń
  28. Nawet renifer się skusił :D

    OdpowiedzUsuń
  29. Z kremem czekoladowym powiadasz? Już je lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  30. taki łasuch jak ja ubóstwia takie słodkości:) wyglądają cudownie:)

    OdpowiedzUsuń
  31. kremowa niespodzianka w środku - super pomysł.

    OdpowiedzUsuń

Podpisz się pod komentarzem, jeżeli jesteś Anonimowy:)